[ad_1]

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، جمیل علیزاده شایق با اشاره به آزاد شدن ثبت سفارش واردات برنج، اظهارداشت: براساس نامه وزیرجهادکشاورزی  ثبت سفارش واردات برنج از اول بهمن، یعنی فردا، آزاد می شود؛ وقتی ثبت سفارش انجام می شود تا زمانی که واردات انجام شود حدود ۵ الی ۶ ماه به طول می انجامد، بنابراین ورود محموله های ثبت سفارش شده به بازار داخلی، به سال بعد موکول خواهد شد.

وی گفت: اصلا مهم نیست که واردات چه زمانی انجام شود، نکته مهم این است که میزان واردات از سقف نیاز بالاتر نرود و به اندازه نیاز انجام شود.

دبیرانجمن برنج کشور تصریح کرد: حتی اگر واردات در فصل برداشت انجام شود مشکلی ندارد اما برای اینکه کشاورزان از نظر روانی آسیبی نبینند، این مساله نباید علنی شود.

شایق در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خرید توافقی برنج توسط وزارت جهاد کشاورزی، افزود: این حرکت وزارت جهاد کشاورزی بازار را تکان داده و خرید و فروش برنج ایرانی شروع شده و دیگر این نگرانی وجود ندارد که برنج  در انبارها بماند.

وی گفت: امیدواریم تا اسفندماه که همه برای کشت بعدی آماده می شوند دیگر برنجی هم در انبارها نمانده باشد.

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها