سرمایه‌گذاری صنعت دخانیات برای تبلیغ مصرف/ توان مالی ناچیز وزارت بهداشت

VID-TEACHING main

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این محتوا میخوانید😃

[ad_1]

مدیرکل دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت ضمن اشاره به هزینه بالای صنعت دخانیات برای تبلیغ مصرف، تاکید کرد که حجم سرمایه‌گذاری صنعت دخانیات برای تبلیغات با منابع وزارت بهداشت برای مبارزه با دخانیات برابر نیست.

به گزارش ایسنا، دکتر شهرام رفیعی‌فر در نشست خبری روز جهانی مبارزه با دخانیات، ضمن انتقاد از عدم همکاری تمام دستگاه‌ها و ارگان‌های مسوول در کشور در خصوص کاهش مصرف دخانیات، گفت: ما هر سال این نقدها را مطرح می‌کنیم اما تمام دولت، ملت و بازار باید سلامت را به عنوان یک ارزش بپذیرند. بازاری که به فکر منفعت خود است و حاضر است سم بفروشد و برای آن لابی، یارگیری و بهانه‌گیری کند و روی قانون تاثیر بگذارد، سلامت را کاهش می‌دهد. همه باید باور کنند که سیگار مضر است و قانونی که تصویب شده باید اجرا شود.

رفیعی‌فر تاکید کرد: هشدارهای دخانیات باید به صورت مداوم در معرض دید مردم باشد، اما توان مالی وزارت بهداشت برای این کار کم است و رسانه‌ها، به ویژه صداوسیما باید در این راستا همکاری کنند.

مدیرکل دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت با بیان اینکه صنعت دخانیات سهم زیادی از منابع خود را صرف تبلیغات می‌کند، ادامه داد: این صنعت از طرفی علف می‌پیچد و دست مردم می‌دهد و از طرف دیگر سود آن را صرف تبلیغات می‌کند. حجم سرمایه‌گذاری این صنعت با منابع ما برابر نیست. وقتی مالیات بر دخانیات تصویب نمی‌شود، منبع مالی نیز برای دولت فراهم نمی‌شود.

مدیرکل دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت همچنین اظهار کرد: سازمان بهداشت جهانی می‌گوید احتمال اعتیاد به دخانیات در ۹۰ درصد کسانی که زیر سن ۱۸ سالگی تجربه حتی یک بار مصرف آن را دارند، بیشتر از کسانی است که شروع به مصرف دخانیات می‌کنند.  نوجوانان، جوانان و زنان بزرگ‌ترین هدف تبلیغات در صنعت دخانیات هستند.

وی افزود: وزارت بهداشت برای سن زیر ۱۸ سال با همکاری وزارت آموزش و پرورش تلاش کرده تا در برنامه جامع درسی از پیش‌دبستان تا پایان دبیرستان، آموزش‌های پیشگیری از قلیان و دخانیات را تدوین کند. این روند زمانی ۷ تا ۸ ساله را می‌طلبد که تاکنون سه سال آن گذشته است. همچنین به ازای هر یک دانش‌آموز یک سفیر سلامت آموزش می‌بیند. در دو سال گذشته نیز یک میلیون و ۲۰۰ هزار سفیر تربیت شده است و امسال نیز این کار در همه مقاطع تحصیلی ادامه دارد.

مدیرکل دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت همچنین از رسانه‌ها درخواست کرد که به هیچ وجه سیگار را در دست شخصیت‌های خوب و بد فیلم‌ها نشان ندهند، چراکه هر دو در تقلید کودکان موثر هستند. همچنین خانواده‌ها از سیگار کشیدن جلوی فرزندان خود خودداری کنند؛ چراکه پدر و مادر موجه‌ترین فرد برای کودکان خود هستند و با این کار به او پیام می‌دهند که می‌توانید سیگار بکشید.

رفیعی‌فر افزود: از یک میلیون مرگ ناشی از استنشاق دود دسته دوم سیگار بخش زیادی را کودکانی تشکیل می‌دهند که در فضاهای سربسته با دود سیگار مواجه شده‌اند. امیدواریم سینما نیز عاری از دخانیات به ویژه قلیان شود.

وی همچنین  اضافه کرد: سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است که به شروع و ادامه سیگار نه بگویید. وزارت بهداشت در قالب طرح تحول امکان ارائه خدمات ترک سیگار را به صورت رایگان و در محدوده تحت پوشش تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی فراهم کرده است.

انتهای پیام

[ad_2]

Source link

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x