[ad_1]

نایب رئیس کمیسیون تسهیل کسب و کار اتاق بازرگانی تهران ضمن ارزیابی اعضای اتاق بازرگانی نسبت به تفکیک بخش بازرگانی از وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: بهتر بود که فرصت بیشتری به وزارت صنعت،‌معدن و تجارت داده می‌شد تا با حضورمدیران با نشاط تر این وزارتخانه به اهداف خود می‌رسید.

احمد کیمیایی اسدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: اکثریت در اتاق بازرگانی مخالف تفکیک هستند و موافقان این طرح بیشتر بخش بازرگانان اتاق بازرگانی هستند و علاقه‌مندند که بازرگانی از زیر سایه صنعت و معدن بیرون آید اما اکثر تولیدکنندگان مخالف هستند.

وی افزود: موضوع تفکیک بخش بازرگانی از وزارت صنعت، معدن و تجارت در پارلمان بخش خصوصی مورد بحث قرار گرفته و موافقان و مخالفانی  دارد. در اتاق بازرگانی بعضی از موارد است که نظر واحدی در مورد آن وجود دارد اما در این مورد نظرات یکدست نیست.

کیمیایی اسدی ادامه داد: اگر ادغامی در سالیان گذشته صورت نمی‌گرفت بهتر بود. این ادغام به این دلیل انجام شد که بدنه دولت چابک و از حجم دولت کاسته شود اما در عمل دو وزارتخانه با یکدیگر تجمیع شدند و باعث کوچک‌تر شدن دولت نشد. امروز شاید مسئولان به این نتیجه رسیدند که دو وزارتخانه خیلی حجیم شده است و در مواردی تداخل کاری پیش می آید.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی عنوان کرد: شاید بهتر بود که این وزارتخانه به همین صورت فعلی ادامه پیدا می‌کرد. بررسی‌های صورت گرفته از کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه نشان می‌دهد که بخش بازرگانی جدا از بخش صنعت نیست و در اکثر جوامع پیشرفته این دو در یک مجموعه و زیر نظر یک وزارتخانه اداره می‌شود.

بیشتر بخوانید :  عامل قیام سیدالشهداء (ع) "حلال شدن حرامها و حرام شدن حلالها" بود

کیمیایی اضافه کرد: جا داشت بیشتر به این وزارتخانه فرصت دهیم و اگر مدیران جوان و با نشاط‌ تری در چهار سال گذشته در این وزارتخانه بودند این امکان وجود داشت که نتایج بهتری حاصل می‌شد. با این وجود به نظر می‌رسد که تفکیک این وزارتخانه در مجلس رای آورد و این جداسازی عملی شود.                  

نایب رئیس کمیسیون تسهیل کسب و کار اتاق بازرگانی تصریح کرد: اول قصد بر این بود که ادغام به منظور کوچک‌سازی دولت صورت گیرد اما این اتفاق نیفتاد و زمانی که مسئولان دیدند که کوچک سازی صورت نگرفت به این نتیجه رسیدند که دو وزارت خانه جدا باشد تا وظایف جداگانه داشته باشند.

انتهای پیام

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هاebay site 118انتقال پول به بانک سپهانتقال پول به فیلیپینانواع تجهیزات شبکه کامپیوتریبانک صادرات نیروی هواییپست اکسپرس دیجی کالاتبدیل بیت کوین به دلارترخیص خودرو از منطقه آزادترخیص کار در بوشهرترخیص کار شیرازترخیص کار وارداتحساب پي پالحمل خرده بار به روسیهحمل هوایی ماهانحمل و نقل سیرود شبکهحمل و نقل هوایی چیستحواله چینخدمات بار هواييخريد دلار پيزاخرید از آمازون با گیفت کارتخرید اینترنت 10 مگخرید تبلت amazon kindle fireخرید تجهیزات خط گرمخرید خط تولید گچخرید خط تولید گلابخرید قطعات الکترونیک از چینرهگیری کارت بازرگانیرهگیری مرسوله ای پستیرهگیری مرسوله پستی از طریق کد ملیسایت فروش آمازونستاد ترخیص خودرو جنوبشركت حمل و نقل هواييصادرات به روسیهصادرات زالوصادرات زعفران به گرجستانصادرات سنگ تزیینی به چینصادرات کشمش به چینصرافی بیت کوین در ایرانصرافی طلافرستادن پول به هندقوانین صادرات به چینقوانین گمرکی کشور ترکیهمستر کارت ترکیهنرم افزار حمل و نقل صباهزينه ترخيص خودرو از گمركواردات آمریکاواردات خودرو تسلاواردات خودرو دست دوم از قشمواردات خودرو عوارضواردات روغن پالم

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها