رونمایی از "طاهر" و "قدس"؛ ارقام جدید برنج مقاوم به کم آبی و خشکسالی

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این محتوا میخوانید😃

  • [ad_1]

    دو رقم جدید برنج مقاوم به کم آبی و خشکسالی موسوم به “طاهر” و “قدس” که دارای منشاء طارم و هاشمی هستند، در روزهای یکشنبه و دوشنبه ۲۳-۲۲ مرداد ماه جاری در شهرهای آستانه، لنگرود و طالش رونمایی می‌شوند.

    به گزارش ایسنا، این پروژه‌ها با تلاش ۹ ساله مرکز کشاورزی هسته‌ای کرج وابسته به پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای سازمان انرژی اتمی ایران و همکاری مرکز تحقیقات برنج کشور از سال ۸۷ آغاز شده و همه مراحل آزمایشی و ارزیابی‌های لازم مولکولی، بیو شیمیایی و غیره را با موفقیت طی کرده است.

    ارقام مذکور از لحاظ کمی و کیفی نسبت به منشاء خود از مزیت‌های خوبی برخوردارند. از جمله طاهر با منشاء طارم دو هفته زودتر می‌رسد و قد آن حدود ۳۰ سانتی‌متر از طارم محلی کوتاه‌تر است.

    قدس نیز با منشاء هاشمی صفات منحصر به فرد خود را دارد و مقاوم به خشکسالی و تنش‌های زیستی است. این ارقام بیش از ۴۰ درصد افزایش محصول نسبت به ارقام معمولی دارند، خوش پخت هستند و خوب قد می‌کشند.

    برای انجام این کار ۶ شالی‌کار نخبه وزارت جهاد کشاورزی انتخاب شدند و در شرق و غرب استان گیلان این ارقام در ۶ مزرعه کشت شده‌اند که از سه مزرعه شامل دو مزرعه رقم طاهر در آستانه و لنگرود و یک مزرعه رقم قدس در طالش رونمایی می‌شود. شالی‌کاران از کشت این ارقام رضایت کامل دارند و تقاضای توسعه آنها را در دیگر مناطق و مزارع دارند.

    بنا بر این گزارش معرفی و تولید انبوه این ارقام جهت ثبت رقم به موسسه ثبت و گواهی بذر و نهال کشور زمستان امسال ارائه خواهد شد.

    انتهای پیام

    [ad_2]

    Source link

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نظرات کاربران

    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x