[ad_1]

به گزارش روابط عمومی گروه تجاری ققنوس به نقل از فارس، فرهاد نوری ظهر امروز در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه لرستان بیان کرد: اگر نگاه بسیار مناسب مسؤولان دستگاه قضایی لرستان به استان‌های دیگر کشور تعمیم داده شود می‌توان بخش زیادی از گره‌های موجود را برطرف کرد.

وی ادامه داد: معتقدیم باید اصلاحات ساختاری در کشور و دستگاه‌های اجرایی صورت گیرد.

مدیرکل دفتر بازرگانی خارجی سازمان توسعه تجارت عنوان کرد: در ۷ماهه گذشته رشد تجارت ۱۴درصدی را در کشور داشتیم که این امر مرهون تلاش تولیدکنندگان، بنگاه‌های اقتصادی و همچنین دستگاه‌های اجرایی است.

نوری اظهار داشت: در این مدت با وجود مشکلات متعدد شاهد رشد صادرات کالاهای غیرنفتی کشور بودیم؛ البته کمبودهایی نیز وجود دارد که باید با تعامل و همگرایی آن‌ها را برطرف کرد.

وی گفت: ما در یک جنگ و جهاد سخت اقتصادی و نبرد غیرمنظم قرار داریم، لذا نمی‌توان شرایط را عادی مدیریت کرد چنانکه طرف مقابل نیز هوشمندانه رفتار می‌کند و مواردی را در تحریم قرار می‌دهد که نقاط کلیدی هستند، بر همین اساس ما نیز باید نگاه ویژه‌ای داشته باشیم.

این مسؤول بیان کرد: سیاست‌های ارزی کشور در شرایط عادی قرار ندارد و دلیل صادر شدن برخی از بخشنامه‌ها به همین دلیل است.

مدیرکل دفتر بازرگانی خارجی سازمان توسعه تجارت اظهار داشت: صادرات کشور در ۷ ماهه از ۲۷ میلیارد دلار عبور کرده و شاهد تراز مثبت اقتصادی هستیم؛ البته باید کالاهای با ارزش افزوده بالاتر صادر شوند.

نوری گفت: در زمینه بازارها نیز باید گفت اکثر صادرات ما به بازارهای پیرامونی است، چنانکه ۸۴ درصد از صادرات کشور به ۹کشور صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید :  کلاهبرداری پیامکی با محتوای "بزن به این کارت"

این مسؤول اظهار داشت: در خصوص بازگشت ارز حاصل از صادرات، سازمان توسعه تجارت همواره برای اینکه این تعهد سپاری دست و پای صادرکننده را نبندد سعی کرده است که تبصره‌ها و استثناهایی وجود داشته باشد.

مدیرکل دفتر بازرگانی خارجی سازمان توسعه تجارت در ادامه بیان کرد: صادرکنندگان بایستی کمک کنند تا نیازهای ارزی کشور در این برهه تأمین شود؛ بی‌شک آینده مثبت است چنانکه شاهد نگاه توسعه‌ای در صنایع جدید و دارای ارزش افزوده هستیم.

وی ادامه داد: در سازمان توسعه تجارت مشوق‌هایی در بخش‌های مختلف در نظر گرفته شده که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به حضور در نمایشگاه‌های خارج از کشور، بازپرداخت قسمتی از سود وام‌های تولیدی صادراتی و حمایت از فعالیت‌های بازاریابی اشاره کرد.

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها