سالانه بیش از ۱۵ هزار تن آبزی در آذربایجان غربی تولید می شود

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این محتوا میخوانید😃

[ad_1]

رییس سازمان شیلات کشورگفت: سالانه بیش از ۱۵ هزار تن آبزی در آذربایجان غربی تولید می شود.

به گزارش ایسنا، حسن صالحی در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه اذربایجان غربی از استانهای پیشرو در آبزی پروری بخصوص در بین استان‌های غیر ساحلی است افزود: با وجود تولید سالانه ۱۵ هزار تنی محصولات شیلاتی، این استان از  جایگاه ویژه ای در پرورش غزل‌آلا برخوردار است.

وی ادامه داد: ۴۰مرکز زنده پروری و بیش از ۲۰مرکز عرصه غذاهای کبابی و طبخ شده در آذربایجان غربی وجود دارد که با توسعه بازار های عرضه و ایجاد تنوع محصولات نیمه اماده آبزیان می توان از ظرفیت بالای استان بهره بیشتری برد.

رییس سازمان شیلات کشورافزود: آذربایجان غربی در صادرات شاه میگو ارس و غزل الا جایگاه خوبی دارد که باید توسعه یابد.

صالحی افزود: در اوایل انقلاب تولید کشور در آبزیان کمتر از ۲۰۰هزارتن بوده که مصرف سرانه هرایرانی یک کیلو بود و این درحالی است که سال گذشته تولیدات شیلات کشور به یک میلیون و ۷۰هزارتن  رسیده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: از این یک میلیون و ۷۰ هزار تن،  ۴۷۰هزار تن مرتبط به صنعت آبزی پروری و بیش از ۶۰۰ هزار تن از طریق صید و صیادی تولید شده است.

وی با اشاره به اینکه مصرف سرانه آبزیان هر ایرانی بعد از ۳۰سال به ۱۰.۶ کیلوگرم برای هر ایرانی رسید افزود: ۱۴۰کارخانه کنسرو سازی و ۵۰۰واحد فراوری و صنعتی فعال در کشور  وجود دارد که  زمینه اشتغال برای ۲۲۰هزار نفر را فراهم کرده است.

رییس سازمان شیلات کشور با اشاره به صادرات بیش از ۱۰۵هزارتن محصولات شیلاتی در سال گذشته اظهار کرد: ۴۱۲ میلیون دلار  از طریق صادرات محصولات شیلات برای کشور ارز آوری صورت گرفته است.

وی با اشاره به جایگاه کشور در آبزی پروری تصریح کرد: ایران در آسیای میانه، خاورمیانه، قفقاز و کشورهای همسایه مقام اول آبزی پروری، مقام اول در پرورش غزل آلا در آب شیرین و مقام اول منطقه در پرورش میگو را کسب کرده است.

صالحی با اشاره به میزان صادرات غزل‌آلای آب شیرین و میگو افزود: سال گذشته بیش از ۱۶۰هزارتن غزل آلا، ۲۳هزارتن میگو به کشورهای مختلف صادر شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: طی دو سال گذشته ۲۰ مرکز فراوری، مجوز صادرات محصولات شیلات به کشورهای اوراسیا را دریافت کردند.

با اشاره به پرورش خاویار در کشور وی اظهار کرد: تولید خاویار از دو دهه گذشته آغاز شده که سال گذشته ۲تن خاویار پرورشی توسط بخش خصوصی تولید و یک تن آن صادر شده است.

رییس سازمان شیلات کشور گفت: برنامه ریزی برای تولید ۳تن خاویار در دستور کار امسال قرار دارد.

وی با اشاره به نقش برجام در صادرات آبزیان و محصولات شیلات افزود: سال گذشته بعد از سالیان دراز توانستیم به آمریکا خاویار صادر کنیم و محصولات شیلات را در کشورهای اروپایی گسترش دهیم.

صالحی از تشکیل کمیته مشترک ایران و اتحادیه اروپا خبر داد و گفت: شیلات و صنعت آبزی پروری کشور ظرفیت حضور در بازارهای جهانی را دازد که باید جایگاه خود را در بازارهای اروپایی بدست آوریم.

انتهای پیام

[ad_2]

Source link

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x