[ad_1]

به گزارش تراز ، علی اکبر سیارمه با انتقاد از روند جلسات تعیین مزد کارگران در پایان سال، گفت: متاسفانه هر سال در ماه‌های آخر که بحث چانه‌زنی و مذاکرات مزدی میان گروه‌های کارگری و کارفرمایی آغاز می‌شود، بعضی کارفرمایان زبان تهدید می گشایند که اگر دستمزد کارگران را افزایش دهیم باید با بسیاری از نیروهای کار خداحافظی کنیم.

وی افزود: بارها اعلام کرده‌ایم و باز هم می‌گوییم که افزایش مزد کارگران تاثیری در قیمت تمام شده کالای تولیدی ندارد و این حرف که اگر مزد کارگران افزایش یابد اشتغال آنها به مخاطره می‌افتد و کارگاه‌ها و کارخانه‌ها همان ۳۰ درصد ظرفیت تولیدشان را هم از دست می‌دهند کذب محض است.

این کارشناس بازار کار با اشاره به بالا رفتن هزینه‌های زندگی کارگران گفت: اگر معیشت یک خانوار کارگری و هزینه‌های زندگی شامل تحصیل و آموزش، درمان و مسکن به طور واقعی در نظر گرفته شود متوجه می‌شویم که رقم دستمزد به هیچ وجه جوابگوی زندگی یک خانوار کارگری نیست.

سیارمه با بیان اینکه دستمزدی که برای کارگران دیده می‌شود با تورم واقعی همخوانی ندارد، تصریح کرد: افزایش دستمزد در رونق تولید و صادرات کشور موثر است چون موجب می‌شود تولید با کیفیت داشته باشیم و آن را به بازارهای جهانی عرضه کنیم.

به گفته وی اگر تولید داخلی باب میل مردم نباشد هیچ وقت از آن استقبال نمی‌کنند در حالی که امروز کیفیت تولید داخلی است که مردم را به خرید کالا راغب و از خرید کالای خارجی منصرف می‌کند.

این کارشناس بازار کار در پایان تصریح کرد:اصلاح نظام دستمزد هم روی قیمت تمام شده و کیفیت کالای تولیدی و هم عرضه و تقاضا در بازار تاثیرمی‌گذارد و در ادامه این زنجیره اشتغال جامعه شکل می‌گیرد.

بیشتر بخوانید :  جزئیات بازداشت ۳۰ ساعته جوان نخبه ایرانی در فرودگاه بوستون

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها