[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر،  مجید افتخاری در نشست خبری با اشاره به اینکه رقم قاچاق از سوی مسئولان ۲ و نیم میلیارد دلار اعلام شده، در حالیکه این رقم غیر منطقی است افزود: واردات رسمی پوشاک کشور در سال ۹۴، ۱۵ میلیون دلار اعلام شده و این رقم در سال ۹۵ به ۶۰ میلیون دلار رسیده است.

وی بازار مصرف پوشاک در کشور را معادل ۱۲ میلیارد دلار دانست و گفت: وضعیت فعلی بازار نشان می‌دهد که با وجود اعلام مسئولان در خصوص کاهش قاچاق، این رویداد عملیاتی نشده است.

افتخاری به رقابت نابرابر با متخلفان و متقلبان اشاره و خاطرنشان کرد: فضای صنعت پوشاک فضای مسمومی است و تولیدکنندگان درگیر رقابت نابرابر با متخلفان و متقلبان شده اند؛ بر این اساس از دولت انتظار داریم فضای سالمی را در اختیار تولیدکننده قرار دهد.

وی ادامه داد: صنعت پوشاک ظرفیت بالایی برای ایجاد اشتغال دارد و می تواند صادرات محور باشد اما اکنون بازار داخل را نیز از دست داده ایم؛ این در حالی است که ترکیه، بازار پوشاک کشور را در اختیار گرفته است و از هر فرصتی برای صادرات پوشاک به ایران استفاده می کند.  

عضو هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان پوشاک گفت: حتی زمانی که پارسال برای حمایت از مردم سوریه دریافت تعرفه از پوشاک وارداتی سوریه حذف شد، ترکیه با استفاده از این فرصت بسیاری از کالاهای خود را بدون پرداخت عوارض گمرکی از طریق سوریه وارد کشور کرد. پس برنامه های حمایت از تولید از حالت ژست خارج شود.

وی گفت: بسیاری از شرکت ها با افتخار حمایت از ساخت ایران را مطرح می کنند در حالی که خود واردکننده پوشاک به شمار می روند؛ در حالیکه برخی مسئولان به محض اینکه صدور یک دستورالعمل آن را در مجامع مختلف مطرح می کنند؛ در حالی که برای اجرای آنها موانع زیادی وجود دارد.  

بیشتر بخوانید :  طبخ زولبیا و بامیه با شربت معده

افتخاری ساخت شهرک پوشاک را بستر مناسبی برای تولیدکنندگان عنوان کرد و گفت: راه اندازی این شهرک سه سال زمان می برد و می تواند ۲۰۰ تا ۲۵۰ تولیدکننده را در خود جای دهد اما متاسفانه ساخت این شهرک باز هم نمی تواند روی قاچاق پوشاک تاثیری بگذارد.  

مجید نامی، عضو هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان پوشاک هم  با اشاره به آمار رسمی اعلام شده از سوی بانک مرکزی در حوزه پوشاک و نساجی گفت: طبق اعلام بانک مرکزی ارزش کل پوشاک مصرفی کشور ۱۲میلیارد دلار است و بر پایه آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران، سال گذشته ۶۱ میلیون دلار آن به صورت قاچاق وارد کشور شده است.  

وی افزود: سازمان توسعه صنعتی سازمان ملل متحد (یونیدو) نیز صادرات پوشاک به ایران را یک میلیارد دلار عنوان کرده است؛ در عین حال تولیدکنندگان با وارداتی که رویه قانونی را رعایت کند، مشکلی ندارند، اما مساله بازار پوشاک، واردات فله ای و بدون نام و نشان است.  

وی تصریح کرد: فشار ناشی از شفاف نبودن فعالیت اقتصادی بر دوش تولیدکننده است؛ در عین حال برگزاری پنجمین نمایشگاه بین المللی پوشاک ایران با هدف معرفی توانمندی تولیدکنندگان پوشاک و همچنین برقراری ارتباط مستقیم میان تولیدکنندگان و فروشگاه های پوشاک کشور برگزار می شود تا توانمندی های این صنعت را نمایان کند؛ به نحوی که این نمایشگاه با حضور ۶۵ شرکت داخلی از سیزدهم تا شانزدهم شهریورماه در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می‌شود.

در عین حال رضا محمدجعفر، بازار پوشاک ایران را در اختیار برندهای ترکیه ای دانست و به عنوان عضو هیات مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران گفت:  تاکنون فقط ۱۰ برند جهانی برای حضور در ایران مجوز گرفته اند.  

بیشتر بخوانید :  مقایسه عوارض خروج از ایران با چند کشور دیگر

وی افزود: متاسفانه برندهای ترکیه ای بدون هیچ محدودیتی در کشور فعالیت می کنند و پیش بینی می کنم در سال های آتی این کشور نبض پوشاک و اقتصاد ما را در اختیار بگیرد.

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااتاق بازرگانی زباناتاق بازرگانی قزاقستانارسال پول به کارتاسنادی از اتاق بازرگانی بوشهرانتقال پول به کارت تجارتانتقال پول به نروژبانک صادرات *719#پست سریعترخیص خودرو از گمرک بندر عباسترخیص خودرو جنوبترخیص کاران شیرازترخیص کالا و پیله وریترخیص کالای صادراتیثبت نام کارت بازرگانی زنجانحمل دریایی به انگلیسیحمل و نقل چوبحمل و نقل سیمانخرید ابزار موسیقیخرید اینترنتی از amazonخرید اینترنتی طلا دست دومخرید تجهیزات سگخرید تجهیزات سینماییخرید خط تولید تیغ اصلاحخرید دلار در محلخرید فایل از سایت های خارجیسالنامه آماری حمل و نقل جاده ای 1392شرکت پست بین المللی Tntشرکت های حمل بین المللیصادرات قورباغهصادرات و واردات از دبیصرافی 110صرافی 24 ساعته در تهرانصرافی پیشخوانصرافی حافظصرافی کیشفریت بار به آمریکافریت بار فرودگاه مشهدقوانین واردات خودرو اشخاص حقیقیكارگو هواييکارت بازرگانی ثبت نام اهوازگمرک س وبگمرک میلکماده 5 قانون اتاق بازرگانیواردات اجناس از چینواردات از ترکیهواردات ترکمنستانواردات قطعات از آلمانواردات قطعات موبایل از چینواردات و صادرات کالا از چینورود به وب مانی

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها