[ad_1]

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران پویا؛ هیئت دولت در جلسه امروز دو مصوبه اقتصادی داشت و بر این اساس اخذ مالیات از ساخت و ساز املاک در جلسه مذکور تصویب شد. دولت این تصمیم را با توجه به انقضای یک سال از تاریخ اجرای قانون مالیات‌های مستقیم و به‌منظور رفع مشکلات اجرایی ذی‌نفعان موضوع اتخاذ کرد.

همچنین به‌موجب این تصمیم، ارزش روز زمین در زمان فروش ساختمان احداث‌شده از ارزش روز فروش ساختمان کسر و مابقی آن در درآمد مشمول مالیات لحاظ می­‌شود.

این تصمیم شامل ساختمان­‌هایی خواهد شد که از اول سال ۱۳۹۵ پروانه ساختمانی اخذ کرده‌اند و شامل ساختمان­هایی که تا پایان سال ۱۳۹۴ پروانه ساختمان اخذ شده و حتی اتمام ساختمان نیز بعد از سال ۹۴ باشد، نمی­‌شود و ساختمان­‌هایی که پروانه ساخت آنها قبل از سال ۱۳۹۴ باشد، صرفاً مشمول مالیات نقل و انتقال خواهد بود.

این تصمیم شامل ساخت و فروش ساختمان در شهرهای کمتر از یکصد هزار نفر نخواهد بود.

ضمناً در مورد نقل و انتقال ساختمان‌های نیمه‌تمام، مبلغ فروش هر مرحله به‌عنوان بهای تمام‌شده خریدار مرحله بعدی محسوب و از درآمد ناشی از ساخت و فروش املاک مذکور کسر می‌گردد.

در مورد اعیان احداث‌شده در املاک موقوفه، ارزش زمین در محاسبه درآمد مشمول مالیات ناشی از ساخت و فروش املاک منظور نخواهد شد.

بدهی‌های دولت از طریق واگذاری اسناد خزانه اسلامی تسویه می‌­شود

هیئت وزیران به‌منظور تسویه بدهی مسجل دولت بابت طرح­های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و مابه‌التفاوت قیمت تضمینی محصولات کشاورزی، با واگذاری اسناد خزانه اسلامی با حفظ قدرت خرید تا سررسید به‌قیمت اسمی تا سقف مبلغ ۹۵هزار میلیارد ریال به طلبکاران موافقت کرد. سقف واگذاری اسناد یادشده در هر مرحله به‌میزان ۱۹هزار میلیارد ریال خواهد بود.

بیشتر بخوانید :  ایران به جمع پنج کشور صاحب امتیاز "آهن‌اسفنجی" پیوست

همچنین تا سقف ۱۰هزار میلیارد ریال از این اعتبار برای تهاتر بدهی و طلب دولت به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و شرکت‌های وابسته به آن ستاد که حداقل ۳۰ درصد از سهام آنها متعلق به ستاد مذکور و شرکت‌های تابعه باشد، تعلق می‌گیرد.

 

انتهای پیام/

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااتاق بازرگانی داوریاتاق بازرگانی ویکی پدیااتاق بازرگانی یعنی چیاخبار گمرکی ایرانارسال پول از مالزی به ایرانارسال پول به ایرانانتقال پول به مالزیبیت کوین تبلیغاتپرشين كارگوتاریخچه ی حمل و نقل شهریترخیص کار خودرو در بوشهرتعرفه واردات خودرو چقدر است؟تمدید کارت بازرگانی فرم دالچرخ حمل بارحمل بار زمینی به ترکیهحمل بار فلهحمل و نقل شیرازخرید اینترنتی honor 6خرید اینترنتی ذرت دانه کنخرید اینترنتی فرشخرید اینترنتی نرم افزارخرید اینترنتی نکسوس 6خرید اینترنتی ویندوز 8 اورجینالخرید تجهیزات ابزار دقیقخرید تجهیزات گلخانهخرید خط تولید چسب برقخرید دستگاه لیوان یکبار مصرفخرید دلار لیبرتیراهنمای خرید از چینسامانه کارت بازرگانی قمشیرخشک وارداتصادرات 752صادرات به عمانصادرات مصرصرافی خیابان وزراصرافی یزدفروش خط تولید زغال فشردهقیمت هر بیت کوین به تومانكارت بازرگاني صدورکارت بازرگانی گلستانگمرك شهيد رجايي بندرعباسنرخ حمل بار دریاییهک اکانت پی پالواردات 206واردات از چین با ارز دولتیواردات جوواردات خودرو هیبریدی از دبیواردات دکوری از چینواردات سانتافه 2014یک بیت کوین

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها