در این مقاله از سایت گروه تجاری ققنوس به نکاتی اشاره می کنیم که در سفر تجاری به چین باید از آن ها اطلاع داشته باشید.

در سالیان اخیر شاهد این بوده ایم که کشور چین تلاش های زیادی کرده است تا به قطب تجاری و اقتصادی در سراسر جهان تبدیل شود. جمعیت فعلی چین بیش از یک میلیارد می باشد که روز به روز در حال بیشتر شدن است. این جمعیت بزرگ باعث شده که چین به عنوان بزرگ ترین و پر جمعیت ترین کشور دنیا شناخته شود. و بدون شک هر کشوری که جمعیت زیادی داشته باشد، کسب و کارهای زیادی نیز در آن شکل می گیرد که چین از آن ها متمایز نیست.

بیشتر بخوانید: واردات از چین | کاملترین راهنمای واردات کالا از چین | (نسخه ۲۰۲۱)

در حقیقت این کشور ارکان های کسب و کار بزرگی در کنار فرصت های تجاری موجود دارد. این فاکتور به تنهایی منجر شده است که چین ایده های کسب و کار بومی و بین المللی خود را توسعه داده و با دیگر کشورها مبادله کند. از این رو، از آن جایی که چین یکی از کشورهای توریست پذیر و قطب توریستی در سطح جهان به شمار می رود، موقعیت های شغلی و کسب و کاری بسیاری نیز در آن به چشم می خورد.

برای سفر به این کشور و تمام لحظاتی که قرار است در آن سپری کنید، باید بسیار آماده و مجهز سفر کنید. حتما خودتان هم متوجه شده اید که برای داشتن یک سفر تجاری به کشور چین، باید به فاکتورهای زیادی توجه کنید.

قبل از این که عازم سفر تجاری خود به چین شوید، باید از پیش برای خیلی موارد برنامه ریزی کرده باشید. باید بر همه چیز کنترل داشته باشید تا سفرتان در این کشور به خوبی سپری شود. دقیقا به همین دلیل است که ما در این مقاله از سایت گروه تجاری ققنوس یک مقاله کوتاه اما مفید و همراه با جزییات کامل برای تان آماده کرده ایم که حتما در سفر به چین باید به آن ها توجه کنید.

با توجه به این ۹ نکته شاهد این خواهید بود که سفر تجاری تان به این کشور آسان و بدون هیچ گونه مشکلی سپری خواهد شد.

۹ فاکتور مهم در سفر تجاری به چین

۱. قبل از مراجعه حضوری در چین، ابتدا یک رابطه شخصی برقرار کنید

اگر این کار را زودتر انجام دهید، در تمام لحظات سفر خود در کشور چین، زمان راحت تری را سپری خواهید کرد. داشتن این ارتباطات در تمام فرایند اداری به شما کمک می کند. علاوه بر این، اگر با افرادی که در این کشور حضور دارند، رابطه های خصوصی و صمیمانه برقرار کنید، ممکن است فرصت و کسب و کارهایی پیش روی تان قرار گیرد که مورد علاقه تان باشند. از طرف دیگر، بیشتر کسب و کارهای حاضر در کشور چین وجود اعتماد و اطمینان را در اولویت قرار می دهند. از این رو، اگر هر چه سریع تر با افراد حاضر در این کشور آشنا شوید، نه تنها به ایجاد اعتماد در طرفین کمک فعالیت کرده اید بلکه در حقیقت به ارتباطات تجاری که ایجاد کرده اید نیز احترام گذاشته اید.

بیشتر بخوانید: خرید از سایت های چینی : ۲۱ فروشگاه آنلاین معروف عمده یا خرده فروشی با قابلیت ارسال کالا به ایران

اگر در کشور چین با کسی آشنا هستید و به او اعتماد دارید، کارها برای تان آسان تر و بهتر پیش خواهد رفت. در غیر این صورت، می توانید از مخاطب خود در چین بخواهید که شما را به تمام افرادی که می شناسد معرفی کرده تا با آن ها آشنا شوید. اگر به دنبال ایجاد کسب و کار جدید در بازار کشور چین هستید، توجه به این فاکتور بسیار حائز اهمیت است.

ایجاد روابط شخصی

۲. کشور چین : آب و هوا را بررسی کنید

نکته دومی که در بازدید از کشور چین باید مد نظر قرار دهید، وضعیت آب و هوا منطقه ای است که قصد دارید از آن بازدید کنید. آب و هوای بعضی از مناطق این کشور بسیار دلپذیر و خوب است اما شرایط جوی در دیگر مناطق اصلا تعریفی ندارد. علاوه بر این، باید به این مورد هم توجه داشته باشید که آب و هوای تمام مناطق در تمام روزهای سال دلپذیر و بی نظیر نیست چرا که الگوی آب و هوا به طور مرتب در این کشور در حال تغییر است.

بیشتر بخوانید :  11 کانتینر که بیشترین استفاده را در حمل و نقل دارند {راهنمای 2021}

بیشتر بخوانید: حمل دریایی از چین: صفر تا صد حمل و نقل دریایی محموله از چین (راهنمای کامل ۲۰۲۰)

از این رو باید حتما وضعیت فعلی آب و هوا در منطقه مورد نظرتان را بدانید. بهترین کاری که می توانید برای هماهنگ شدن و تجهیز خود مطابق با شرایط جوی مختلف انجام دهید، اطلاع از وضعیت آب و هوا می باشد که در این صورت می توانید لباس مورد نظرتان را همراه داشته باشید. اگر از این مسئله غافل شوید یا اسیر بادهای شدید یا آفتاب های سوزان این کشور خواهید شد. حتما به نوع لباس های خود توجه کنید. توجه نکردن به این فاکتور ممکن است لذت ناشی از اولین سفرتان به این کشور را از بین ببرد.

آب و هوا در کشور چین

۳. حمل و نقل

زمانی که صحبت از صنعت حمل و نقل این کشور می شود، بی شک به این نتیجه می رسید که سیستم حمل و نقل در این کشور بی نظیر و فوق العاده است. پیدا کردن مسیر در بیشتر شهرهای مهم چین کار آسانی است. حدود ۹۸ درصد راه های این کشور آسفالت شده اند. قطارهای تند رو موجود در این کشور تقریبا تمام استان ها را به یک دیگر متصل می کنند.

اگر قصد دارید یک سفر تجاری به کشور چین داشته باشید و در کشور گشتی بزنید، بهترین گزینه پیش رو تاکسی هست. علاوه بر این، می توانید سوار این قطارهای تندرو شده و آن ها را تجربه کنید.

بیشتر بخوانید: تامین محصولات از چین گام به گام (راهنمای کامل ۲۰۲۰)

اگر بخواهیم به طور خلاصه برای تان بگوییم، پیدا کردن مسیر در این کشور پهناور بسیار کار آسانی است و تا زمانی که مقصد خود را بدانید، از این بابت مشکلی وجود نخواهد داشت.

۴. کارهای اداری در چین

درست مانند هر کشور دیگری در سطح جهان، برای وارد شدن و یا خارج شدن از کشور چین باید مدارک و اطلاعات مورد نیاز را به همراه داشته باشید. بدون انجام کارهای اداری مربوطه، شانس ورود شما به این کشور تقریبا صفر خواهد بود. دقیقا به همین دلیل است که باید همیشه تمام مدارک لازم را با خود به همراه داشته باشید.

بیشتر بخوانید: عمده‌فروشی : ۵۰ بازار برتر عمده‌فروشی چین که باید از آن‌ها دیدن کنید ( راهنمای کامل ۲۰۲۰ )

اولین مدرک ضروری، ویزا است. باید حداقل از یک ماه جلوتر از زمان پرواز به این کشور تمام کارهای اداری لازم را انجام داده و مدارک مورد نیاز را جمع آوری کنید. این کشور خدمتی را ارائه می دهد که به واسطه آن شهروندان تمام کشورها به استثناء ایالات متحده آمریکا، می توانند با پرداخت با مبلغ اندک ۵۲ دلار پاسپورت خود را دریافت کنند. اما برای شهروندان کشور ایالات متحده آمریکا، باید ویزا را از سفارت کشور خود دریافت کنند که تقریبا بین ۱۴۰ تا ۱۷۰ دلار هزینه به همراه خواهد داشت.

کارهای اداری

۵. کشور چین : ثبت سفر

صرف نظر از انجام کارهای پاسپورت و ویزا و دریافت دیگر مدارک ضروری برای ورود به کشور، باید تمام سفرهای خود به کشور چین را نیز ثبت کنید. این مورد که یکی از پیش نیازهای تعیین شده از سوی دولت این کشور است، به این صورت است که باید اقامت خود در این کشور را در مراکز پلیس بومی چین ثبت کرد.

بیشتر بخوانید: واردات از چین : صفر تا صد چگونگی واردات از چین (راهنمای کامل ۲۰۲۰)

بیشتر بخوانید :  ناحیه کاربری چیست؟

باید در کمترین زمان ممکن، یعنی حداقل در ۲۴ ساعت اول از زمان رسیدن تان به این کشور، کارهای ثبت نام تان را انجام دهید. اگر برای انجام این کار اقدام نکنید، مقامات شما را به عنوان یک تابع قوانین به حساب نخواهند آورد. در این صورت وادار به پرداخت جریمه می شوید و حتی در بعضی از شرایط از کشور نیز اخراج می شوید. بنابراین، توصیه می کنیم که تمام درخواست هایی که باید ثبت شوند را در همان ساعات اولیه انجام دهید تا با مقامت بومی این کشور رو به رو نشوید.

۶. اسکان در کشور چین

همیشه توصیه می کنیم که پیش از سفرتان به کشور چین، کارهای رزرو هتل را انجام دهید. به دنبال این نباشید که روز اول را به دنبال جایی برای اسکان باشید. چرا که اگر تمام هتل ها و اقامتگاه ها رزرو یا تکمیل شده باشند، به دردسر خواهید افتاد.

هتل و اقامت گاه های خوبی در چین تاسیس شده اند. به طور مثال، می توانید کارهای رزرواسیون شانگهای هیلتون {Shanghai Hilton} که خدمت به سبک هتل های آمریکایی را ارائه می دهد، را انجام دهید. بیشتر کارمندانی که در این هتل های بزرگ و لاکچری مشغول به کار هستند، به زبان انگلیسی صحبت می کنند. از این رو اگر اصلا به زبان چینی تسلط ندارید، با وجود این کارمندان کارتان راحت خواهد شد.

بیشتر بخوانید: واردات ارزان : ۵ راه ساده برای کاهش هزینه‌های هنگام واردات از چین

علاوه بر این، هتل های چهار و پنج ستاره زیادی در این کشور وجود دارند که هزینه کرایه آن ها برای یک شب بین ۸۰ تا ۱۰۰ دلار می باشد. که مبلغ بسیار به صرفه ای است. دکور و خدمات این هتل ها بی نظیر است و اقامت در آن ها مساوی با تجربه یک سفر راحت خواهد بود. تمام کاری که باید انجام دهید این است که به دنبال هتل مورد نظرتان باشید و اگر می توان به صورت آنلاین کارهای رزرواسیون آن ها را انجام داد، فورا تمام کارهای لازم را انجام دهید.

اسکان در کشور چین

۷. موانع زبان را بررسی کنید

هفتمین نکته ای که در سفر تجاری به کشور چین باید به آن توجه کنید، زبان این کشور است. فراموش نکنید که زبان انگلیسی به طور گسترده در این کشور استفاده نمی شود. حتی در شهرهای بزرگ تر نیز دست برتر با زبان چینی است نه زبان انگلیسی. اگر اصلا با زبان رسمی این کشور آشنایی ندارید، احتمالا به مشکل می خورید.

بیشتر بخوانید: واردات از چین: FOB، CIF یا EXW کدام ترم حمل را انتخاب کنید؟

بیشتر افرادی که به این کشور سفر می کنند، علی الخصوص بازرگانان و تاجران، در سفرهای خود مترجمان شفاهی را استخدام می کنند. اگر با اهداف تجاری و امضا قرارداد به این کشور می آید، استخدام مترجم شفاهی گزینه ای موثر و کار آمد می باشد.

متخصصان ما در گروه تجاری ققنوس می توانند این مشکل را برای تان برطرف کنند.

موانع زبان در چین

۸. نصب VPN {فیلتر شکن}

توصیه می کنیم قبل از این که وارد کشور چین شوید، بر روی دستگاه خود یک برنامه فیلتر شکن نصب کنید. در این کشور استفاده از فیس بوک، توییتر، گوگل، لینکدین و اینستاگرام ممنوع است و تنها با فیلتر شکن می توان به آن ها دسترسی پیدا کرد.

عمده ترین دلیل برای استفاده از وی پی ان در این کشور، عبور از Great Firewall این کشور می باشد. به واسطه این فایر وال، اتصال به یک سری از برنامه های خارجی به کندی انجام شده یا این که بر آن ها نظارت می شود. استفاده از یک وی پی ان مناسب و کار آمد کمک می کند تا به آسانی از این سد دفاعی چین که با نام ویژگی مسدود کننده جغرافیایی شناخته می شود، عبور کرد و به برنامه های دلخواه دسترسی پیدا کرد. مسدود کننده جغرافیایی اتصال به برنامه و وب سایت های خارجی از داخل این کشور را ممنوع می کند.

بیشتر بخوانید :  خرید از تائوبائو : 8 نکته فوق‌ العاده برای تجربه خریدی عالی

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره پست اکسپرس از چین به ایران

در این صورت اگر از طرفداران پر و پا قرص وب سایت هایی مانند نیویورک تایمز هستید، حتما باید از فیلتر شکن استفاده کنید. به واسطه فیلتر شکن می توان به وب سایت های اجتمایی خارجی که از سوی کشور مسدود شده اند نیز دسترسی پیدا کرد. علاوه بر این، می توانید از اتصالات پر سرعت و ایمن وای فای لذت برده و در عین حال هویت تان را مخفی کنید.

صرف نظر از وای فای پر سرعت موجود در این کشور، برای تماشای برنامه های تلویزیونی کشورتان هم باید از فیلتر شک استفاده کنید. در این صورت باید با استفاده از آدرس IP به خارج از کشور متصل شد و از لحظه لذت ببرید.

در غیر این صورت، حتی اگر برای سفر تجاری و عقد قرارداد هم به این کشور سفر کرده باشید، باز هم از لحظات خود در این کشور هیچ لذتی نخواهید برد. نصب فیلتر شکن قبل از سفر به این کشور را فراموش نکنید.

استفاده از VPN در چین

۹. تلاش فراوان مردم چین

از همان لحظه ای که وارد کشور چین می شوید، عملا زمانی برای “استراحت” ندارید. در این کشور تقریبا هر روز به کار کردن اختصاص می یابد: روز، شب و حتی روزهای آخر هفته. از این رو اگر قرار ملاقات کاری تان در ساعت ۱ صبح بود، اصلا نباید تعجب کنید. نکته دیگری که در این کشور به چشم می خورد، ساعت کاری طولانی کارمندان این کشور است. کارگران چینی ۱۲ ساعت در روز مشغول به کار هستند و از این رو، در واقع محل کار به خانه دوم کارگران تبدیل شده است. با شنیدن این وقایع درباره کشور چین، حتما متوجه شده اید که پیشرفت و موفقیت صورت گرفته این کشور به واسطه شانس نبوده است و تنها سخت کوشی و تلاش فراوان باعث آن شده است.

بیشتر بخوانید: تائوبائو: ۱۰ حقیقت که باید در مورد فروشگاه اینترنتی چینی تائوبائو بدانید

اگر می خواهید قرارداد و/ یا فعالیت تجاری تان در چین با موفقیت سپری شود، باید هر چه سریع تر خود را با سرعت چینی ها تطابق دهید.

مروری بر سفر تجاری به چین

کملا مشخص است که روز به روز فعالیت های تجاری بیشتری در کشور چین شروع می شوند. و باید به این نکته اشاره کنیم که چین یکی از برترین کشورهای صنعتی در سطح جهان به حساب می آید که در نتیجه این فاکتور، این کشور به یکی از بهترین نقاط در سطح جهان برای توسعه کسب و کارها تبدیل شده است چرا که چین بازار تجاری بزرگی دارد.

بیشتر بخوانید: سرویس حمل هوایی اقتصادی از چین به ایران

اگر به تقاضا و پیش نیازهای فراوان این کشور اهمیتی ندهید، به زودی شکست خواهید خورد. دقیقا به همین دلیل است که ما در گروه تجاری ققنوس این مقاله را برای شما آماده کرده ایم تا یک سفر آرام و بدون استرس در هنگام سفر تجاری تان به چین داشته باشید.

گروه تجاری ققنوس اولین شرکت بازرگانی دارای مجوز خدمات بار هوایی در کشور میباشد که در استانه هشتیم سال فعالیت با گستره ای از خدمات متوع برای اقشار مختلف جامعه و هر سطح از جامعه تجاری کشور برای مشتریان خود (( تجربه لذت بخش یک تجارت و یا حمل و نقل بین المللی )) را تداعی می کند. مشاوره صحیح و حرفه ای ،ضمانت بهترین قیمت و ارائه خدمات پشتیبانی مناسب ضمن ارائه سرویس سه اصل اولیه است که گروه تجاری ققنوس از نخستین روز تاسیس سعی کرده به ان پاینبند باشد و با رعایت این سه اصل هر سال حوزه‌های تازه‌ای را در صنعت بازرگانی و حمل و نقل و تجارت بین المللی را به دایره‌ی فعالیت خود افزوده است.

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها