[ad_1]

روابط عمومی گروه تجاری ققنوس: بازار سهام آمریکا پس از نوسانات شدید در ماه آخر سال ۲۰۱۸ میلادی بدترین سال خود را از دوره بحران مالی دهه قبل تجربه کرد.

به گزارش خبرگزاری روابط عمومی گروه تجاری ققنوس ، چرخش دیدگاه سرمایه‌گذاران و فعالان بازار وال‌استریت با ۲ نشانه آشکار شد: نزول بخش تکنولوژی و صعود بخش دارویی به رده اول از حیث بازدهی سالانه شاخص میانگین صنعتی داوجونز. این چرخش آغاز سیکل کاهشی را برای وال‌استریت مخابره می‌کند. هرچند در هفته‌های ابتدایی فرصت خرید برای سودگیری فراهم است؛ چراکه مقاومت در برابر بازار کاهشی و بازگشت موقت از سطح اصلاح‌شده، به سوددهی تا مدت محدودی چراغ سبز نشان می‌دهند. همچنین نسبت قیمت آتی به درآمد نیز از میانگین ۲۸ ساله پایین‌تر ثبت شده که پیام خرید را به سرمایه‌گذاران منتقل می‌کند.

بازار سهام آمریکا پس از نوسانات شدید در ماه آخر سال ۲۰۱۸ میلادی بدترین سال خود را از دوره بحران مالی دهه قبل تجربه کرد. روند نزولی شاخص‌های سهام نیویورک که بازدهی سالانه منفی ۷ درصدی را به ثبت رسانده‌اند، ارزشی به مراتب پایین‌تر از سطح بازه‌های زمانی مشابه در سال‌های اخیر پیدا کرده‌اند.
بنابراین، آنچه می‌توان برای چند هفته آتی وال استریت در نظر گرفت، سودگیری خریداران فعال در این بازار است؛ چراکه کف قیمت بسیاری از سهم‌ها لمس شده است. در حالت کلی، دو سناریو متفاوت برای وال‌استریت ممکن خواهد بود؛ چنانچه سال کاهشی در انتظار باشد؛ هفته‌های اول سال با مقاومت علیه ورود به بازار خرسی (Bear Market) روبه‌رو خواهد شد که با رشد ارزش سهم‌ها همراه می‌شود. در سناریو بازار افزایشی نیز سوددهی زمانی که خرید در کف قیمت انجام شده باشد به معنای سودگیری ایده‌آل سرمایه‌گذار است.

بیشتر بخوانید :  پیشنهاد 3 هزار و 400 میلیارد تومان اعتبار برای طرح سامانه‌های نوین آبیاری در سال 98- اخبار اقتصادی - اخبار تسنیم

سیگنال خرید از نسبت قیمت آتی به درآمد

نسبت قیمت آتی به درآمد به ۲/ ۱۴درصد رسیده که از میانگین ۲۸ سال گذشته پایین‌تر است؛ بنابراین رشد این نسبت به مرور مشاهده خواهد شد. سطح پایین این نسبت ساده از فرصت موقت برای سودگیری از بازار سهام آمریکا حکایت دارد. پیش از این در ابتدای سال ۲۰۱۸ میلادی این نسبت بالاتر از ۱۷ ثبت شده بود؛ اما به مرور کاهش یافت تا از میانگین ۹/ ۱۴ بین سال‌های ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۸ نیز نزول کند. میانگین ۵ سال اخیر نیز حدود ۷/ ۱۵ است که بازهم نشانه مثبتی برای استقرار در موقعیت خرید تلقی می‌شود.

پربازده‌ترین‌های بازار سهام ۲۰۱۸

شرکت‌های دارویی مانند «فایزر» و «مرک» در صدر شرکت‌های بزرگ در شاخص میانگین صنعتی داوجونز قرار گرفته‌اند. مرک با سود سالانه نزدیک به ۳۶ درصدی و فایزر با بازدهی ۲۱ درصدی از شرکت‌های بخش تکنولوژی سبقت گرفته‌اند. شرکت مایکروسافترتبه سوم را از حیث بازدهی به خود اختصاص داده و بالاتر از رقبای خود در بخش تکنولوژی ایستاده است.

شرکت گلدمن‌ساکس کمترین بازدهی میان شرکت‌های ثبت‌شده در شاخص داوجونز را با ثبت نرخ منفی ۳۷ درصدی به‌نام خود ثبت کرد. پرونده پولشویی یکی از دلایل کاهش شدید سوددهی این شرکت محسوب می‌شود.دومین دلیل ریزش ارزش بازار گلدمن به روند کلی افول بازدهی بخش مالی و بانکی مربوط می‌شود. بخش بانکی در سال ۲۰۱۸ بازدهی مناسبی نداشت. تنها ویزا کارت بود که در محدوده مثبت به کار خود پایان داد.

در همین حین بازگشایی بازارهای سال ۲۰۱۹ با رشد ین ژاپن، اونس طلا و بازارهای سهام همراه شد. البته این رشد محدود بود. اونس طلا تا ساعت ۷ عصر دیروز تا سقف ۱۲۸۹ دلاری هم  صعود کرد. شاخص دلار نیز در همان حدود سطح ۱۵/ ۹۶ واحدی در حرکت بود. بازارهای سهام نیویورک نیز با رشد شاخص‌ها بین ۵/ ۰ تا یک درصد به کار خود ادامه داد.

بیشتر بخوانید :  نحوه پذیریش اوراق بهادار اسلامی به عنوان وثیقه تسهیلات

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها