[ad_1]

روابط عمومی گروه تجاری ققنوس: حجم و نوبت‌های معاملات در فرابورس ایران در هفت ماه گذشته نسبت به مدت مشابه پارسال به ترتیب ۷۹و ۱۰۷درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری روابط عمومی گروه تجاری ققنوس ،  نگاهی به کارنامه فرابورس ایران در هفت ماه گذشته نشان می‌دهد طی ۱۴۰ روز معاملاتی تعداد ۸۵میلیارد و ۲۱۷میلیون ورقه بهادار در ۱۰میلیون و ۱۰۲هزار نوبت به ارزش ۵۱۷هزار و ۶۷۹میلیارد ریال در بازارهای فرابورس خرید و فروش شده است که به ترتیب از افزایش ۷۹درصدی حجم، رشد ۸۱درصدی نوبت‌های معاملات و افزایش ۱۰۷درصدی ارزش معاملات نسبت به مدت مشابه سال گذشته حکایت دارد.

همچنین بازار اول فرابورس از ابتدای سال تا پایان مهرماه تغییر مالکیت ۱۰میلیارد و ۶۴۷میلیون ورقه بهادار به ارزش ۲۸هزار و ۴۸۵میلیارد ریال و بازار دوم مبادله ۳۵میلیارد و ۸۶۸میلیون ورقه بهادار به ارزش ۱۱۴هزار و ۱۹میلیارد ریال را به خود دیدند که این ارقام به ترتیب بیانگر رشد ۱۳۸ و ۲۰۶درصدی حجم و ارزش معاملات در بازار اول و افزایش ۱۰۹و ۱۰۳درصدی حجم و ارزش معاملات بازار دوم در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۶ است.

این گزارش می افزاید: در بازار ابزارهای مالی نیز در این مدت تعداد ۳۰۸میلیون اوراق بدهی به ارزش ۲۶۶هزار و ۹۸میلیارد ریال معامله شده است که از رشد ۱۴۸ درصدی حجم و افزایش ۱۲۰درصدی ارزش معاملات این بازار در هفت ماه گذشته نسبت به مدت مشابه پارسال حکایت می‌کند.

افزون بر این، بالغ بر ۱۸۳۷میلیون صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله به ارزش ۲۷میلیارد و ۲۵۰میلیون ریال و ۱۲میلیون ورقه گواهی تسهیلات مسکن(تسه) به ارزش ۷هزار و ۶۱۶میلیارد ریال در این مدت در این بازار مورد معامله قرار گرفته است که نشان از افزایش ۱۰۹درصدی حجم و ۲۳۹درصدی ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله و رشد ۱۷درصدی حجم و یک درصدی ارزش معاملات اوراق گواهی تسهیلات مسکن در مقایسه با مدت مشابه پارسال دارد.

بیشتر بخوانید :  شرایط فعلی راه را برای صادرکنندگان غیرحرفه‌ای هموار کرده است

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها