[ad_1]

به گزارش تراز ،یک استاد دانشگاه راهکارهای جلوگیری از جهشت قیمت مسکن در کشور را تشریح کرد و گفت: شوک بازار مسکن باعث شد تا پیش‌بینی تولیدکنندگان برای این بازار درست از آب در نیاید.

 

قلی‌زاده با بیان این‌که وظیفه مهم دولت این است که مالیات های مازاد بر سرمایه را به صورت عملیاتی در بیاورد و طرحی کارشناسی و امتحان شده در بازار جهانی را پیاده کند تا مانع از بروز شوک و جهش قیمت مسکن شود، اظهار کرد: شوک بازار مسکن باعث شد تا پیش‌بینی‌های درست از سوی تولیدکنندگان برای بازار مسکن انجام نشود و اشتباه در پیش بینی ها باعث شد تا مقدار تولید به مراتب بیشتر از نیاز باشد و این افزایش شدید تولید در آن زمان به اضافه مسکن مهر، سطح تولید مسکن را به مراتب بالاتر از آن چیزی که نیاز بود رساند.

 
وی افزود: این مسئله منجر به افزایش خانه های خالی در سطح گسترده شد به گونه ای که بر اساس سرشماری سال ۹۵ در سطح کشور بیش از ۵ میلیون ۵۰۰ هزار واحد مسکونی خالی و شبه خالی داریم.
 
وی کاهش سرانه قدرت خرید مسکن و افزایش تولید مسکن را از جمله عوامل رکود در بازار مسکن دانست و تصریح کرد: اگر می بینیم تولید کم شده به این دلیل است که تولیدکننده ها قادر به فروش نیستند در نتیجه تا واحد مسکونی های خود را نفروشند اقدام به تولید جدید نمی کنند، این شرایطی است که در بازار وجود داشته است.
 
قلی زاده با بیان این‌که در ارتباط با اتفاقات بازار مسکن دو مولفه مهم اثرگذار هستند، اظهار کرد:  یکی مولفه های درون بخشی و دیگری مولفه‌های برون بخشی. چیزی که در کلانشهرها از نظر عوامل درون بخشی تعیین کننده است، تقاضای سوداگری و بورس بازی است که هضم آن کوچک ولی اثرگذاری اش زیاد است بنابراین خیلی شواهد متقنی نداریم که عوامل درون بخشی بتواند موجب پیدایش شوک شود.
 
کارشناس مسکن ادامه داد:  عوامل برون بخشی هم داریم که می دانیم بازار مالی اثر گذار بر روی بازار مسکن هستند و ارتباط متقابل و دو سویه با بازار مسکن دارند. نکته اساسی و مهم این است که جذابیت برای سپرده گذاری کم شده و به علت کاهش نرخ سود کمتر هم می شود از طرفی بازار بورس هم خیلی عمیق نیست بنابراین نمی تواند نقدینگی زیادی را جذب کند، بازار ارز هم شرایط پر نوسانی را دارد و به نظر می رسد بخشی از منابع و نقدینگی سرگردان باشد ولی اینها باز کافی نیست.

بیشتر بخوانید :  احراز هویت در بانکداری الکترونیکی تضمین شد

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااتاق بازرگانی مشترک ایران و عراقاتاق بازرگانی هراناتاق بازرگانی هند و ایرانارسال پول به امریکاارسال پول به ایران از سوئدانتقال پول به نیوزلندبیت کوین پولبیت کوین معتبرپایان نامه حمل و نقل هواییتجهیزات شبکه خلیج فارستمدید کارت بازرگانی 5 سالهثبت کارت بازرگانی تهرانچگونه به وب مانی پول بریزیمحمل کالا از چین به تهرانحمل و نقل در تورنتوخرید ابزار انلاینخرید اینترنتی یراق آلات چرمخرید تجهیزات ابزار دقیقخرید دلار پیپلخرید عروسک از چینخرید لباس از چیندوراظهاری گمرکشرکت پست اکسپرسشرکت ترخیص کالا خرمشهرصادرات 555صادرات تركيا 2014صادرات دارو به عراقصادرات مرغ به چینصدور کارت بازرگانی گیلانصدور مستر کارت بانک پاسارگادصرافی حسینیصرافی کاج ارزصرافی وبمانیفروش تجهیزات خودروفروش تجهیزات ذخیره سازی شبکهفروش دلار تقلبیقيمت حواله دلار استرالياقیمت مزدا 3 وارداتیگمرک صادرات ایرانگمرک های تهرانمراحل ترخیص خودرو پلاک اروندمستر کارت مجازی 1 دلاریهزینه پست اکسپرسواردات از دبی به کیشواردات تیغ ژیلت از دبیواردات خط تولید سنگ مصنوعیواردات خودرو 3500واردات خودرو 6 سیلندرواردات خودرو گذر موقت از دبیواردات کالا از آلمان

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها