[ad_1]

بهزاد سلطانی در پنجمین جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری با تاکید بر اینکه ایران امروز از اقتصاد مبتنی بر منابع عبور کرده و در مرحله انتقال به اقتصاد مبتنی بر دانش است، افزود: براساس آمارهای جهانی، ایران به سمت اقتصاد مبتنی بر بهره‌وری در حال حرکت است که این حرکت آغاز شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی با بیان اینکه مرحله بعد از اقتصاد مبتنی بر بهره‌وری، اقتصاد مبتنی بر نوآوری است، خاطرنشان کرد: برای رسیدن به این اقتصاد ۱۰ سال زمان نیاز داریم.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به وضعیت توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در کشور اظهار کرد: در حال حاضر اقتصاد دانش‌بنیان نیم درصد اقتصاد کشور را شامل می‌شود و این در حالی است که در اقتصاد مبتنی بر بهره‌وری این میزان باید به ۱۰ درصد بالغ شود.

سلطانی یکی از راه‌های موثر برای رسیدن به اقتصاد بهره‌وری، اعطای جایزه ملی بهره‌وری نام برد و ادامه داد: جوایز ملی که از ۱۰ سال قبل فعالیت خود را آغاز کرده است، به ما کمک کرده تا بتوانیم به مرحله اقتصاد دانش‌بنیان برسیم.

وی در عین حال با تاکید بر اینکه ما در اقتصاد دانش‌بنیان در ابتدای راه هستیم، یادآور شد: ایران از چهار سال قبل توانسته است تا دوران طفولیت اقتصاد دانش‌بنیان را پشت‌سر بگذارد و امیدواریم با حمایت‌های صورت گرفته رشد اقتصاد دانش‌بنیان تا شش سال آینده سریع‌تر شود.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با تاکید بر اینکه در اقتصاد دانش‌بنیان ایجاد نوآوری از طریق کسب و کارهای دانش‌بنیان و تولید خدمات محقق می‌شود، اظهار کرد: برای ایجاد اشتغال دانش‌بنیان لازم است تا اقداماتی صورت گیرد که از آن جمله می‌توان به ایجاد شرکت‌های دانشگاهی اشاره کرد.

بیشتر بخوانید :  تفکیک وزارت صنعت ضروری است / برخی بازرگانی را مولد نمی‌دانند

سلطانی در این باره توضیح داد: در صورتی که پنج درصد پایان‌نامه‌های دانشگاهی قابلیت تولید محصولات دانش‌بنیان را داشته باشند می‌توان امیدوار بود که اشتغال دانش‌بنیان محقق می‌شود.

وی اختصاص پنج درصد صادرات غیرنفتی برای بازارسازی بنگاه‌های بزرگ را از دیگر راهکارهای اشتغال دانش‌بنیان نام برد و ادامه داد: علاوه بر آن جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی، جذب سرمایه‌های ایرانی مقیم خارج، وقف فناوری و به‌کارگیری قدرت‌های اقتصادی کشور می‌تواند در این زمینه موثر باشد.

سلطانی همچنین به بیان وضعیت ایران در شاخص اقتصاد دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: براساس آمارهای جهانی ایران در شاخص سهولت کسب و کار در رتبه ۱۲۰ جهانی قرار دارد و ایران توانسته است از ۱۰۰ امتیاز ۵۷.۲۷ را کسب کند.

وی همچنین با اشاره به وضعیت ایران در شاخص جهانی نوآوری ادامه داد: ایران در سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۶ رشد خوبی را داشته به‌گونه‌ای که از رتبه ۹۵ در سال ۲۰۰۷ به رتبه ۷۵ در سال ۲۰۱۶ رسیده است.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی همچنین اضافه کرد: ایران در شاخص جهانی رقابت‌پذیری از رتبه ۶۹ به ۷۶ ارتقاء یافته است که براساس آمارهای مجمع جهانی اقتصاد ایران در وضعیت خوبی قرار ندارد.

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااتاق بازرگانی سلیمانیهارسال پول به پی پالانتقال پول به حساب مهرانتقال پول به کارت شتابتجهیزات شبکه وایرلس 10 کیلومترثبت نام کارت بازرگانی زاهدانحمل دریایی کالاحمل و نقل جهاد نصرحمل و نقل شهری چیستحمل و نقل هوایی سپیدبالحواله یوان باقیخدمات بار هوایی عصر هدیخريد تجهيزات نظاميخريد وسايل ورزشيخرید ابزارآلاتخرید از خارج ققنوسخرید از سایت آمازون در ایرانخرید اینترنتی خارجخرید اینترنتی خط همراه اولخرید اینترنتی خودروخرید تجهیزات اکواریومخرید تجهیزات نگهبانیخرید تجهیزات هیدروپونیکخرید خط تولید تتراپکخرید دلار وبمانیخرید قالب از سایت های خارجیخرید قطعات الکترونیک از خارجخرید و فروش اینترنتی خودروخودرو وارداتی شماره گذاریرهگیری مرسولات تی پی جیسایت خرید از آمازونصرافی ثقفیصرافی جلالیفروش ابزار هیوندایفروش خط تولید چیپس دست دومفریت بار با ترکیشفریت بار به سیدنیفیلم کارگوقيمت فريت بار به كاناداکارت بازرگانی ویکیگمرک تهران کجاستگمرک خراسانگمرک ورود خودروگنجینه سپهر 2 صادراتمشکلات حمل و نقل هوایی ایراننرخ حمل کانتینر از چین به ایرانهزینه حمل کانتینر از چین به ایرانواردات ضایعات اهن از عراقواردات نوشیدنیوب سايت رسمي ماني رهنما

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها