[ad_1]

به گزارش تراز ، حمیدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به سوال مطروح نمایندگان مبنی بر اینکه چرا هزینه فولاد‌های هفت گانه بیش از واقعیت تمام می‌شود؟ و چرا فروشگاه‌های کوروش از اتحادیه‌های شهرستان‌ها پروانه کسب اخد نمی‌کنند و همچنین چرا با مدیران شرکت صنایع فولاد مبارکه، ذوب آهن، مس و آلمینیوم که حقوق‌های نجومی دریافت کرده‌اند برخورد نکرده‌اید، گفت: هیچ کدام از این شرکت‌ها دولتی نیستند.

وی با اشاره به بحث شرکت ملی فولاد مبارکه  گفت: دولت در این شرکت از طریق ایمیدرو ۲۰ درصد سهام دارد و مابقی آن متعلق به دستگاه‌های مختلف است، دولت در شرکت ذوب آهن حتی یک درصد هم سهم ندارد و عمده سهام آن متعلق به شستا و صندوق بازنشستگان تأمین اجتماعی است.

وزیر صنعت با اشاره به سهام دولت در شرکت مس و آلومینیوم بیان داشت: دولت در این شرکت تنها ۲۰ درصد  سهام دارد که از طریق ایمیدور یک نفر به عضویت این شرکت درآمده است، ما در این چند شرکت نه در آیین‌نامه‌های آن‌ها دخالت می‌کنیم و نه حقوق آن‌ها را تعیین می‌کنیم.

نعمت‌زاده با اشاره به برخی از مباحث در رابطه با حقوق‌های نجومی که دولت پیگیری آن‌ها را بر عهده گرفت بود، بیان داشت: طبق جمع‌بندی‌ها این مسئله مطرح شد که شرکت‌هایی که صندوق‌ها در آن سهیم هستند باید در قالب مقررات مصوب قرار بگیرند لذا این مسئله ابلاغ شد و بسیاری از این شرکت‌ها به این موضوع عمل کردند بنابراین با مقررات انجام شده سقف ۲۰ میلیون تومان را  آقایان دارند اجرایی می‌کنند که این نشان می‌دهد هیچ خلافی انجام نشده است.

بیشتر بخوانید :  ایجاد 1000 تعاونی روستایی در سال 96

وی افزود: از ۳۰۰ قلم موردی که حقوق‌های نجومی می‌گیرند، بعد از بررسی‌های انجام شده حتی یک مورد هم در وزارت صنعت مشاهده نشد، حتی بالاترین حقوق ما زیر ۲۰ میلیون بوده که گزارشات آن موجود است.

همچنین نمایندگان در نشست علنی صبح امروز (یکشنبه، ۷ خرداد) مجلس شورای اسلامی سوالات نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه در مجلس از محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

قاضی‌پور در این سوالات از وزیر صنعت پرسید: چرا با مدیران شرکت صنایع فولاد مبارکه، ذوب‌آهن، مس و آلومینیوم که حقوق‎های نجومی دریافت کرده‌اند، برخورد نکرده‌اید؟

چرا هزینه فولادهای هفت‌گانه بیش از واقعیت تمام می‌شود؟

پس از ارائه توضیحاتی از سوی وزیر و نماینده سوال‌کننده، قاضی‌پور اعلام کرد که از پاسخ‌های وزیر قانع نشده است و خواستار رأی‌گیری از نمایندگان شد.

نمایندگان مجلس با ۸۹ رأی موافق، ۷۲ رأی مخالف و ۱۴ رأی ممتنع از ۲۲۴ نماینده حاضر در صحن علنی، اعلام کردند که سوالات مطروحه از وزیر صنعت وارد نیست.

 

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااتاق بازرگانی ایران و فرانسهاتاق بازرگانی مشترک ایران و ژاپنبانک صادرات 10 گردش آخر حساببانک صادرات 615بانک صادرات ا یرانبررسی سایت آمازونبیمه حمل و نقل دریاییپست سریع السیرتجهیزات شبکه هزارهترخیص کاریترخیص کاری چیست؟حمل بار صادقیهحمل و نقل بین المللی کالاحمل و نقل ناوگانخرید ابزار خودروخرید ابزار خیاطیخرید ابزار کارخرید ابزار موسیقیخرید اینترنتی المانخرید پستی ابزار یراقخرید تجهیزات عکاسی صنعتیخرید نرم افزار از خارجخرید و فروش یواندفتر ژورنال گمرکشرکت حمل ونقل بین المللی روشن تیرشرکت واردات خودرو از دبیصادرات زعفران به چينصادرات ضایعات آهنصادرات طلا و جواهرصادرات ظروف یکبار مصرف گیاهیصرافی حوالهصرافی غربصرافی ونکضوابط صادرات زعفرانفریت بار فرودگاهقوانین گمرکی چینکارت بازرگانی هوشمند تهرانکارگو ایران ایرکشتیهای جنرال کارگوگمرك خرمشهرگمرک تمرچین پیرانشهرگمرک هرمزگاننرخ خرید دلار صرافیواردات تکنولوژی از چینواردات خودرو پیشگامانواردات خودرو نحوهواردات زغالواردات گردوواردات مواد غذایی از امریکاورود ب بانک صادرات

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها