[ad_1]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، حسین پیرموذن، عضو هیات رئیسه اتاق ایران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مهمترین خواسته فعالان بخش خصوصی از دولت دوازدهم چیست؟ گفت: دولت باید به بخش خصوصی اعتماد کند؛ چرا که اعتماد به بخش خصوصی تنها راه مقابله با رکود اقتصادی و معضل بیکاری در کشور است.

وی تصریح کرد: در شرایط حاضر رکود و بیکاری از دو سو، اقتصاد و جامعه را با مشکلاتی مواجه کرده است که کلید حل هر دو در تقویت بخش خصوصی است. اگر بخش خصوصی قدرتمند شود، هم می‌تواند مشکلات بیکاری را رفع کند و هم تولید صادرات محور و رقابت‌پذیر داشته باشد؛ اما برای رسیدن به این اهداف باید رویه‌های ضدتوسعه‌ای کنار گذاشته شود.

این عضو اتاق بازرگانی ایران، رویه‌های ضدتوسعه‌ای را کنار گذاشتن بخش خصوصی از اقتصاد یا بی‌توجهی به نقش آنها یا تضیف این بخش دانست و گفت: تامین اجتماعی، مالیات و سرمایه در گردش سه نقطه کلیدی بخش خصوصی هستند که باید دولت دوازدهم در دستور کار خود قرار دهد.

به گفته وی، واحدهای تولیدی و صنعتی ما با چالش‌های سختی مواجه بوده و با تحمل دشواری‌های فراوان که ناشی از اعمال برخی قوانین و مقررات، سختگیری‌های داخلی، عدم دسترسی به تکنولوژی روز خود را سر پا نگه داشته‌اند.

عضو هیات رئیسه اتاق ایران معتقد است: دولت دوازدهم با تغییر رویکردها، تمام تلاش خود را در راه رفع مشکلات مردم به کار بگیرد؛ بیکاری و رکود مهمترین مشکل امروز جامعه است. فعالان اقتصادی از دولت دوازدهم انتظار دارند که نظام بانکی تحول یابد و با موقعیت موجود کشور هماهنگ شود، ساماندهی بانک‌ها از ضروریاتی است که باید تلاش شود بانک‌ها در کنار امور مالیاتی به روش نوین علمی اداره شوند.

بیشتر بخوانید :  رجیستری موبایل‌ها به دولت یازدهم نرسید

به گفته وی، شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی مهمترین راهکار برای رفع مشکلات تولیدی است در همه بخش های تولیدی به ویژه صنعت و معدن، کشاورزی، صادرات و واردات با مشکل مواجه هستیم که باید راهکارهای مناسبی برای برون رفت از این مشکلات ارائه شود.

پیرموذن معتقد است: بخش خصوصی می تواند واحدهای تولیدی را مدیریت کند و در بازارهای جهانی به رقابت با سایر بنگاه‌های بین المللی بپردازد؛ این بخش در صورت رونق، توانایی حل مشکلات بیکاری را هم در خود دارد؛ لذا دولت دوازدهم باید یکی از محورهای اصلی کار خود را حمایت از بخش خصوصی واقعی قرار دهد.

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااسکریلکسبیت کوین در فیس بوکتحقیق درباره ی صرافیترخيص خودرو از گمركترخیص خودرو توقیف شدهترخیص کالا از گمرک بندرعباستعریف حمل و نقل هواییچگونگی ترخیص خودرو از گمرکحمل بار ماهانحمل و نقل جاده ای چیستخدمات حمل بار هوایی ایران ایرخرید ابزار در مشهدخرید اینترنتی آکواریومخرید اینترنتی از سایت های خارجیخرید اینترنتی فرشخرید اینترنتی قرص متادونخرید تجهیزات لپ تاپخرید چینی پردیس کاشانخرید کالا از سایت Ebayراهنمای ترخیص خودروسایت فروش آمازونشرکت حمل بار چاپارصادرات 4200صادرات قورباغهصرافی ژابیزصرافی عشایریفروش حواله دلارفروش حواله یوروفواید کارت بازرگانیقوانين گمرك خودروقوانین گمرکی ترکیهقوانین گمرکی جمهوری اسلامی ایرانقیمت پی پال دلارگمرک اسلام قلعهگمرک ساوهگمرک عوارضمدیرکل گمرک بندر امام خمینیمستر کارت اعتباریمناقصه خرید تجهیزات ذخیره سازی اطلاعاتنرخ فریت بارواردات ابزارواردات ایران 1391واردات بنزواردات چی خوبه ؟واردات خودرو شخصيواردات دستمال کاغذی از چینواردات صندلی اپنواردات کالا از چينواردات و صادرات خودروواریز به پی پال

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها