دیدار وزیر جهاد کشاورزی ایران با همتای ارمنی خود/ برگزاری نشست مشترک تهران و ایروان

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این محتوا میخوانید😃

[ad_1]

وزیر جهاد کشاورزی کشورمان با وزیر کشاورزی ارمنستان در محل اقامتگاه دولتی این کشور دیدار کرد.

به گزارش ایسنا، در ملاقات محمود حجتی با آراکلیان ایگنادی، وزیر کشاورزی ارمنستان با تبریک برگزاری موفقیت‌آمیز یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ایران و انتخاب مجدد دکتر روحانی، ابراز امیدواری کرد، روابط دو کشور همچون گذشته درحوزه‌های مختلف به صورت حسنه تداوم داشته باشد.

وی با اشاره به امضای یادداشت تفاهم‌ همکاری در این زمینه و فراهم بودن زمینه‌های حقوقی لازم برای این کار، خواستار تشکیل کارگروهی مشترک با هدف حمایت از فعالان اقتصادی دو کشور در حوزه‌های متعدد همکاری در بخش کشاورزی شود.

وزیر کشاورزی ارمنستان با اشاره به عضویت این کشور در اتحادیه اورآسیا، آمادگی ارمنستان را برای همکاری با جمهوری اسلامی ایران برای ورود به بازار این اتحادیه و صادرات محصولات کشاورزی اعلام کرد.

تاکید بر همکاری در زمینه شیلات، دامپروری و فرآوردهای دامی، افزایش همکاری‌های استانی بین استان‌های آذربایجان و گیلان با استان‌های مرزی ارمنستان از دیگر محورهای مذاکرات دو وزیر در اجلاس مشترک کشاورزی دو کشور بود.

حجتی هم در این دیدار با تبریک متقابل به همتای ارمنی خود به مناسبت برگزاری انتخابات پارلمانی در این کشور، از وضعیت همکاری‌های خوب دو کشور در حوزه‌های کشاورزی، دامپروری و شیلات ابراز رضایت کرده و تاکید کرد، سطح این همکاری‌های و مبادلات باید بیش از پیش توسعه یابد.

وی با اشاره به این‌که کشورمان در اقلیم خشک جغرافیایی قرار داشته و لازمه کشاورزی در ایران بهره‌وری از آب، زمین و کشاورزی مدرن است افزود:  با افزایش بهره‌وری از آب و زمین‌های زراعی، ایران عمده محصولات استراتژیک خود را تامین کرده و به خودکفایی رسیده است.

وزیر جهاد کشاورزی کشورمان آمادگی ایران را برای همکاری در بخش‌های کشاورزی، دامپروری، گیاهان دارویی و فراورده‌های لبنی با ارمنستان اعلام کرد و از آمادگی فعالان اقتصادی ایرانی برای ایجاد صنایع تبدیلی در ارمنستان خبر داد.

در این دیدار سید کاظم سجادی سفیر فوق العاده و تام الاختیار جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان با ابراز امیدواری از حضور وزیر جهاد کشاورزی کشورمان در ارمنستان که موجب تحرک بخشیدن به همکاری‌های دو کشور در بخش کشاورزی و دامپروری خواهد شد گفت: تلاش‌های دو کشور موجب شکل‌گیری پنجره جدیدی در روابط شده که بدون شک دستاوردهای آن در سال‌های آینده مشخص خواهد شد.

سفیر ایران در ایروان در این دیدار خواستار تشکیل کارگروه کشاورزی برای حمایت از تجار و فعالان اقتصادی دو کشور شده و با ابراز امیدواری از اینکه تفاهم‌های منعقده بین دو کشور به صورت عملیاتی فعال شوند، خواستار روان‌سازی امور اداری و گمرگی برای تسهیل سرمایه‌گذاری تجار ایرانی در ارمنستان شد.

در پایان این ملاقات و برگزاری نشست مشترک دو طرف با امضای یادداشت تفاهم قرنطینه گیاهی و حفظ نباتات بین دو کشور، در مصاحبه مطبوعاتی شرکت کرده و به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ دادند.

وزیر جهاد کشاورزی کشورمان در راس یک هیات بلندپایه از مسئولین این وزارتخانه برای دیدار با مقامات ارمنستان و گسترش و توسعه همکاری‌های دو کشور در این حوزه عصر روز دوشنبه وارد ارمنستان شده و از سوی مقامات ارشد وزارت جهاد کشاورزی این کشور مورد استقبال قرار گرفتند.

انتهای پیام

[ad_2]

Source link

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x