[ad_1]

یونس مظلومی در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی گروه تجاری ققنوس با اعلام این خبر افزود: برای تسهیل مبادلات با کشور عراق باید هم با شرکت های بیمه، هم بیمه مرکزی و هم کسب و کارهای دیگر ارتباطات را قوی تر کنیم تا اگر دچار خسارت یا مشکلی شدند، امکان پرداخت خسارت وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه بیمه تعاون بسیار علاقه مند به همکاری در عراق است، افزود: ما درخواست خود را برای کسب مجوز فعالیت در عراق به بیمه مرکزی داده ایم و بعد از کسب مجوز فعالیت خود را در این کشور افزایش خواهیم داد.

مدیرعامل بیمه تعاون خاطرنشان کرد: در حال حاضر مسافران عراقی که وارد ایران می شوند را تحت پوشش بیمه مسافرتی قرار می دهیم اما قصد ما افزایش خدمات بیمه ای و پوشش های آن در عراق است.

مدیرعامل بیمه تعاون پیش از این به عنوان عضو هیات رییسه کمیسیون بانک و بیمه اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق انتخاب شده است. وی می گوید بخش بانک و بیمه نیازمند اقداماتی است تا تجارت بین ایران و عراق تسهیل شود.

مظلومی به صادرات ۶.۶ میلیارد دلاری ایران به عراق طی هفت ماهه نخست سال اشاره کرد و گفت: این تجارت از پوشش های لازم بیمه ای برخوردار نبوده است و اعضای اتاق بازرگانی با توجه به این ضعف، کمیسیون بانک و بیمه ای را در اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق تشکیل دادند.

مظلومی با بیان اینکه در بخش بیمه ای، بسیاری از نواقص وجود دارد که باید برطرف شوند، افزود: در حال حاضر تبادل مسافر بین ایران و عراق بسیار بالاست و لازم است مسافران هر دو طرف در کشور مقصد از پوشش های بیمه ای لازم برخوردار باشند تا هزینه های پزشکی و درمانی آنها پوشش داده شود.

بیشتر بخوانید :  کارگاه آموزشی بیمه های اتکایی در بیمه آرمان برگزار شد

مدیرعامل بیمه تعاون به پروژه های شرکتی های فنی و مهندسی ایرانی در عراق اشاره کرد و اظهار داشت: عراق از نظر بیمه ای ضعیف است و بحث های بیمه ای در آن متداول نیست ولی لازم است تا پروژه های شرکت های فنی و مهندسی ایرانی در این کشور تحت پوشش های بیمه ای قرار داشته باشد.

یکی دیگر از موارد مهم بیمه ای مربوط حمل و نقل کالاهای صادراتی به عراق است و باید محصولات در زمان حمل و نقل جاده ای، ریلی یا هوایی از پوشش های بیمه ای لازم برخوردار باشند. مدیرعامل بیمه تعاون در پاسخ به این سوال که با توجه به تحریم ها، حق بیمه و پرداخت خسارت ها به ارزهای بین المللی خواهد بود یا به ریال و دینار گفت: طرف عراقی بیشتر تمایل دارد تا پرداخت ها به دینار صورت بگیرد و بعضی از فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی نیز حتی از امکان استفاده از کارت های شتابی و پرداخت به ریال خبر می دهند.

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها