[ad_1]

به گزارش روابط عمومی گروه تجاری ققنوس به نقل از ایسنا، «رضا حمیدی» در نخستین روز از ششمین همایش ملی توسعه پایدار با رویکرد بهبود محیط کسب و کار در اتاق بازرگانی استان، اظهار کرد: کسب و کار به‌معنای یک سازمان بوده که برای فراهم کردن کالا به‌دنبال کسب سود و درآمد است.

وی ادامه داد: فضای کسب و کار مجموعه‌ای از عوامل پیرامون آن بوده که در سرنوشت کسب و کار اثرگذار و خارج از اراده است.

رئیس کمیسیون بهبود محیط کسب و کار اتاق بازرگانی خراسان‌رضوی افزود: مهم چگونگی افزایش قدرت و دقت پیش‌بینی‌ها در محیطی بوده که عناصر آن دائماً در حال تغییر است.

حمیدی خاطرنشان کرد: در سالی که گذشت شاهد تلاطم در نرخ ارز بودیم که شرایط را برای تولیدکننده دشوار کرد و به تعطیلی بسیاری از واحدهای تولیدی منجر شد.

وی با بیان این‌که دولتمردان از مدت‌ها پیش با تأکید رهبری باید خود را از اقتصاد تک‌محصولی رها کرده و به توسعه صادرات غیرنفتی می‌پرداختند، گفت: متأسفانه در این راستا عملکرد بسیار قابل توجهی نداشتیم.

رئیس کمیسیون بهبود محیط کسب و کار اتاق بازرگانی خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: اگر به دولت بدهکار باشیم، آن را فوراً اخذ می‌کنند، اما اگر دولت به شما بدهکار باشد، آن را فراموش می‌کند.

حمیدی تصریح کرد: مبارزه جدی با قاچاق که مقام معظم رهبری نیز به آن تأکید داشتند، امر مهمی است، اما به چه کسی دستور داده‌اند که با آن مبارزه کند، معلوم نیست.

وی گفت: کنترل ملی‌‎گرایان، واردات و بررسی کالاهایی که مشابه داخلی دارند و وارد می‌شوند هم‌چنین مبارزه با تولیدات زیرپله و غیراستاندارد از عوامل مهم است که باید به آن بپردازیم.

بیشتر بخوانید :  زخم کرم خراط بر تن باغات گردو

رئیس کمیسیون بهبود محیط کسب و کار اتاق بازرگانی خراسان‌رضوی با اشاره به این‌که کشور با افزایش نیروی کار روبه‌رو است، تصریح کرد: هم‌چنین بازار با کمبود نیروهای ورزیده روبه‌رو شده که کاهش هزینه‌ها و ایجاد تسهیلات بیشتر برای آغاز کسب و کار ضروری است.

حمیدی با بیان این‌که گسترش کسب و کار موجب افزایش درآمد دولت و کاهش مالیات می‌شود، گفت: ایجاد تسهیلات مناسب برای سرمایه‌گذاری خارجی موجب صادرات بیشتر و اشتغال‌زایی می‌شود. علاوه‌بر این موارد توجه به اخذ مالیات از افراد مالیات‌گریز که در مشهد نیز حضور دارند، امری مهم است.

وی یادآور شد: بررسی علل و راهکارهای کاهش مهاجرت، فرار مغزها، نخبگان و صاحبان سرمایه نیز امری مهم است که به آن کم‌توجهی شده است. ۴۸ درصد فرزندان ما که در بهترین دانشگاه‌ها تحصیل کرده‌اند، از ایران فرار می‌کنند و این‌که چه عاملی سبب فرار این افراد می‌شود، پرسش مهمی است.

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها