رشد منفی ۱۵ درصدی بخش مسکن در سال ۹۵/ تا مسکن از رکود خارج نشود نمی توان به خروج اقتصاد از رکود امیدی داشت

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این محتوا میخوانید😃

[ad_1]

به گزارش تراز ،وحید شقاقی شهری اقتصاددان و عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی در خصوص ادامه روند رکود در بخش مسکن به خبرنگار تراز گفت: دولت یازدهم در حوزه مسکن با طرح مسکن اجتماعی وارد میدان شد اما این طرح به خودی خود توفیقی نداشت به طوری که مردم نمود مناسبی از آن در سطح جامعه مشاهده نکرده و عملیاتی شدن آن در حد حرف باقی ماند.
وی در ادامه با اشاره به این موضوع که بدیهی است دولت دوازدهم در بخش مسکن جای کار زیادی دارد خاطرنشان کرد: آقای روحانی بارها اعلام کرده اند که همه بخش های اقتصاد ایران غیر از بخش مسکن!! از رکود خارج شده اند این در حالی است که بخش مسکن در سال ۹۵ با رشد منفی ۱۵ درصدی مواجه بوده است.

شقاقی شهری درباره تبعات این رشد منفی اظهار داشت: این رشد منفی عامل اصلی رکود کل اقتصاد ایران وعدم اشتغال زایی است، بدیهی است که بخش مسکن موجب اشتغال زایی گسترده ای می شود و تا زمانیکه این بخش از رکود خارج نشود بسیاری از بخش های دیگر اقتصاد نیز همچنان در رکود باقی خواهند ماند.
عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی تصریح کرد: هر چند دولت یازدهم در ماه های اخیر بر تحریک طرف تقاضا سرمایه گذاری کرده است اما باید پذیرفت تحریک طرف تقاضا صرفا محدود به ارائه تسهیلات مختلف به خریداران بوده که به خاطر افزایش وجهش قیمت ها در سال ۹۱ که حدود هفتاد درصد در بخش مسکن شاهد جهش قیمت بودیم متاسفانه شکاف بین قدرت خرید مردم با بخش مسکن همچنان پر نشده و حل این موضوع با ارائه تسهیلات فعلی ممکن نیست.

این کارشناس اقتصادی در ادامه گفت: دولت دوازدهم برای اصلاح این وضعیت باید به صورت جدی بر روی طرف عرضه بخش مسکن فعالیت کند که این موضوع نیز نیازمند آمایش سرزمینی است چرا که لازمه تحریک طرف عرضه بخش مسکن، توزیع مناسب آن در سطح کشور است.

[ad_2]

Source link

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x