[ad_1]

به گزارش بامداد یکشنبه روابط عمومی گروه تجاری ققنوس، شرکت‌کنندگان که از سراسر شهرهای انگلیس در این حرکت اعتراضی شرکت کرده بودند، پرچم‌های آبی و طلایی اتحادیه اروپا را به اهتزاز درآورده و شعار نوشته‌هایی را در دست داشتند که روی آن عبارت‌هایی همچون ‘برگزیت مرده است’، ‘برگزیت را متوقف کنید’، ‘برگزیت را رها کنید’، ‘خواهان برگزاری مجدد همه‌پرسی هستیم’ و ‘وقت عقب‌گرد از برگزیت است’ نوشته‌ شده بود.
پلیس تاکنون آمار دقیقی از میزان مشارکت در این حرکت اعتراضی اعلام نکرده با این‌حال گزارش‌ها حاکی است افزون بر ۷۰۰ هزار شرکت‌کننده در تظاهرات روز شنبه حاضر بودند. شرکت‌کنندگان پس از تجمع در خیابان «پارک لین» در مرکز لندن در یک روز کاملاً آفتابی به سمت میدان پارلمان راهپیمایی کردند.
شماری از رهبران احزاب سیاسی، اتحادیه‌های صنفی، دانشجویی، نمایندگان مجلس و شهردار لندن نیز در این تظاهرات شرکت کردند.
‘وینس کیبل’ رهبر حزب لیبرال دمکرات شکاف به وجود آمده در جامعه بر سر خروج از اتحادیه اروپا را یک فاجعه در تاریخ این کشور توصیف و تأکید کرد: توافق بهتری جز رابطه‌ای که اکنون با اتحادیه اروپا داریم وجود ندارد. این رابطه برای انگلیس و اتحادیه اروپا بهتر خواهد بود.
‘نیکلا استرجن’ سروزیر اسکاتلند نیز با انتشار پیام ویدئویی حمایت خود از تظاهرکنندگان را اعلام کرد و افزود: پویش خروج از اتحادیه اروپا به‌عنوان یکی از بی‌شرمانه‌ترین جریانات عصر مدرن، به تاریخ پیوسته است. آن‌هایی که مسئول این هرج‌ومرج هستند بایستی از اقدامات خود خجالت بکشند.
وی همچنین بی‌کفایتی دولت محافظه‌کار «می» را در مذاکرات برگزیت به باد انتقاد گرفت و نتیجه آن را به هرج‌ومرج کشیده شدن کشور دانست.
او گفت: درحالی‌که طی دو سال گذشته به ما گفته‌اند توافق نکردن بهتر از رسیدن به توافق بد است، نخست‌وزیر تلاش می‌کند تا نمایندگان مجلس را وادار به پذیرش توافق فاجعه‌بار با اتحادیه اروپا کند.
هم‌زمان تظاهرات دیگری در منطقه یورکشایر توسط طرفداران برگزیت برگزار شد که براساس گزارش‌های منتشرشده نزدیک به یک هزار و دویست نفر در آن شرکت کردند. این حرکت اعتراضی از سوی پویش ‘خروج به معنای خروج’ و با ابتکار حزب دست راستی استقلال بریتانیا (یوکیپ) برگزار شد.
هم‌زمان «آنا سوبری» نماینده مجلس از حزب محافظه‌کار طی اظهاراتی در میان تظاهرکنندگان در لندن گفت: کاملاً مشخص است که تعداد ما از آن‌ها (طرفداران برگزیت) بیشتر است. ما در گفتمان خود برای برگزاری مجدد همه‌پرسی برگزیت پیروز خواهیم شد.
بی‌تردید این تظاهرات گسترده پیام روشنی را از سطح نارضایتی مردم انگلیس نسبت به روند خروج کشورشان از اتحادیه اروپا نشان می‌دهد. این مساله با بیشتر نظرسنجی های صورت گرفته در یک سال گذشته مبنی بر حمایت مردم از ادامه عضویت در اتحادیه اروپا همخوانی دارد.
نخست‌وزیر که به‌رغم مخالفت‌ها و فشارهای داخلی حاضر به عقب‌نشینی از برنامه دولت برای خروج از اتحادیه اروپا نیست، به‌تازگی از احتمال تمدید «دوره انتقال» پسابرگزیت برای حل‌وفصل اختلافات باقی‌مانده میان این کشور و اتحادیه اروپا خبر داده است.
دوره انتقالی، زمانی است که پس از خروج رسمی انگلیس از اتحادیه اروپا، این کشور به‌رغم نداشتن نقشی در نهادهای اروپایی، همچنان به قوانین اروپا پایبند خواهد ماند. براساس گزارش‌ها، این دوره در حدود دو سال درنظر گرفته‌شده است.
بااین‌حال طرفداران برگزیت در داخل نگران هستند که اتحادیه اروپا با استفاده از ترفندهای قانونی، بخواهد انگلیس را در اتحادیه نگه دارد و برگزیت در عمل محقق نشود.
دولت «می» تاکنون دو تن از وزیران ارشد خود را در اعتراض به روند خروج از اتحادیه اروپا از دست داده است. در همین پیوند، شماری قابل‌توجهی از نمایندگان مجلس تنها راه برون‌رفت از بحران کنونی را برگزاری مجدد همه‌پرسی برگزیت می‌دانند.
با این ‌حال نخست‌ وزیر بارها مخالفت خود را با این طرح اعلام کرده و همچنان به تحقق رأی مردم برای خروج از اتحادیه اروپا متعهد است.
از نکات قابل‌توجه در تظاهرات روز شنبه ، حضور پرتعداد جوانانی بود که در همه‌پرسی سال ۲۰۱۶ به دلیل پایین بودن سنشان، واجد شرایط نبودند.
آن‌ها در این حرکت اعتراضی با دست داشتن شعارنوشته‌هایی که روی آن عبارت‌هایی همچون ‘برای آینده‌ام تظاهرات می‌کنم’، ‘خواهان رأی‌گیری مجدد هستم’ و ‘برگزیت آینده من را ربود’ نوشته ‌شده بود، آمادگی خود را برای شرکت در همه‌پرسی مجدد برگزیت اعلام کردند.
باوجود مخالفت نخست‌ وزیر انگلیس برای عقب‌نشینی از طرح دولت برای خروج از اتحادیه اروپا و یا برگزاری مجدد همه‌پرسی برگزیت، بایستی منتظر ماند و دید که آیا او حاضر است به قیمت از دست دادن سکان دولت بر مواضع خود باقی بماند.
شبک**اروپام ** هـ ن **۱۳۹۲

بیشتر بخوانید :  لزوم استفاده از ابزارهای نوین برای اطلاع رسانی خدمات بانک ملی

انتهای پیام /*

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها