[ad_1]

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران ، در هیأت آلمانی که برای مذاکره و آشنایی با ایرانی‌ها به اتاق بازرگانی ایران آمده‌اند، از فولکس واگن تا استدلر، شرکت‌های مختلفی حضور دارند و همه با اشتیاق تمام، مشغول پیدا کردن شرکایشان در نشست بی‌تو‌بی (مذاکره متقابل) هستند. یکی از اعضای اتاق ایران و آلمان می‌گوید: «بعد از تحریم‌ها، هر کدام از شرکت‌های ما ایران را فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاری می‌دانند. دنبال فروش کالا هم نیستند، می‌خواهند سرمایه‌گذاری و تولید مشترک داشته باشند.» این روایت، تنها مربوط به هیأت آلمانی نیست، در نزدیک به ۳۰۰ هیأت خارجی که طی یک سال، به پارلمان بخش خصوصی ایران رفت و آمد داشته‌اند، تمام فعالان اقتصادی با اشتیاق به دنبال یافتن شرکای جدید آمده‌اند و بعضی‌ها، کارهایشان به نتیجه رسیده است. بررسی‌ها از پایگاه‌های خبری داخلی و خارجی و سایت شرکت‌های مختلف، نشان می‌دهد شرکت‌های مختلفی از کره جنوبی گرفته تا سوئد و آلمان در راه رسیدن به ایران هستند. بجز قراردادهای بسیار بزرگ نفتی، شرکت‌های دیگری هم در حال ورود به حوزه نفت ایران هستند و در حوزه ریل‌های کشور نیز روسیه، آذربایجان و آلمان در راه آمدنند. حوزه‌های کاری و تعداد آنها زیاد است و «ایران» در گزارشی، به بررسی برخی از جدیدترین سر و صداهای خارجی پرداخته است.

سوئدی‌هایی که با بیت کوین  موانع بانکی را دور زدند

«مارتین اووینین و میکل یوهانسون، مؤسسان شرکت دوران طولانی از زندگی حرفه‌ای خود را در خاورمیانه، صرف کار با بانک‌های محلی در زمینه فرآیندهای کسب و کار، تکنولوژی مالی و فاینانس اسلامی کرده‌اند. ایران در دوران بعد از تحریم، عالی‌ترین فرصت در خاورمیانه است. صنایع ایرانی بشدت به سرمایه‌گذاری سریع مطابق با استانداردهای بین‌المللی نیاز دارند. در حال حاضر نفوذ فناوری اطلاعات در این کشور کم است و انتظار می‌رود در سال‌های پیش رو، افزایش یابد. شرکت ما روی یافتن فرصت‌های جدید و مهم برای ارسال پول و مدیریت سرمایه‌گذاری در ایران، متمرکز است.»

بیشتر بخوانید :  محمدرضا فروتن اولین بازیگر سهیلی زاده شد

شرکت «دنیای دلیر نو» که با نام اختصاری BNW کار می‌کند، در صفحه اول سایت خود، تصویری از نقشه ایران قرار داده و چنین درباره فرصت بزرگ ایران نوشته است. کوین‌فاکس، پایگاهی خبری در حوزه پول‌های مجازی نیز چند ماه پیش نوشته بود:«سرمایه‌گذاری دنیای دلیر نو» به سرمایه‌گذاران بین‌المللی کمک می‌کند که به دور از تحریم‌ها، با پول‌های مجازی در ایران سرمایه‌گذاری کنند.» بر اساس این گزارش، یک شرکت سوئدی با استفاده از «بیت کوین» برای سرمایه‌گذاری در ایران اقدام کرد. اوایل امسال بود که دولت سوئد در اقدامی تازه به یک استارت آپ اجازه داد که برای اثبات میزان نقدینگی خود و ثبت‌نام در اداره ثبت شرکت‌های سوئد، به جای استفاده از حساب‌های رایج بانکی، از حسابِ بیت کوین استفاده کند. این راهی بود که شرکت‌های سوئدی در شرایطی که هنوز موانع بانکی وجود دارد، آنها بتوانند کارهایشان را پیش ببرند. بیت کوین، نوعی ارز مجازی است که به جای پول‌های واقعی در معاملات مورد استفاده قرار می‌گیرد و بر اساس گزارش بلومبرگ، ارزش بیت کوین از مرز ۴ هزار دلار عبور کرده است. این ارزها در ایران به ریال تبدیل و از آن برای سرمایه‌گذاری در شرکت‌های سهامی عام در بورس تهران استفاده می‌شود. «کوین دسک» در این باره می‌نویسد:«حالا سرمایه‌گذاری در ایران به میزان زیادی، آسان‌تر شده است.»

اشتیاق «اینپکس»

بزرگ‌ترین شرکت نفتی ژاپن

اینپکس، بزرگ‌ترین شرکت ژاپنی تولید و اکتشاف نفت است که در سال ۱۹۶۶ بنیان گذاشته شد، در سال ۲۰۰۶ با شرکت نفت توکیو ادغام و هلدینگ اینپکس تشکیل شد. در حال حاضر، سرمایه این شرکت به ۲۹۰ میلیارد و ۸۰۹ میلیون ین می‌رسد و بیش از ۲ هزار کارمند دارد. یکی دو روز پیش برخی خبرگزاری‌های ژاپنی و بین‌المللی خبری با تیتر«بزرگ‌ترین شرکت نفت ژاپن مشتاق سرمایه‌گذاری در ایران» منتشر کردند. علی کاردر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران می‌گوید: «ما بارها با مدیران شرکت اینپکس جلسه داشته‌ایم؛ آنها از ما پرسیدند که چطور می‌توانند یک شرکت بهره بردار خارجی پیدا کنند و ما به آنها توصیه کردیم که با شرکت‌های بزرگ اروپایی دارای فناوری بالا مذاکره کنند.»

بیشتر بخوانید :  جزئیات سرمایه‌گذاری در۴سال گذشته

اینپکس، ماه ژوئن سال ۲۰۱۶ برای انجام مطالعات در میدان آزادگان با شرکت ملی نفت ایران تفاهمنامه امضا کرد. بر اساس گزارش خبرگزاری کیودو، سخنگوی این شرکت نیز دریافت دعوتنامه از شرکت ملی نفت ایران را تأیید کرده و گفته است: «صحت دارد که ما چگونگی فعالیت در میدان آزادگان را بررسی می‌کنیم، اما نمی‌توانیم در این باره جزییاتی اعلام کنیم.پس از بررسی شرایط مناقصه و همچنین اوضاع بین‌المللی، تصمیم نهایی اتخاذ خواهد شد.»

آلمانی‌ها با توربین می‌آیند

«مان دیزل‌اند توربو» یکی دیگر از شرکت‌هایی است که نام آنها در صف ورود به ایران شنیده می‌شود. این شرکت چند ملیتی در سال ۲۰۱۰ در آلمان بنیان گذاشته شد و با فعالیت در زمینه تولید موتورها و ماشین‌آلات توربینی حدود ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر کارمند دارد، بخشی از گروه فولکس واگن محسوب می‌شود و گردش مالی آن به حدود ۴ میلیارد یورو می‌رسد.

گیبی هابانا، معاون رئیس و رئیس منطقه‌ای شرکت «مان» در گفت‌و‌گو با «گالف نیوز» می‌گوید:«ما در ایران بسیار فعال هستیم. ما فعالیت شرکتمان در ایران تحت عنوان‌ ایران پاور را از سر گرفته‌ایم. اکنون ما در حال ساخت کارگاهی در آنجا هستیم. من اخیراً مکانی را برای طراحی و تست موتورها یا توربین‌ها در ایران اجاره کرده‌ام. صرفنظر از تمام مسائل سیاسی، ما ایران را یک بازار بزرگ برای خودمان می‌بینیم.» اووه لابر، مدیرعامل این شرکت نیز تأکید می‌کند:«ایران قبل از وضع تحریم‌ها هم بازار بسیار مهمی برای شرکت ما بود اما به دلیل توقف مبادلات تجاری به دلیل تحریم‌ها، ایران ناگزیر شد شرکت‌های چینی و کره‌ای را جایگزین این شرکت آلمانی کند.»

بیشتر بخوانید :  قرارداد موقت تهدیدی برای امنیت شغلی کارگر

«بی‌جی‌اف ریتیل»

با سودای سودآوری خارج از مرزهای کره

بر اساس گزارش فوربز، بی‌جی اف ریتیل با ارزش ۴.۷ میلیارد دلار، یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌های آسیا به حساب می‌آید و فروش آن به ۳.۸۳ میلیون دلار می‌رسد. این فروشگاه، در سال ۱۹۹۴ در کره جنوبی بنیان گذاشته شده و مجموعه بسیار موفقی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای به حساب می‌آید.  چند وقت پیش، پایگاه خبری یونهاپ اعلام کرد که این شرکت قراردادی با یک شرکت ایرانی به امضا رسانده که نخستین قرارداد هایپرمارکت زنجیره‌ای کره جنوبی برای توسعه فعالیت‌هایش در خارج از مرزهای خود به حساب می‌آید. بر اساس این قرارداد، یک شرکت لوازم خانگی ایران مسئولیت سرمایه‌گذاری و اداره فروشگاه‌های این شرکت کره‌ای در ایران را بر عهده خواهد گرفت. در سال‌های اخیر، تب آنها در کلانشهرها بالا گرفته و همین اقبال مردم به آنها، باعث شده است تا بی‌جی اف ریتیل کره‌ای، سودای سودآوری خود را به خارج از مرزهایش گسترش دهد و برای نخستین بار، ایران را انتخاب کند.

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااتاق بازرگاني ايران چيناتاق بازرگانی سفارت اتریشاتاق بازرگانی کاشاناتاق بازرگانی کشورارسال پول از چین به ایرانارسال پول به پی پالانتقال پول به کارت تجارتانتقال پول به کارت دیگر بانک ملیپست اکسپرس شیرازپست سریع خارجیپی پال امریکاپی پال بانک سامانتجهیزات شبکه نت پلاسترخیص خودرو از گمرک بندرعباسترخیص کار پرویزخانترخیص کار خودرو بندرعباسثبت نام اتاق بازرگانی تهرانحمل کارگوحمل و نقل غرب تهرانخدمات بار هوایی سفیرانخرید ابزار هنریخرید از سایت های خارجی و تحویل در ایرانخرید اینترنتی از دبیخرید اینترنتی رنگ اکریلیکخرید اینترنتی نردبان تاشوخرید پی پال کارتخرید تجهیزات تعمیرات موبایلخرید تجهیزات لحیم کاریخرید خط تولید نوپانخرید محصول از سایت های خارجیخرید و فروش اینترنتی سهامدانلود فصل 5 کارتون مستر بینسریعترین پست بین المللیشرکت ترخیص کالا ترکیهصادرات سنگ ساختمانیصدور مستر کارت مجازیصرافی ذکیشعملة بيتكوينفروش ابزار فنی کوهنوردیفریت بار به سوئدقیمت حمل کانتینر از چینقیمت فریت بار به کاناداقیمت هر بیت کوین به دلارکارت بازرگانی خریدنمایشگاه حمل و نقل تهران 93همایش ایمنی در حمل و نقل هواییواردات پتو از دبیواردات تبلت از چینواردات حبوبات از کاناداواردات کالا چین

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها