وزارت خارجه روسیه از شکست مذاکره با آمریکا درباره پیمان موشک‎های هسته‌ای میان‎برد خبر داد که این امر به معنای آغاز روند خروج واشنگتن از INF در پایان هفته جاری میلادی است و نهایتا روسیه و آمریکا درباره INF به توافق نرسیدند

وزارت خارجه روسیه از شکست مذاکره با آمریکا درباره پیمان موشک‎های هسته‌ای میان‎برد خبر داد که این امر به معنای آغاز روند خروج واشنگتن از INF در پایان هفته جاری میلادی است.

به گزارش ایتارتاس، سرگئی ریابکوف معاون وزارت خارجه روسیه بعد از دیدار با «آندریا تامسون» همتای آمریکایی خود، از عدم حصول پیشرفت در خصوص پیمان موشک‌های هسته‌ای میان‌برد INF)) خبر داد.

وی در این باره گفت: متاسفانه موضع آمریکا همچنان سختگیرانه است و به اولتیماتوم شباهت دارد. ما هم به طرف آمریکایی گفتیم گفتگو آن هم وقتی که به دنبال باج‌خواهی از روسیه هستید، غیرممکن است.

ریابکوف افزود: پیشرفتی نداشتیم و این را نه با تاسف که با نگرانی عمیق از بابت سرنوشت INF و سرنوشت امنیت بین‌المللی اروپایی‌ها می‌گویم. چراکه تا آنجا که ما فهمیدیدم مرحله بعدی در شُرف آغاز است- مرحله‌ای که آمریکا به تعهدات خود ذیل INF پشت پا می‌زند و این مسئله در تعطیلات پایان هفته جاری رخ خواهد داد.

معاون وزارت خارجه روسیه در نهایت تاکید کرد:، اما ما همچنان تلاش می‌کنیم و تسلیم نمی‌شویم. روسیه آماده یافتن راه حل است حال آنکه اکنون رسیدن به چنین راه حلی به مراتب مشکل‌تر شده است.

آمریکا اواخر سال میلادی گذشته (۲۰۱۸)، با زیر سوال بردن بُرد یکی از موشک‌های روسیه، این کشور را به نقض پیمان موشک‌های هسته‌ای میان‌برد متهم کرد و این امر را بهانه‌ای برای خروج از پیمان مذکور قرار داد.

بیشتر بخوانید :  قیمت بنزین در بودجه ۹۸ مشخص شد

مهر

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها