[ad_1]

به گزارش روابط عمومی گروه تجاری ققنوس این روزنامه روز چهارشنبه نوشت: اروپا سال ها است که از چنین مشکلاتی رنج می برد و به دلیل چیرگی آمریکا بر ساختار مالی و بانکی دنیا نتوانسته است از منافع خود و شرکت های این قاره حمایت کند.
در ادامه این مطلب آمده است: برای نخستین بار در جریان پرونده هسته ای ایران و پس از نقض برجام از سوی آمریکا، یک رویارویی جدی میان اروپا و آمریکا در زمینه بانکی و مالی شکل گرفته است و این ممکن است نهایتا به پایان سلطه آمریکا بر ساختار بانکی دنیا منجر شود.
نشریه ادامه می دهد که دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا با طرح سیاست اولویت نخست آمریکا در واقع در حال اجرای سیاست های نظامی، اقتصادی و تجاری است که به کشورهای اروپایی و چین هم لطمه زده است.
گلوبال تایمز تاکید می کند تحریم های آمریکا علیه ایران بازی تازه ای را برای اروپا و آمریکا آغاز کرده است و حالا وقت آن است که اروپایی ها از منافع خود حراست کنند.
روزنامه چینی اضافه می کند روابط مالی و بانکی آمریکا و اروپا پس از موضوع برجام می تواند دستخوش تحولات جدی شود و اروپا در اندیشه آن است که با ایجاد سامانه ها و ساختارهای تازه از منافع شرکت های تجاری خود در معامله با ایران حفاظت کند.
گزارش نشریه حاکی است که اروپا به دنبال ایجاد سامانه پرداختی مستقلی است که بتواند در چارچوب آن اقتدار مالی و بانکی خود را حفظ کرده و به کل اروپا امکان دهد با ایران مراودات تجاری داشته باشند و آلمان و فرانسه بخصوص درحال پیشبرد این برنامه هستند.
گلوبال تایمز می نویسد که سویفیت یک ساختار تجاری و بانکی بوده که از نیم قرن پیش راه اندازی شده و حرف شنوی از اروپا ندارد و برعکس تحت تسلط آمریکا است اما حالا که سلطه دلار بر نظام تجاری جهان در حال کاهش است، سویفیت هم بتدریج کارکردهایش ضعیف تر می شود و اروپا باید در اندیشه تغییر این سامانه باشد.
گزارش تاکید می کند که در عصر پیشرفته فناوری اطلاع رسانی ایجاد یک شبکه پرداختی مستقل و حتی به مراتب پیشرفته تر از سوییف اصلا کار دشواری نیست اما مساله اصلی وسعت دادن آن مانند سوییفت است که ۱۱ هزار موسسه مالی را در ۲۰۰ کشور و منطقه دنیا با یکدیگر مرتبط می کند.
روزنامه چینی تصریح کرد که به هر صورت باید یک چرخه از کشورهای دوست ایجاد کرد و این شبکه را شکل داد و اکنون اروپا مایل به این کار است کشورهای فرانسه و آلمان برای ایجاد شبکه مستقل پرداختی تلاش می کنند و روسیه و چین هم برای ملحق شدن به آن پاسخ مثبت داده اند و نمی خواهند این سامانه دیگر تحت تسلط آمریکا باشد.
گلوبال تایمز در پایان آورده است امروز فرصت برای چین و اروپا و دیگر کشورها برای معاملات با ارزهای دیگر فراهم است و چین و اروپا می توانند روی تجارت با یوان و یورو تمرکز کنند و این به پکن هم امکان می دهد تا ساختارهای مالی و بانکی خود را ارتقا داده و شرایط نوینی برای معاملات بانکی با دیگر کشورها ایجاد کند.
آساق**۲۳۱**۱۹۰۴**

بیشتر بخوانید :  نعمت‌زاده: در کابینه دوازدهم وزیر نخواهم بود

انتهای پیام /*

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها