[ad_1]

به گزارش روابط عمومی گروه تجاری ققنوسبه نقل از تسنیم، قاسم نوده فراهانی رئیس اتاق اصناف تهران با بیان اینکه دلیل افزایش قیمت کالاها در کشور به نوسانات نرخ ارز برمی گردد، اظهار کرد: قیمت گذاری و بالا بردن قیمتها دست اصناف نیست و  اصناف تنها، رابط میان تولیدکننده و مصرف کننده هستند و بر مبنای فاکتورکالایی که در اختیار آنها  قرار میگیرد با یک ضریب مشخص اقدام به فروش میکنند.

وی افزود: این ضرایب سود اصناف هر سال در کمیسیونهای تخصصی وزارت امور اقتصاد و دارایی تعیین و توسط اتحادیه و اتاق اصناف به کسبه اعلام می شود.

رئیس اتاق اصناف تهران ادامه داد: اصناف در صورتی که کالا را به قیمت بالاتری از سود تعیین شده به فروش برسانند، متخلف هستند و با آنها برخورد می‌شود.

وی تصریح کرد: قیمت گذاری اولیه کالاهای تولید نیز توسط سازمان حمایت مصرف کنندگان و مصرف کنندگان به همراه تولید کننده و وزارت صمت،  تصویب و اعلام می‌شود.

نوده فراهانی گفت: تغییرات قیمتی در حال حاضر بسیار شدید اتفاق می افتد به طوری که قیمت آهن به یک باره در بازار دو برابر شد و در حال حاضر علاوه بر مسائل تحریمی با خود تحریمی در اقتصاد کشور مواجهیم.

رئیس اتاق اصناف تهران اظهار داشت:هیئت دولت قیمت ارز را هر چقدر تشخیص می‌دهد، حداقل برای۶ ماه در یک نرخ ثابت نگه دارد تا تولید کننده، عرضه کننده و وارد کننده تکلیف خود را بداند و بتوانند برنامه ریزی داشته باشند؛ در این شرایط هم میشود در مورد قیمت گذاری کالا ها صحبت کرد.

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها