زنگنه: خودکفایی بنزین را من نگفتم، کیهان گفت!

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این محتوا میخوانید😃

[ad_1]

به گزارش تراز ،
بیژن نامدار زنگنه در حاشیه جلسه دیروز هیئت دولت ضمن رد ادعای کاهش تولید بنزین پالایشگاه ستاره خلیج فارس پس از افتتاح، گفت: تولید مستمر شروع شده و اکنون در حال تثبیت تولید هستیم. من هم هیچ‌گاه نگفتم در بنزین خودکفا می‌شویم، کیهان گفته خودکفا شدیم که خودش هم باید جواب بدهد. بروید و از مدیر مسئول آن بپرسید که چرا ادعای خلاف کرده است.
این اظهارات زنگنه حقیقتا حیرت‌انگیز است. همین یک ماه پیش بود که مسئولان دولت یازدهم در آستانه انتخابات ریاست جمهوری قیچی به دست در کشور دوره افتادند و هر پروژه‌ای که به دستشان می‌رسید را افتتاح کردند. دوستان جناب وزیر نفت بدون اینکه به روی خودشان بیاورند که پروژه‌ها چند درصد پیشرفت داشته یا دستاورد کدام دولت است، افتتاح نمایشی طرح‌های مختلف را به کمال رساندند و تا توانستند با دستاوردهای دیگران عکس یادگاری گرفتند. رسانه‌های رسمی دولت و حامیان آنها هم در آستانه انتخابات سنگ تمام گذاشتند و مثلا در همین مورد خودکفایی بنزین، با انواع و اقسام تیترها، خودکفایی بنزین را دستاورد دولت یازدهم جا زدند که مرور تیترهای رسانه‌های رسمی دولت، دروغ بودن اظهارات زنگنه را آشکار می‌کند.
روحانی: خودکفا شدیم!
«شانا»، خبرگزاری رسمی وزارت نفت در تاریخ ۲۰ اردیبهشت امسال، یعنی تنها ۸ روز پیش از انتخابات، تیتر زد که «تلاش‌های دولت برای خودکفایی در تولید بنزین و گازوئیل نتیجه داد» و از قول حسن روحانی نوشت: با تلاش‌هایی که انجام شد تا پیش از پایان دولت در زمینه تولید گازوئیل و بنزین خودکفا شدیم(!)
چند روز قبل از این سخنان شورانگیز حسن روحانی (۱۱ اردیبهشت)، «پایگاه اطلاع‌رسانی دولت» با تیتر «خودکفایی در تولید بنزین دستاورد مهم دولت، برجام و همکاری ملی» به استقبال افتتاح نمایشی پالایشگاه تاره خلیج فارس لبخند زد و نوشت: روز گذشته فاز نخست پالایشگاه ستاره خلیج فارس بعد از تولید مستمر بنزین در این پالایشگاه با حضور رئیس جمهوری افتتاح و به این ترتیب با تولید روزانه ۱۲ میلیون لیتر بنزین در فاز اول ایران در تولید بنزین خودکفا شد و دیگر نیازی به واردات این فرآورده مهم نفتی وجود ندارد.
خبرگزاری رسمی دولت هم با تیتر «خودکفایی بنزین، دستاورد دولت یازدهم» برای افتتاح نمایشی ستاره خلیج فارس ذوق کرده و در همان تاریخ گزارش داده است: از ۱۰ اردیبهشت ۹۶ همزمان با روز ملی خلیج فارس در واردات بنزین خودکفا شدیم و این رویداد را جشن گرفتیم. روز ملی خلیج فارس این امکان را برای صنعت ما فراهم کرد که با بهره‌برداری از پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بندرعباس با حضور رئیس‌جمهوری به خودکفایی برسیم.
مگر مجبورید؟!
چنانچه پیداست رسانه‌های رسمی دولت با حرف‌های دهان‌پرکن خودکفایی به پایکوبی پرداخته‌اند و حتی رئیس دولت یازدهم در آستانه انتخابات پا را از وعده و وعید هم فراتر گذاشته و رسما گفته است که در تولید بنزین خودکفا شدیم اما یک ماه بعد وزیر نفت همین دولت که توان عمل به این قول را در خود و همکارانش نمی‌بیند، با دروغگویی و حمله به دیگران، حتی وعده خودکفایی که قبلا با آن عکس یادگاری می‌گرفتند را هم انکار می‌کند.
هر چند همین افتتاح‌ها و عکس یادگاری با دستاوردهای دولت قبل و ربط دادن آن به برجام جای حرف و حدیث دارد و در گزارش‌های مستند قبلی در همین صفحه به دروغ‌پردازی‌های دولت یازدهم در جا زدن حاصل زحمت جوانان این کشور به عنوان دستاورد برجام به تفصیل صحبت شده، اما اگر این ادعاها را حمل به صحت کنیم، باید از دولت و ژنرال‌های پیر و ناتوان آن پرسید که مگر مجبورید وعده‌هایی بدهید که در میدان عمل از عهده آن برنمی‌آیید؟

[ad_2]

Source link

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x