[ad_1]

«مهرداد لاهوتی» روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار روابط عمومی گروه تجاری ققنوس افزود: اکنون طول شبکه ریلی کشور با احتساب خطوط در دست ساخت، به حدود ۱۳ هزار کیلومتر رسیده است؛ در حالی که تا ۱۴۰۴ باید طول خطوط ریلی کشور به ۲۵ هزار کیلومتر برسد.
لاهوتی بیان کرد: متوسط ساخت راه‌آهن در چند سال گذشته، سالیانه ۱۷۰ تا ۲۰۰ کیلومتر بوده است.
نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: استفاده از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شبکه ریلی کشور به ویژه در زیرساخت‌ها با استفاده از سرمایه‌‌های بخش خصوصی داخلی و خارجی یکی از اولویت‌هاست و باید از بسترهای قانونی برای فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بودجه امسال برای توسعه حمل و نقل ریلی کشور استفاده شود.
به گفته وی، مجلس در بودجه امسال به دولت اجازه داده است معادل هفت میلیارد دلار از فاینانس داخلی و خارجی برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های ملی استفاده کند.
وی با بیان اینکه برای انجام هر گونه سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف عمرانی و زیرساخت‌های حمل و نقل آورده دولت حدود ۱۵ درصد است، گفت: با توجه به کمبود منابع مالی با موافقت رهبر معظم انقلاب مقرر شده است این ۱۵ درصد آورده از محل صندوق توسعه ملی تامین شود.
لاهوتی ادامه داد: بنابراین دست دولت باز است تا با استفاده از این بستر قانونی تا ۱۰ میلیارد دلار برای انجام پروژه‌های عمرانی و حوزه‌های مختلف صنعت حمل و نقل از سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی استفاده کند.
وی یادآوری کرد: کمبود منابع مالی برای انجام پروژه‌های عمرانی، همواره یکی از مشکلات اساسی کشور بوده است و باید نقدینگی جامعه به سوی تکمیل زیرساخت‌ها و پروژه‌هایی که تامین‌کننده رفاه مردم است، هدایت شود.
به گزارش روابط عمومی گروه تجاری ققنوس، در قانون برنامه ششم توسعه تاکید شده است برای تقویت اقتصاد حمل و نقل ریلی و ترغیب سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی در این زمینه، «سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی در ساخت و بهره‌برداری از حمل ونقل ریلی درون‌شهری و برون‌شهری، همانند سرمایه‌گذاری در مناطق کمتر توسعه یافته تلقی شده و مشمول قوانین و مقررات مرتبط با سرمایه‌گذاری در مناطق کمتر توسعه یافته شود.
همچنین مالیات بر ارزش افزوده خدمات حمل و نقل ریلی علاوه بر معافیت‌های مشمول بند ۱۲ قانون مالیات بر ارزش افزوده با نرخ صفر محاسبه می‌شود.
همچنین در بند الحاقی آمده: وزارت راه و شهرسازی موظف است شرکت حمل و نقل ریلی مسافری حومه‌ای را با هدف ساماندهی حاشیه شهرها و توسعه امور حمل و نقل ریلی حومه‌ای و ساخت خطوط مستقل حومه‌ای در زیرمجموعه شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران تشکیل دهد.
اقتصام**۱۱۰۸*۱۹۶۱* ۱۰۵۵

بیشتر بخوانید :  رشد ۴۰ درصدی بودجه عمرانی محیط زیست

انتهای پیام /*

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها