خرید تضمینی گندم از ۶میلیون تن گذشت

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این محتوا میخوانید😃

[ad_1]

یزدان سیف ، با اعلام اینکه تا عصر روز سه شنبه ۲۰ تیر۹۶  مقدار ۶ میلیون و ۲۰ هزارتن گندم در ۳۱ استان از گندمکاران تحویل و خریداری شده است، از خرید تضمینی بیش از ۱۶۶ هزار تن انواع دانه روغنی کلزا، آفتابگردان و گلرنگ نیز همزمان با گندم در کشور خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: خرید تضمینی گندم در حال حاضر در تمامی استانهای کشور، به استثنای خوزستان و بوشهر که خرید در آنها به پایان رسیده، ادامه دارد و مراکز خرید مستقر تاکنون بالغ بر ۶ میلیون و ۲۰ هزار تن از این محصول را از گندمکاران خریداری کرده‌اند.

سیف، ارزش ریالی گندم‌ خریداری شده را بالغ بر ۷۸ هزار میلیارد ریال اعلام و اظهار کرد: تاکنون مبلغ ۴۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بابت خرید گندم به کشاورزان پرداخت کرده‌ایم که حدود ۶۰ درصد کل بهای گندمهای خریداری شده می‌باشد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تأکید کرد: به فضل پروردگار و با همت و تلاش همکاران سازمان برنامه و بودجه، خزانه داری کل کشور، وزارت جهادکشاورزی و شرکت متبوع، کلیه مطالبات کشاورزانی که تا تاریخ ۱۵/۳/۱۳۹۶ گندم خود را تحویل مراکز داده و ثبت سامانه خرید شده‌اند، بطور کامل پرداخت شده و آن دسته از کشاورزانی که تا تاریخ ۱۰تیرماه جاری به ما گندم فروخته اند، نیز حداقل ۵۰ درصد پول محصول خود را دریافت کرده‌اند و امیدواریم با تأمین منابع این تاریخ در هفته آتی به روز شود.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران استان‌های پیشرو در زمینه خرید گندم را شامل؛ خوزستان با یک میلیون و ۳۵۱ هزارتن، گلستان یک میلیون و ۷۹ هزار تن و فارس ۷۷۳ هزار تن برشمرد و از پایان خرید در خوزستان و بوشهر خبرداد.

وی با اشاره به اینکه همزمان با گندم، خرید تضمینی دانه‌های روغنی سویا، گلرنگ و آفتابگردان نیز توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران در کشور انجام می‌شود، عنوان کرد: تاکنون ۱۶۶هزار دانه روغنی کلزا، ۴۶۰ تن آفتابگردان و ۳۰ تن گلرنگ از کشاورزان خریداری شده است که میزان خرید کلزا تاکنون درمقایسه با کل خرید سال گذشته، حدود ۱۴۰ درصد رشد نشان می‌دهد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: ارزش ریالی کلزاهای خریداری شده ۴۴۳۸ میلیارد ریال است که تابه حال مبلغ ۳۰۰۰ میلیارد ریال معادل ۷۰ درصد کل بها به کلزاکاران پرداخت شده است. همچنین مقدار۴۶۰ تن دانه آفتابگردان در استان خوزستان و ۳۰ تن دانه گلرنگ نیز در سیستان و بلوچستان تحویل مراکز خرید این شرکت شده است.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران در پایان ضمن قدردانی از تعامل و همراهی خوب کشاورزان با دولت در زمینه دریافت مطالبات گندم ها، از عزم جدی دولت و وزارت جهادکشاورزی برای پرداخت هرچه سریعتر پول محصول کشاورزان خبر داد.

[ad_2]

Source link

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x