ذخایر نفت و گاز آمریکا با اکتشاف‌های جدید ۲ برابر می‌شود- اخبار اقتصادی – اخبار تسنیم

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این محتوا میخوانید😃

[ad_1]

به گزارش روابط عمومی گروه تجاری ققنوس به نقل از فوربز، در ۲۸ نوامبر مرکز تحقیقات ژئولوژیکی آمریکا اعلام کرد منابعی در یک بخش از میدان حاصلخیز نفت و گاز پرمین در وست تگزاس و جنوب شرقی نیومکزیکو کشف شده است. این ذخایر قابل استحصال بزرگترین ذخایر کره زمین هستند .
حدود یک سوم نفت خام آمریکا از پرمین می آید که آن را تبدیل به بزرگترین منطقه تولید نفت آمریکا کرده است. در حالیکه مطالعات بسیاری بر روی میادین نفتی فرعی پرمین و ساختارهای آن شده، این میدان جدید اولین ارزیابی مرکز تحقیقات ژئولوژیکی آمریکا بر روی منابع دنباله دار در ولف کمپ و بون اسپرینگ در حوزه دلاویر است و این یافته‌ها فوق العاده هستند .
مرکز تحقیقات ژئولوژیکی آمریکا تخمین می‌زند بیش از ۴۶ میلیارد بشکه نفت، ۲۸۰ تریلیون فوت مکعب گاز و ۲۰ میلیارد بشکه گاز طبیعی مایع در این ساختارهای نفوذپذیر شیل وجود داشته باشد. برای اینکه این آمار را بهتر درک کنید فکر کنید : در پایان سال ۲۰۱۷ کل ذخایر اثبات شده نفت خام آمریکا حدود ۴۰ میلیارد بشکه بود. این ارقام برای گاز طبیعی حدود ۴۶۵ تریلیون فوت مکعب بود. بررسی جدید ذخایر پرمین افزایش بیش از ۱۰۰ در صد و ۶۵ درصدی را در ذخایر نفت و گاز آمریکا نشان می‌دهد، البته اگر بتوان آنها را از نظر اقتصادی استخراج کرد .
باید توجه کنید که بررسی اخیر مرکز تحقیقات ژئولوژیکی آمریکا شامل ذخایر اثبات نشده (ذخایری که بر اساس دانش زمین شناسی و به صورت تئوری تخمین زده می‌شوند) و ذخایر قابل استحصال فنی (ذخایری که با استفاده از تکنولوژی و صنعت در دسترس هستند) می شود. این تخمین‌ها ضامن سوددهی اقتصادی آینده این میادین نیستند. قیمت آینده هیدروکربن ها و اعتبار اقتصادی آنها با توجه به قوانین محیط زیستی، تکنولوژی، زمین شناسی خاص و هزینه تولید تغییر می کند .
بیایید یک طور دیگر به این میادین نگاه کنیم. دنیا تقریباً روزانه ۱۰۰ میلیون بشکه نفت و ۳۶ تریلیون فوت مکعب گاز طبیعی مصرف می‌کند. این یعنی ولف کمپ و بون اسپرینگ ذخایر کافی برای تامین نیاز  دنیا برای بیش از یک سال را دارند .
برای کشوری که تا ۲۰۱۵ صادرات نفت خامش از ترس تمام شدن تولید داخلی ممنوع بود، بد نیست .
با قیمت ۵۰ دلار در هر بشکه (قیمت فعلی نفت وست تگزاس اینترمدیت)، شیل ولف کمپ و بون اسپرینگ ۲.۳ تریلیون دلار ارزش دارد. در مورد گاز طبیعی، ارزش ۲۸۰ تریلیون فوت مکعب ۱.۱ تریلیون دلار با قیمت فعلی گاز است.
این مبلغ مشکل بدهی ملی امریکا را که ۲۲ تریلیون دلار است حل نمی کند ولی درآمدهای مالیاتی برای شرکتهای اپراتور این میادین برای اقتصاد محلی و ملی مفید است. درآمدهای مالیاتی این میادین نفتی به تامین مالی مدارس، امنیت اجتماعی، زیرساخت های حساس و دفاع ملی کمک می کند .
ولی در کوتاه مدت دورنمای خوشایندی برای سرمایه گذاران انرژی در هر دو سوی معادله نفت و گاز وجود ندارد. بازگشت به فضای قیمت پایین انرژی، رکود جهانی، نرخ بهره بالاتر و عرضه بیش از نیاز بازار و تقاضای کم مخصوصا از سوی بازارهای نوظهور، تصویری ناخوشایند در برابر ما می گذارد .
توافق کاهش ۱.۲ میلیون بشکه ای تولید نفت اوپک و متحدانش کمک زیادی نمی کند. بنابراین به این زودی ها انتظار قیمت بالای نفت را نداریم .
آینده ولف کمپ و بون اسپرینگ بستگی دارد به سمت و سوی بازارهای جهانی نفت و تقاضای گاز طبیعی در آمریکای شمالی .

انتهای پیام/۸۴

[ad_2]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x