[ad_1]

به گزارش روابط عمومی گروه تجاری ققنوس به نقل از بورس انرژی، امروز رینگ بین الملل بازار فیزیکی بورس انرژی میزبان عرضه ۷۰۰ هزار بشکه نفت خام سبک شرکت ملی نفت ایران بود که کل حجم عرضه با ارزشی قریب به ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت. بر اساس این گزارش، خریداران این محموله با ارائه سفارش های خرید خود ازطریق شرکت های کارگزاری عضو بورس انرژی اقدام به ثبت سفارش در سامانه معاملاتی بورس کردند.

حجم تقاضا

آمارها نشان می دهد که حجم تقاضا برای خرید دومین محموله نفت خام سبک عرضه شده در بازار فیزیکی بورس انرژی به میزان ۷۰۰ هزار بشکه بود که در نهایت خریداران با ۳ سفارش خرید ۲۱۰.۰۰۰، ۲۴۵.۰۰۰ و ۲۴۵.۰۰۰ بشکه ای جمعاً به میزان ۷۰۰ هزار بشکه با قبول قیمت ۶۴.۹۷ دلار به ازای هر بشکه موفق به خرید دومین محموله صادراتی نفت خام سبک ایران در رینگ بین الملل بورس انرژی شدند.

شیوه تسویه

لازم به ذکر است شیوه تسویه معامله به صورت شرایطی بوده و ۲۰ درصد ارزش معامله به صورت ریالی و ۸۰ درصد ارزش معامله به صورت ارزی تسویه می شود و موعد تحویل محموله متناسب با شرایط مندرج در اطلاعیه عرضه نفت خام سبک که در سایت بورس انرژی موجود است در بازه زمانی ۲۰ آذرماه تا ۲۰ دی ماه سال جاری است.

کاهش ریسک نکول

در این ارتباط، سیدعلی حسینی؛ مدیرعامل بورس انرژی، درباره جزییات این معامله گفت: از مزایای انجام این معاملات می‌توان به کاهش ریسک نکول تعهدات طرفین معامله با استفاده از خدمات اتاق پایاپای، کاهش هزینه‎های معاملاتی برای مشتریان در مقایسه با هزینه‌های قراردادی معامله در خارج از بورس، شفافیت در قیمت قراردادها و برخورداری از چارچوب مقرراتی جامع در حوزه معاملات و تسویه معاملات اشاره کرد.

بیشتر بخوانید :  ضرورت رفع موانع مناسبات اقتصادی ایران و چین

استمرار عرضه ها

حسینی در ادامه گفت: با حمایت روزافزون واحدهای مربوطه در مجموعه وزارت نفت و تداوم مشارکت خریداران این محصول در بورس انرژی، شاهد رشد و رونق روزافزون در بورس انرژی باشیم و بازار فروش نفت خام صادراتی و استمرار عرضه این محصول استراتژیک ضمن افزایش شفافیت و کارایی، بتواند فرصت‌های جدیدی برای حضور فعالان بخش خصوصی داخلی و خارجی در بازار انرژی فراهم کند.

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها