[ad_1]

به گزارش روابط عمومی گروه تجاری ققنوس، براساس ارزیابی های صورت گرفته، معدن سیلیس مراوه تپه به عنوان یکی از معادن غنی کشور شناخته شده که درصورت برنامه ریزی دقیق و کارآمد می تواند علاوه بر ارزش افزوده و اشتغالزایی بالا، در توسعه منطقه نیز موثر باشد.
مدیرعامل شرکت تعاونی توسعه روستایی جوانان آق امام مراوه تپه به عنوان شرکت تعاونی متولی بهره برداری از این معدن به روابط عمومی گروه تجاری ققنوس گفت: این معدن پس از طی مراحل کارشناسی و ارائه آزمایش های مختلف خاک شناسی و زیست محیطی با هدایت و مساعدت مسئولان شهرستان و استان درسال ۸۲ به ثبت رسید و در ادامه، از دو سال پیش موفق به دریافت مجوز بهره برداری شد.
منصور بوبک با بیان اینکه روستاییان بالای ۱۸ سال روستای آق امام در عواید معدن سهیم هستند، افزود: معدن سیلیس در قالب شرکت تعاونی توسعه روستایی جوانان آق امام مراوه تپه اداره می شود و این تعاونی در زمان حاضر یک هزار و ۵۰۰ نفر عضو دارد.
وی تصریح کرد: این معدن در مراحل اولیه فعالیت و بهره برداری است و با توجه به اینکه سیلیس از مواد اصلی تولید سیمان به حساب می آید ،نخستین قرارداد بهره برداری از این معدن نیز با شرکت سیمان پیوند گلستان واقع در شهرستان گالیکش در فاصله ۷۵ کیلومتری معدن منعقد شده است.
بوبک ادامه داد: براساس این قرارداد، کارخانه سیمان مجوز برداشت سه هزار تن سیلیس را دارد و اکنون بخش قابل توجهی از نیاز این واحد تولیدی از معدن روستای آق امام استخراج و به کارخانه منتقل می شود.
وی به اهمیت تولید فرآورده های مختلف سیلیس و عرضه آنها به بازار مصرف اشاره کرد و گفت: با توسعه فعالیت های معدن که نیاز به حمایت مسئولان دارد، به اهداف اشتغالزایی، ارزش افزوده و درآمدزایی برای اعضای شرکت تعاونی توسعه روستایی جوانان آق امام دست می یابیم.
مدیرعامل شرکت تعاونی توسعه روستایی جوانان آق امام مراوه تپه افزود: این شرکت برای توسعه فعالیت هایش نیاز به لودر، کامیون، سنگ شکن، باسکول، خطوط تولید و بسته بندی فرآورده های سیلیس در اوزان مختلف دارد.
بوبک اضافه کرد: اگر امکانات و تجهیزات لازم در اختیار این شرکت گذاشته شود، علاوه بر ایجاد دهها فرصت شغلی برای جوانان، زمینه رونق اقتصادی و توسعه منطقه را نیز فراهم می شود.
این مقام مسئول تصریح کرد: برای تامین و خرید تجهیزات مورد نیاز، به تسهیلات بانکی نیاز داریم که بانک ها برای پرداخت تسهیلات نیز، پروانه تاسیس و بهره برداری معادن مذکور را می خواهند.
بونک گفت: انتظار ما از مسئولان سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان تسریع در صدور مجوز تاسیس و پروانه بهره برداری قطعی است.
یکی از جوانان تحصیلکرده شرق گلستان نیز با اشاره به وجود معدن سیلیس به عنوان ماده اولیه مورد نیاز تولید سیمان در مراوه تپه، گفت: زمانی که بحث جانمایی احداث کارخانه سیمان درشرق استان مطرح بود، اغلب کارشناسان براساس مطالعات انجام شده و به خاطر وجود مواد اولیه مورد نیاز، شهرستان مراوه تپه را بهترین مکان برای احداث این واحد تولیدی می دانستند.
محمدرضا حسین زاده افزود: اما پس از مدتی بدون ارائه دلیل قانع کننده ای، محل احداث کارخانه سیمان که آلودگی زیست محیطی زیادی نیز دارد، به یک منطقه مسکونی و دامنه سرسبز و جنگلی نیلکوه گالیکش منتقل و احداث شد.
وی بابیان اینکه احداث کارخانه سیمان در پنج کیلومتری شرق گالیکش، زخمی عمیق در دامنه نیلکوه و جنگل های البرز ایجاد کرد که این زخم بدخیم هر سال به بخشی از این کوه زیبا و جنگل های بکر و سرسبز منطقه آسیب جدی وارد می کند.
حسین زاده تصریح کرد: امروز با گذشت چندسال با انتقال سیلیس تولیدی معدن آق امام مراوه تپه به کارخانه سیمان گالیکش به این نتیجه می رسیم که کارشناسان بدون دلیل پیشنهاد احداث این کارخانه در شهرستان مراوه تپه مطرح نکرده بودند.
در همین پیوند رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مراوه تپه نیز درباره ویژگی های معدن سیلیس روستای آق امام این شهرستان به روابط عمومی گروه تجاری ققنوس، گفت: این معدن که در ۲۵ کیلومتری جنوب غربی مراوه تپه واقع است، از دو دهه پیش شناسایی و پس از چند آزمایش، سیلیس بودن آن به اثبات رسید.
رجب حاجیلی دوجی ادامه داد: معدن آق امام ابتدا توسط فردی از اهالی روستا ثبت شده بود اما با اعتراض دیگر اهالی و پیگیری های لازم، این معدن به نام شرکت تعاونی که توسط اهالی روستا راه اندازی شده بود، ثبت شد.
وی اضافه کرد: با این حال بهره برداری از این معدن توسط شرکت تعاونی در مراحل اولیه قرار دارد و به دلیل کمبود نقدینگی مبادرت به عقد قرارداد سه هزار تنی با کارخانه سیمان پیوند گلستان کردند.
حاجیلی دوجی تصریح کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان و این شهرستان در چند سال اخیر برای انجام آزمایش های مختلف، شناسایی و ثبت قانونی معدن روستا با این شرکت تعاونی همکاری داشته اند و اکنون نیز آماده مساعدت و همکاری بیشتر است.
وی بابیان اینکه پروانه بهره برداری از معدن سلیس که به شرکت تعاونی روستای آق امام داده شد، کاربرد موقت دارد، گفت: برای دریافت مجوز تاسیس و پروانه بهره برداری قطعی مسئولان شرکت باید از طریق بخش معدن سازمان صنعت ، معدن و تجارت گلستان اقدام نمایند.
شهرستان مراوه تپه افزون بر ۶۲ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه شرق گلستان و همجوار با مرز ترکمنستان است و از مناطق محروم و توسعه نیافته کشور و استان گلستان محسوب می شود.
/۷۴۷۸/۳۰۳۹/۱۸۶۰

بیشتر بخوانید :  نحوه دریافت ارز مسافری و دانشجویی

انتهای پیام /*

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها