[ad_1]

به گزارش روابط عمومی گروه تجاری ققنوس ، «ساوی تیری سینگ» در بازدید نمایندگان بخش تعاون کشورهای مختلف از یک پروژه سرمایه گذاری عمرانی- تجاری در تهران افزود: بهترین راه برای اینکه تعاونی ها بتوانند در ایران پیشرفت کنند این است که از تجربه تعاونی های کشورهایی نظیر کره جنوبی و ژاپن استفاده کنند.

وی با بیان اینکه ۴۱ درصد از گردش مالی کره جنوبی در بخش تعاون است، افزود: بخش غیر دولتی تعاون در هر کشوری بخش مهمی را در اقتصاد آن کشور ایفا می کند که انتظار می رود در ایران نیز با حمایت و توجه بیشتر، بخش تعاون توسعه پیدا کند.

مدیر برنامه ریزی اتحادیه بین المللی تعاون در منطقه آسیا پاسفیک با بیان اینکه در جهان یک میلیارد نفر عضو تعاونی ها هستند، خاطرنشان ساخت: این بخش از اقتصاد یک ظرفیت بزرگ برای اقتصاد دنیا محسوب می شود.

وی با اشاره به میزبانی خوب ایران از برگزاری سیزدهمین اجلاس بین المللی تعاون در منطقه آسیا- اقیانوسیه گفت: خوشبختانه با توجه به اینکه نمایندگان حدود ۲۵ کشور در این اجلاس حضور داشتند توانستیم ارتباطات ارزشمندی را بین نمایندگان بخش تعاون در کشورهای مختلف برقرار کنیم.

مدیر برنامه ریزی اتحادیه بین المللی تعاون در منطقه آسیا پاسفیک تاکید کرد: در حاشیه این اجلاس، مذاکرات و توافقات خوبی بین نمایندگان بخش تعاون کشورهای مختلف انجام شد که امیدواریم این مذاکرات بتواند منجر به توسعه تعاون در دنیا شود.

**دنیا را با توسعه بخش تعاون خلع سلاح کنیم

در ادامه این مراسم، دییر کل اتاق تعاون ایران با تأکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت های بخش تعاون به عنوان بخش غیردولتی اقتصاد و یکی از سه رکن اقتصادی کشور، تصریح کرد: با توجه به اینکه مقصود تحریم ها، دولت است بنابراین می توان از شبکه بین المللی بخش تعاون برای پیشرفت اقتصاد کشور استفاده کرد و دنیا را در حوزه اقتصادی با توسعه بخش تعاون خلع سلاح کنیم.

بیشتر بخوانید :  اولین سمپوزیوم بین المللی تجارت گوهر سنگ در کیش گشایش یافت

ماشاءالله عظیمی افزود: خوشبختانه نمایندگان حدود ۲۵ کشور دنیا از سیزدهمین اجلاس بین المللی تعاون در منطقه آسیا- اقیانوسیه که به میزبانی ایران برگزار شد، استقبال کردند.

وی با بیان اینکه بخش تعاون یک فرصت بی بدیل است، ادامه داد: خوشبختانه ریل های این بخش از اقتصاد کشور گذاشته شده و مسئولان دولتی باید واگن ها را روی ریل قرار دهند تا بتوان از ظرفیت های اقتصاد غیردولتی یعنی بخش تعاون استفاده کرد.

دبیر کل اتاق تعاون ایران با اشاره به دستاوردهای میزبانی ایران در اجلاس بین المللی تعاون در منطقه آسیا- اقیانوسیه اظهار داشت: پیشنهاد برگزاری اجلاس بین المللی بانک ها و تعاونی های اتحادیه جهانی ارائه شد؛ همچنین تفاهم نامه هایی در حاشیه این اجلاس با برخی از کشورها که قابلیت فعالیت مشترک وجود دارد، منعقد شد.

عظیمی خاطرنشان کرد: پیشنهادات دیگری نیز برای توسعه بخش تعاون ایران با استفاده از ظرفیت های بین المللی ارائه شده که با توجه به اینکه ایران در هیات مدیره اتحادیه بین المللی تعاون در منطقه آسیا و اقیانوسیه صاحب کرسی شده است، امیدواریم به نتایج مثبت منتج شود.

سیزدهمین اجلاس بین المللی تعاون در آسیا و اقیانوسیه (ICA) از تاریخ ۹-۵ آذرماه به میزبانی اتاق تعاون ایران در مرکز همایش های بین المللی صداوسیما با حضور ۱۷۰ میهمان از ۲۵ کشور خارجی و بیش از ۳۰۰ شرکت کننده اعم از فعالان حوزه تعاون و شخصیت های مهم کشوری برگزار شد.

چین، روسیه، هند، ژاپن، کره جنوبی، سنگاپور، آرژانتین، بلژیک، کنیا، نیجریه، اردن، فلسطین، مالزی، ترکیه، ایتالیا، کانادا، فرانسه و لهستان از جمله کشورهایی بودند که نمایندگان آنها در این اجلاس شرکت کرده بودند.

بیشتر بخوانید :  پوشاک رتبه نخست قاچاق کشور را به خود اختصاص داد

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها