[ad_1]

روابط عمومی گروه تجاری ققنوس: در پایان معاملات روز جمعه، با نگرانی سرمایه‌گذاران در مورد کند شدن اقتصاد جهان قیمت نفت خام ۲ درصد سقوط کرد و به روند رشد ۹ روزه خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری روابط عمومی گروه تجاری ققنوس به نقل از رویترز، در پایان معاملات روز جمعه، با نگرانی سرمایه‌گذاران در مورد کند شدن اقتصاد جهان قیمت نفت خام ۲ درصد سقوط کرد و به روند رشد ۹ روزه خود پایان داد. اما قیمت‌های نفت که روزهای اخیر را با امید به مذاکرات تجاری چین و آمریکا رشد کرده بودند، توانستند بخشی از آن رشد را حفظ کرده و به سود هفتگی دست یابند.

 قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، ۱.۲ دلار یا ۱.۹۵ درصد سقوط کرد و به ۶۰.۴۸ دلار رسید.

 قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۱ دلار یا ۱.۹ درصد سقوط کرد و به ۵۱.۵۹ دلار رسید.

 با این حال هر دو شاخص برای دومین هفته متوالی، از لحاظ هفتگی رشد کردند؛ قیمت نفت برنت ۶ درصد و قیمت نفت آمریکا ۷.۶ درصد رشد کرد.

 بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت در روز پنجشنبه اولین توالی ۹ روزه رشد قیمت خود، از سپتامبر ۲۰۰۷ تا کنون را به ثبت رساند. نفت آمریکا هم با شکستن رکورد سال ۲۰۱۰ خود توانست به توالی رشد ۹ روزه دست پیدا کند.

 افزایش امیدها در مورد این که مذاکرات تجاری چین و آمریکا بتواند از وقوع جنگ تجاری تمام‌عیار بین دو اقتصاد برتر جهان جلوگیری کند، در هفته گذشته باعث رشد قیمت نفت شد. این دور مذاکرات، چهارشنبه خاتمه یافت ولی هیچ جزئیات دقیقی از آن منتشر نشد. البته قرار است در ادامه ماه جاری مذاکرات رده‌بالای تجاری ادامه پیدا کند.

بیشتر بخوانید :  صدور خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات جایگزینی برای نفت است/ جلوی صدور مجوزهای متعدد را بگیریم- اخبار اقتصادی - اخبار تسنیم

 تاجران و فعالان بازار فعلا دوباره به نگرانی در مورد داده‌هایی که نشان می‌دهد رشد اقتصادی جهان در حال کندتر شدن است، بازگشتند.

 منابع سیاست‌گذاری به رویترز خبر دادند که چین قرار است امسال هدف رشد اقتصادی خود را به ۶.۵-۶ درصد کاهش دهد. این درحالی است که هدف رشد اقتصادی ۲۰۱۸ چین ۶.۵ درصد تعیین شده بود.

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها