[ad_1]

به گزارش روابط عمومی گروه تجاری ققنوسبه نقل از ایرنا، جداول آماری گمرک ایران نشان می دهد، ارزش صادرات چدن، آهن و فولاد در مدت مورد بررسی سهم ۹.۲ درصدی از کل ارزش صادرات غیرنفتی را از آن خود ساخت.
همچنین در این مدت، ارزش صادرات غیرنفتی به رقم ۳۳ میلیارد و ۳۵۸ میلیون دلار رسید که در مقایسه با ۹ ماهه سال گذشته رشد ۵.۴ درصدی را نشان می دهد.
مجموع صادرات وزنی ۹ ماهه امسال، ۸۶ میلیون و ۹۴۰ هزار تن بود و نسبت به مدت مشابه پارسال (۸۸ میلیون و ۷۱۹ هزار تن)، افت ۲ درصدی داشت.

** محصولات نیمه تمام از آهن یا فولاد

براساس آمار گمرک ایران، در ۹ ماهه امسال یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون دلار محصولات نیمه تمام از آهن یا فولاد غیرممزوج صادر شد که از نظر ارزشی سهم ۳.۷ درصدی از کل صادرات این دوره را به خود اختصاص داد.

میزان صادرات محصولات نیمه تمام این اقلام نسبت به ۹ ماهه پارسال رشد ۳۹ درصدی داشت .

** سهم ۱.۷ درصدی سنگ آهن از ارزش صادرات

بررسی آمار ۹ ماهه نشان می دهد که در ۹ ماهه امسال ارزش صادرات سنگ آهن و کنسانتره های آن ۵۷۸ میلیون دلار بود که ۱.۷ درصد از ارزش کل صادرات غیرنفتی در این دوره را به خود اختصاص داد.

ارزش صادرات سنگ آهن و کنسانتره های آن در این مدت نسبت به مدت مشابه پارسال افت ۲۹ درصدی دارد.

** ارزش ۶۵۲ میلیون دلاری صادرات گچ، آهک و سیمان

آمارهای گمرک در این مدت نشان می دهد، در زمینه صادرات نمک، گوگرد، خاک و سنگ، گچ، آهک و سیمان ۶۵۲ میلیون دلار جذب ارز صورت گرفت که سهم ۲ درصدی از کل ارزش صادرات ۹ ماهه امسال را به خود اختصاص دادند.

ارزش صادرات اقلام یاد شده در دوره این گزارش نسبت به ۹ ماهه ۹۶ ( منتهی به آذر) رشد چهار درصدی دارد.

مجموع صادرات بخش معدن وصنایع معدنی در مدت ۹ ماهه امسال بیش از هفت میلیارد و ۲۸۸.۱ میلیون دلار ثبت شد، که نسبت به مدت مشابه پارسال رشد یک درصدی دارد.

همچنین میزان وزنی صادرات معدن و صنایع معدنی در مدت این گزارش افزون بر ۴۴ میلیون و ۷۲۱.۵ هزار تن است که در مقایسه با ۹ ماهه پارسال ۱۰ درصد کاهش نشان می دهد.

میزان صادرات بخش معدن و صنایع معدنی در این دوره بیش از ۲۲ درصد از ارزش کل صادرات غیرنفتی را به خود اختصاص داد و از نظر وزنی هم سهم ۵۱ درصد از کل را داشت.

بیشتر بخوانید :  تراز تجاری ایران منفی ۳ میلیارد دلار شد

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها