رشد ۷۰درصدی روابط تجاری ایران و آذربایجان

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این محتوا میخوانید😃

  • [ad_1]

    جواد جهانگیر زاده عصر پنجشنبه در همایش بین المللی تجاری- صنعتی در حاشیه دومین روز از نمایشگاه بین المللی صنعت باکو در محل هتل «هیلتون» با اعلام این مطلب افزود: برگزاری این همایش ها می تواند در شناساندن ظرفیت های مختلف دو کشور و همچنین سایر کشورهای منطقه سهم بزرگی داشته باشد.

    به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، به گفته این دیپلمات، در سال ۲۰۱۶ شاهد رشد ۷۰ درصدی مراودات اقتصادی و تجاری دو کشور نسبت به سال قبل از آن بودیم و در چند ماه گذشته از سال ۲۰۱۷ نیز روابط دو کشور بیش از ۴۰ درصد رشد داشته است.

    وی بیان داشت: بازرگانان، تجار و صنعتگران می توانند نقش بی بدیلی در بهبود و ارتقای روابط بر مبنای سطح مورد انتظار داشته باشند.

    جهانگیر زاده ادامه داد: پیش از این در چهار نوبت همایش های تجاری دو کشور در باکو، نخجوان، اردبیل و آذربایجان غربی برگزار شده است و روز گذشته در جریان افتتاح نمایشگاه اکسپوی ۲۰۱۷ باکو «نیازی صفر اف» معاون وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان خواستار ارائه توانمندی های شرکت های حاضر در این نمایشگاه به وزارت اقتصاد این کشور یا سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو شد.

    وی در ادامه به معرفی آقایان «ابراهیمی» رایزن اقتصادی «نقی زاده» رایزن بازرگانی سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو به تجار و بازرگانان پرداخت و گفت: برگزاری نمایشگاه ها یکی از راهکارهای توسعه بازرگانی در جهان امروز است و در جمهوری آذربایجان به عنوان یکی از بهترین راه ها برای توسعه روابط اقتصادی و بازرگانی است.

    این مقام مسوول در خاتمه خطاب به بازرگانان، تجار و کارآفرینان حاضر در همایش تصریح کرد: «برای کار در جمهوری آذربایجان برنامه ریزی بلندمدت داشته باشید».

    نمایشگاه بین المللی صنعت CASPINDEXPO و نمایشگاه بین المللی ساختمان به طور همزمان از ۲۲ تا ۲۴شهریور ماه در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان برگزار می شود.

    این نمایشگاه در فضایی به مساحت هشت هزار متر مربع در دو سالن در مرکز نمایشگاهی باکو اکسپو سنتر در حال برگزاری است.

    در مجموع ۵۲ شرکت شامل ۲۰ شرکت ایرانی و ۳۲ شرکت خارجی از ۱۵ کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه شرکت کرده اند و همچنین ۱۱۰ نفر تاجر و فعال بازرگانی خارجی تاکنون برای حضور در همایش (بیزینس فروم) این رویداد در باکو حاضر شده اند.

    هدف از برپایی این نمایشگاه ایجاد فرصت برقراری ارتباط و شناسایی شرکت های معتبر داخلی و خارجی، آشنایی با آخرین دستاوردها و فناوری های روز جهان، در اختیار گذاردن فرصت انعقاد قراردادهای کاری، یافتن نمایندگان فعال، فراهم کردن زمینه مناسب برای ارائه آخرین دستاوردهای نوین علمی، پژوهشی و صنعتی در حوزه های مختلف صنعتی، افزایش کیفیت تولید و رسیدن به استانداردهای جهانی و آشنایی و تبادل تجربیات شرکت ها با یکدیگر در یک مکان مناسب و زمان کوتاه است.

    همچنین ملاقات با طرف های تجاری، دستیابی به پروژه ها و مناقصه ها در بازار کشورهای مشترک المنافع – CIS- و جمهوری آذربایجان و بازاریابی موفق با تضمین امنیت سرمایه گذاری از اهداف دیگر این نمایشگاه سه روزه به شمار می رود.

    بر اساس آمارهای موجود ایران با رقمی نزدیک به یک میلیارد دلار صادرات در سال ۱۶-۲۰۱۵ به جمهوری آذربایجان در بین جمهوری های CIS مقام نخست و جزو پنج کشور نخست صادرکننده جهان به این جمهوری است.

    کل صادرات جمهوری آذربایجان در سال ۱۶-۲۰۱۵ به میزان ۲۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار بود و واردات آن ۱۱ میلیارد دلار است.

    بخش صنعت این کشور با بیش از پنج میلیارد دلار، نخستین و بالاترین سهم از واردات را داراست و همچنین صادرات ایران به جمهوری آذربایجان در بخش صنعت، حائز مقام نخست است.

    دو کشور دارای مرزهای مشترک، اشتراکات دینی و مذهبی، فرهنگی و آداب و رسوم هستند و به دلیل هم مرز بودن هزینه های تجارت (صادرات و واردات) آنها نسبت به سایر کشورهای عضو CIS بسیار پایین تر است. انتظار می رود سطح تجاری دو کشور بسیار بالاتر و فراتر از وضعیت موجود باشد.

    [ad_2]

    Source link

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نظرات کاربران

    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x