[ad_1]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران،  پایش ملی فضای کسب‌و کار که وظیفه انجام آن از مرکز پژوهش‌های مجلس ساقط شده و اتاق ایران مسئولیت آن را بر عهده دارد، ‌برای اولین بار از سوی پارلمان بخش‌خصوصی صورت گرفت و نتایج اولیه آن اعلام شد.

نتایج پایش ملی محیط کسب و کار ایران که طبق قانون از سوی اتاق ایران انجام می‌شود، نشان می‌دهد که در پاییز۱۳۹۵ نمره شاخص ملی کسب و کار در این فصل ۵.۸۶ بوده است. در این پایش نمره ۱۰، بدترین ارزیابی است و هرچه رقم پایین‌تر بیاید نشان‌دهنده بهبود محیط کسب‌و کار است. نمره ۵.۸۶ که برای وضعیت شاخص کسب و کار در فصل سوم سال گذشته به دست آمده اندکی بهتر از وضعیت این شاخص در آخرین ارزیابی مرکز پژوهش‌های مجلس در تابستان۱۳۹۵ (با میانگین۵.۹۳) بوده است.

بر اساس گزارش مرکز آمار و اطلاعات اقتصادی اتاق ایران، این ارزیابی بیانگر آن است که از نظر فعالان اقتصادی مشارکت‌کننده در این پایش، محیط کسب وکار ایران در پاییز ۱۳۹۵ در مقایسه با ارزیابی مرکز پژوهش‌های مجلس در فصل مشابه سال قبل یعنی پاییز ۱۳۹۴ با میانگین ۶.۰۴ اندکی مساعدتر شده است.

طبق ماده ۴ قانون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار، اتاق‌ها موظفند به منظور اطلاع سیاستگذاران از وضعیت محیط کسب وکار در کشور، شاخص‌های ملی محیط کسب‌وکار در ایران را تدوین و به‌طور سالانه و فصلی حسب مورد به تفکیک استان‌ها، بخش‌ها و فعالیت‌های اقتصادی، سنجش و اعلام کنند. بر همین اساس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با همکاری کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی که تجربه اجرای۶ سال مطالعه محیط کسب وکار در جامعه محدود را دارند، اجرای طرح ملی پایش محیط کسب وکار در اواخر سال ۱۳۹۵ را با همکاری  اتاق‌های تعاون و اصناف ایران در دستور کار خود قرارداد.

بیشتر بخوانید :  برخورد با فساد و رانت در مناطق آزاد/ اصلاح قوانین مناطق آزاد در مسائل مورد نیاز

این اولین گزارش فصلی است که اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران بر اساس روش توسعه یافته مورد استفاده مرکز پژوهش‌های مجلس و با رویکرد تلفیق داده‌های پیمایشی با داده‌های آماری بر اساس نظریه عمومی کارآفرینی شین ارائه می‌کند.

در این گزارش، داده‌های پیمایشی حاصل از ادراک سنجی از وضعیت مؤلفه‌های محیط کسب‌وکار کشور در پاییز ۱۳۹۵، از ۸۲۰  فعال اقتصادی زیرمجموعه سه اتاق و با استفاده از پرسشنامه الکترونیکی جمع‌آوری‌شده و داده‌های آماری نیز از منابع آماری رسمی کشور تهیه و مورد استفاده قرارگرفته‌اند.

با آغاز پایش کسب‌وکار از سوی اتاق ایران، دیگر مرکز پژوهش‌های مجلس وظیفه‌ای در این زمینه ندارد و از این به بعد اتاق ایران به‌طور فصلی و مستمر این پایش را بر مبنای داده‌های پیماشی از فعالان اقتصادی و داده‌های آماری از مراجع رسمی، این شاخص را مورد بررسی و نتایج آن را اعلام خواهد کرد.

طبق اولین پایش صورت گرفته از سوی اتاق در پاییز ۹۵ و مقایسه آن با پایش مرکز پژوهش‌های مجلس در تابستان ۹۵، فرایند بهبود محیط کسب‌وکار به‌کندی درحرکت است. چراکه نمره از ۵.۹۳ به ۵.۸۶ رسیده است.

طبق این پایش‌ها، دشواری تأمین مالی همچنان مهمترین مانع برای فعالیت‌های اقتصادی شناخته می‌شود.

جزئیات گزارش مرکز آمار و اطلاعات اقتصادی اتاق ایران به تفکیک استان‌ها بخش‌ها و فعالیت‌ها در نشست پیش روی هیات نمایندگان اتاق ایران که ۳۱اردیبهشت برگزار خواهد شد، منتشر می‌شود.

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااتاق بازرگانی جمهوری اسلامی ایراناتاق بازرگانی جمیلیاتاق بازرگانی مازندراناخبار گمرک پرویزخانبیت کوین زبراپارس کارگو ترابرترخيص ويندوز xpترخیص از گمرک فرودگاه امام خمینیترخیص خودرو تصادفیترخیص کالای بیداری فردحساب پی پال رایگانحمل هوایی از چین به ایرانحمل و نقل بار درون شهریحمل و نقل بین المللی جاده ایحمل و نقل پرسحمل و نقل ترافیک شهرداری تهرانحمل و نقل خدمات دریایی آبادانحمل و نقل هوایی مشهدحمل و نقل و پایانه هاحواله یوان به چینخدمات بار هوایی نفیس ترابرخرید اینترنتی ضبط پایونیرخرید اینترنتی فیلم هندیخرید کامیون از المانخرید گوشی از سایت آمازونرهگیری مرسوله پستی از طریق کد پستیرهگیری مرسوله پستی خارج از کشورسایت امازون سایفونسایت گمرک امامصادرات زعفران به استرالیاصادرات غير نفتيصادرات قیر به چینصادرات گردوصدور کارت بازرگانی تهرانصرافی الف ظفرصرافی های تورنتوعملة بيتكوينفروش ابزار چرم دوزیقوانین صادرات به چینکارمزد حواله دلار به کاناداگمرک ترخیص خودروگمرک غرب تهران کاپوتاژنحوه ترخیص خودرونحوه خرید اینترنتی از خارج کشورواردات تجهیزات پزشکی از چینواردات زن از چینواردات طوطیواردات قهوهواردات مزدا 3 مدل 2014وبمانی ایران

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها