[ad_1]

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، رضا جعفرزاده در واکنش به انتقاد یکی از اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نسبت به ورود هواپیماهای دست‌دوم و عدم‌تأمین قطعات هواپیما در پسابرجام، اظهار کرد:‌ ورود هواپیماهای دست‌دوم به کشور مانند سایر شرکت‌های هواپیمایی در دنیا ممنوع نیست.

وی افزود: مهم‌ترین اصل برای ورود هواپیما به کشور رعایت ضوابط و مقررات تعیین‌شده از سوی سازمان هواپیمایی کشوری از جمله سن، ایمنی و … است که شرکت‌های هواپیمایی باید به آن توجه داشته باشند.

وی عوامل مختلفی از جمله وضعیت جوی، دمای بالای هوا (براساس مقررات باید هواپیماها با وزن کمتری پرواز کنند)، نقص فنی هواپیما، عملیات شرکت و عوامل فرودگاهی و عدم‌توازن تقاضاهای این بخش با صندلی پرواز موجود در امر تأخیرات پروازی دخیل است به همین منظور طرح توسعه ناوگان یکی از محورهای مهم در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: به‌کارگیری یا عدم‌استفاده از این هواپیماها براساس صرفه و صلاح اقتصادی انجام می‌شود، بنابراین شرکت‌های هواپیمایی ضمن رعایت اصول و مقررات مورد تأکید سازمان هواپیمایی کشوری نسبت به به‌کارگیری و یا زمینگیری ناوگان خود اقدام می‌کنند.

دیروز قلی‌الله قلی‌زاده نایب‌رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به تأخیرات پروازی روزهای اخیر ورود هواپیماهای دست‌دوم بدون تأمین قطعات را مورد انتقاد قرار داده و گفته بود:‌ نبود قطعات و فرسودگی ناوگان هوایی کشور علل تأخیر در پروازهاست. پس از تحریم‌ها ورود قطعات هواپیما به کشور عملاً متوقف شد و پس از برجام نیز قرار بر این بود که همراه با خرید هواپیما، قطعات نیز وارد کشور شود که تاکنون اتفاق قابل ذکری در این حوزه رخ نداده است.

بیشتر بخوانید :  مداخله آمریکا برای لغو قرارداد زیمنس در عراق

وی با بیان این‌که “اگر به پارکینگ هواپیماها مراجعه کنید، خواهید دید چندین فروند هواپیمای مسافربری به‌دلیل نبود قطعات زمین‌گیر شده‌اند”، افزود: امروز ایرلاین‌ها به‌راحتی نمی‌توانند قطعات برای هواپیماهای خود تهیه کنند و حتی هواپیماهای جدیدی که خریداری می‌کنند دست‌دوم و با ساعت پروازی بالاست.

قلی‌زاده با اعلام اینکه متخصصان ایرانی حتی می‌توانند هواپیماهای زمین‌گیرشده را اورهال کنند، تصریح کرد: نبود قطعات دست متخصصان ایرانی را در این حوزه بسته است.

وی با تأکید بر اینکه وقتی هواپیمایی دچار مشکل می‌شود از هواپیمای زمین‌گیرشده قطعه‌ای خارج و به آن هواپیما اضافه می‌شود که قطعاً آن قطعه نیز فرسوده است، گفت: قطعاً این کار خطرناک است، اما به‌دلیل اینکه قطعه وارد کشور نمی‌شود چاره‌ای جز این نیست.

نایب‌رئیس کمیسیون عمران مجلس از پیگیری‌های این کمیسیون برای حل مشکلات در روند تأخیر پروازها خبر داد.

انتهای پیام/*

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هاebay site 118استخراج بیت کوین چیستپرداخت با اسکرولپست اکسپرس شیرازتجهیزات شبکه پچ کوردتجهیزات شبکه خریدترخیص کار اسباب بازیتمدید کارت بازرگانی در تهرانحراست گمرک بندر امام خمینیحمل بار با لنج از دبیحمل بار دریایی از چینحمل بار هوایی ماهانحمل دریایی قیرحمل و نقل بار اصفهانحمل و نقل بین المللی آبادانحمل و نقل جاده ایحمل و نقل عمومی چیستحمل و نقل کانتینریحمل و نقل هوایی مشهدحواله دلار از آمریکا به ایرانخرید تجهیزات لیزرتگسکه و صرافی جوانشرکت حمل و نقل دریایی از چینشعبه 0444 صادراتشغل ترخیصکارصادرات عسل به عراقصادرات گاز ایران به چینطریقه خرید کتاب از امازونفروش ابزار گل چینیفروش ابزار و یراق آلاتفروش خط تولید نان صنعتیفروش در سایت امازونقرارداد ترخيص كالاقوانین و مقررات گمرککسب بیت کوین زیادکشتی کارگوگمرک امانات پستی تهرانگمرک لارستانمناقصه خرید تجهیزات ذخیره سازی اطلاعاتنحوه واردات تجهیزات پزشکیهزينه حمل درياييواردات از چین آموزشواردات برنج از هندواردات چه کالاهایی سودآور است؟واردات خودرو 2500 سی سیواردات خودرو پرستیژواردات خودرو جانبازان 25 درصدواردات ورق از چینون کارگو

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها