[ad_1]

رئیس اتاق بازرگانی ایران عنوان کرد: در دولت آینده باید تعریف جدیدی از بخش خصوصی، قدرت، اثرگذاری آن، نحوه و چگونگی تعامل با آن و جایگزینی بخش خصوصی در بعضی از امور دولتی صورت بگیرد.

به گزارش ایسنا، غلامحسین شافعی صبح امروز ۱۱ تیر در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با اشاره به تشریح دولت دوازدهم اظهار کرد: پیش از تعیین وزاری دولت دوازدهم ابتدا لازم است واقعیت کنونی اقتصاد ایران توسط کارشناسان مستقل مجددا تعریف شود و این موضوع مدنظر قرار بگیرد که در چهار سال گذشته چه به دست آورده‌ایم و در چهار سال آینده می‌خواهیم به کجا برسیم.

وی افزود: ابتدا باید مشخص شود که ما به دنبال تشکیل یک دولت رفاه هستیم تا درآمدهای نفت را جمع‌آوری کند و بین نهادها و مردم توزیع کند و یا اینکه به دنبال مدل توسعه‌محور هستیم که ضمن حفظ منافع جامعه برنامه‌ریزی بلندمدتی برای نسل آینده داشته باشد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: امروز اشتغال مهم‌ترین دغدغه اقتصادی کشور است. بنا بر آمار سرشماری نفوس و مسکن ما در بین سال‌های ۱۳۷۵ تا ۱۳۸۵ توانسته‌ایم نزدیک به یک میلیون و ۵۰۰ هزار شغل ایجاد کنیم. باید بررسی شود که چرا ما یک بار توانستیم به چنین رکوردی دست پیدا کنیم. برای رسیدن به پاسخ این سوال لازم است یک گفت‌وگوی چند جانبه صورت بگیرد نه اینکه فقط بحث یک طرفه‌ای از طرف دولت ر ا شاهد باشیم.

شافعی همچنین درباره کاهش نرخ سود بانکی تصریح کرد: جا دارد از آقایان جهانگیری و طیب‌نیا تشکر کنیم. تاکید این آقایان بر ضرورت کاهش نرخ سود بانکی بسیار به جا بود. زیرا با این سودهای بانکی هیچ واحد تولیدی قادر نبود به حیات خود ادامه دهد.

بیشتر بخوانید :  کشاورزی سنتی دلیل گرانی پیاز/قیمت عمده فروشی ۳۰۰۰ تومان

وی ادامه داد: سه سال پیش در جلسه صبحانه کاری ما از وزرای اقتصادی سوالی را پرسیدیم که چرا وقتی تورم تک‌رقمی شده نرخ سود تسهیلات پایین نیامده است و امروز انتظار داریم پاسخ آن داده شود.

رئیس اتاق بازرگانی ایران همچنین عنوان کرد: توسعه اقتصادی امری نیست که خود به خود اتفاق بیفتد بلکه نیازمند سیاست‌های راهبردی است. دولت باید دارای استراتژی واحد باشد و نه اینکه برنامه‌های متعدد و بعضا متناقض داشته باشد. نیاز است که دولت بخش خصوصی را کنار خود قرار دهد چرا که نخبگان بخش خصوصی بر اجرایی شدن برنامه‌ها کمک شایانی خواهند کرد. مطمئنا اتاق بازرگانی در کنار قوای سه‌گانه از تمام ظرفیت‌های خود برای توسعه اقتصادی استفاده خواهد کرد.

انتهای پیام

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااخبار گمرک بندر اماماخبار واردات گمرکاستخدام گمرک امام خمینیاسکریل چیستانتقال پول به شماره حسابایمنی در حمل و نقل هواییبیت کوین تولیدبیت کوین کسب درآمدپست اکسپرسترخیص پارکینگترخیص کالا از بندرعباسترخیص کالا گمرکترخیص موتور سنگین از گمرکحمل بار از چينحمل بار از قشمحمل بار هوایی از چینحمل بار وانتحمل و نقل ماشین با قطارخرید از آمازون پرشین تولزخرید اینترنتی زنجیر چرخ ژله ایخرید خط تولید خانگیخرید مستر کارت 5 دلاریخرید موبایل آمریکادائرة ترخيص غرب عمانصادرات پسته به اروپاصادرات گرجستان به ایرانصادرات گل و گیاهصادرات گیاهان دارویی به چینصادرات واردات تاجیکستانصرافي طوسصرافي منطقه 4صرافی نرخ ارزفروش تجهیزات غواصی دست دومفروش خط تولید خوراک دام و طیورفروش خط تولید قند حبهفریت بار به مونترالفریت بار ترکیش ایرقیمت حمل دریاییگمرک رشتگمرک سیستان و بلوچستانمستر کارت دانشجوییمستر کارت فیزیکی قابل شارژمستر کارت نظام پزشکیهزینه ترخیص کالا از گمرک بازرگانهزینه فریت بارواردات پتو از دبیواردات خودرو جلفاواردات غلاتواردات قطعه از چینواردات لپ تاپ استوک از دبی

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها