[ad_1]

به گزارش خبرنگار اقتصادی روابط عمومی گروه تجاری ققنوس، وضعیت بحرانی بیکاری یکی از مسئولیت های شریعتمداری در وزارت کار است. «صیانت از اشتغال موجود» یکی از برنامه های اصلی شریعتمداری است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره ایجاد فرصت های شغلی جدید گفت: اشتغال برون داد اقتصاد ملی ایران است و ما با اجازه رهبری امکان برداشت ۱.۵ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی را برای اشتغال روستایی داشتیم که نمی از آن در قالب طرح های اشتغالزایی مصرف شده است. ۴۲۰۰ میلیارد تومان نیز در قالب اعتبار برای ایجاد شغل های جدید هزینه شده است.

وی ادامه داد: هرچند حفظ فرصت های شغلی یک امر ضروری است اما در این میان کارفرمایان هم به حمایت نیاز دارند و در این زمینه پیشنهادی را به دولت خواهیم داد تا موانع تولید در زمینه تامین نقدینگی، مواد اولییه، تامین اجتماعی و مالیات برطرف شده و از کارآفرینان حمایت های لازم را داشته باشیم. اگر واحدی نتواند به فعالیت خود ادامه دهد، کارکنان آن واحد می توانند از بیمه بیکاری استفاده کنند؛ از این رو برای تغییرات در زمینه بیمه بیکاری پیشنهاداتی را به دولت ارائه خواهیم کرد.

همچنین  محمدشریعتمداری، وزیرکار درباره برنامه اشتغالی خود گفت:صیانت از اشتغال موجود در گرو ادامه حیات عزتمند بنگاه‌های تولید و کارآفرینان است. در سال ۱۳۹۷، ۲۷میلیون و ۳۸۷ هزار نفر جمعیت فعال کشور اعلام شد که نسبت به سال قبل۷۱۲ هزار نفر افزایش داشته، یعنی نرخ مشارکت ۴۱.۱ درصد به بالاترین حد خود در سال ۹۷ رسیده است.  

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با بیان اینکه دو راه بیشتر برای ایجاد اشتغال در کشور وجود ندارد، گفت: یک راه رشد سرمایه‌گذاری در کشور و دیگری استمرار رشد اقتصادی است. اگر ۷۷۰ هزار میلیارد سرمایه‌گذاری خارجی در ایران صورت بگیرد، می‌توانیم ۰.۸ درصد نرخ بیکاری را در سال به‌طور متوسط کاهش دهیم.  

بیشتر بخوانید :  حمایت شورای عالی اقتصاد از بازار سرمایه

وی افزود: نوعی از اشتغال‌های زودبازده‌ وجود دارد که به رشد اقتصادی متصل نیست اما قابلیت انجام دارد. باید طرح استاد-‌شاگردی انجام شود که این یک قدم به جلو است. در این طرح به کارگاه‌های تولیدی دو تا۵۰ نفره می‌گوییم که یک شغل با قوانینی سهل ایجاد کنید و فردی را آموزش دهید و بعد از یک سال که از افراد آموزش دیده استفاده کردید، اگر آنها خواستند می‌توانند به کار خود ادامه دهند. از۳.۵ میلیون واحد صنفی یک سوم هم که بتواند یک‌میلیون شغل ایجاد کند، بسیار خوب است. من بخشنامه این موضوع را صادر و به استان‌ها ابلاغ کردم.

شریعتمداری با اشاره به اینکه دولت با یک مشکل ارز مواجه شده، تصریح کرد: در یک‌سال گذشته در موضوع صنعت جز راه‌گشایی اگر چیزی سراغ دارند، بگویند. تنها یک مشکل ارز وجود دارد که موضوع ارز خارجی بوده و اگر در حوزه داخلی باشد، مربوط به بانک مرکزی است و به هیچ عنوان هیچ ارتباطی به حوزه ما ندارد. این عوامل خارج از اراده بوده که به این بخش تحمیل شده است. یک بخشنامه جز در جهت حل مشکلات صادر نشده است. مشکلات عامل برون‌زا و سیاست خارجی دارد. درآمد ارزی محدود شده، در نتیجه قیمت ارز افزایش پیدا کرده که هیچ ارتباطی به وزارت صنعت ندارد.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی تاکید کرد: همواره بیان می‌کنند که بحران ناکارآمدی وجود دارد. انگار که ما تا دی‌ماه سال ۹۶ با مغزهای‌مان سر کار می‌آمدیم اما از آن به بعد مغز خود را در خانه می‌گذاشتیم. این همان دولت است. اتفاقی افتاده و نباید با طرح موضوع بحران ناکارآمدی دل مردم را خالی کنیم. عامل برون‌زایی وارد کشور شده که باید رفع کنیم اما معکوس عمل می‌کنیم. در شرایطی که در بحران هستیم، گروه‌های اجتماعی باید کنار هم بایستند و راست و چپ مشکل را کنار بگذارند زیرا اکنون یک دشمن واحد وجود دارد. هدف دشمن نیز فقیرتر کردن ملت ایران است.

بیشتر بخوانید :  مطالبات کشاورزان زودتر از موعد پرداخت می‌شود - اخبار تسنیم

وی گفت: اتحاد و همدلی اول از قوا شروع می‌شود. دولت نیز سهیل‌گر است، نه چیزی بیشتر. باید این اتحاد را در سطوح مختلف به وجود آورد تا دل مردم خالی نشود. ما با همه وجود به صحنه آمدیم. فاصله حداقل معیشت با دستمزد در این شرایط افزایش پیدا کرده است. باید میزان فشار را از مجموعه کارگران کم کرد. خواست مردم و دولت با هم همراه بوده و این است که تسهیل امور اقتصادی به گونه‌ای باشد که واحدهای تولیدی روی پای خود بایستند.

انتهای پیام/

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها