حواله یوان

ایا برای پرداخت هزینه خرید و کالاهای خود به فروشندگان چینی مشکل پرداخت یوان دارید ؟ امروزه بسیاری از خریداران کالا از کشور چین برای پرداخت هزینه های خرید کالای خود و سایر هزینه ها از جمله حمل و نقل هوایی و یا دریایی تمایل به استفاده از یوان و انجام حواله یوان دارند.

خانه » حواله یوان
پخش ویدیو
فهرست مطالب این سرویس

نرخ ویژه حواله یوان

مفتخریم در بیش از ۱۱ سال عمر کاری گروه تجاری ققنوس توانسته ایم میزبان بسیاری از تجار و واردکنندگان ایرانی باشیم، در طی این ۱۱ سال در این کنار مشتریان رشد پیدا کریده ایم و سعی کرده ایم هر چه بیشتر از تجریبات گذشته خود درس گرفته و برای اهداف اینده برنامه ریزی کنیم.

world

حواله یوان شرکتی یا شخصی

تکمیل زنچیره خدمات توسط گروه تجاری ققنوس یکی از اصلی ترین اهداف ما از روز تاسیس تا تاکنون بوده است، همواره میخواستیم که مشتریانی که از خدمات ما بهره میگیرند بتوانند با خیال آسوده از ۰ تا ۱۰۰ خدمات بازرگانی خود را به ما واگذار کرده.

air-cost

حواله فوری یوان

طبیعتا نرخ خدمات یکی از اصلی ترین مولفه های حوزه بازرگانی بین المللی میباشد، یکی اصول کاری ما ارائه خدمات با قیمت رقابتی تر بر اساس سابقه مشتریان میباشد به طوری که همیشه هدف ما داشتن سود حداقلی و جلب رضایت مشتریان و در عوض همکاری طولانی است.

support

تضمین سلامت منبع حواله

در حدود ۱۱ سال سابقه کاری گروه تجاری ققنوس ما میزبان بسیاری از مشتریان حقیقی و حقوقی بوده ایم، از سازمان های دولتی گرفته تا شرکت های خصوصی و یا تاجران و بازرگانان با سابقه و حتی افرادی که اولین تجربه واردات و یا بازرگانی را با ما تجربه کرده اند.

حواله-یوان-از-چین

مقدمه

یوان به عنوان واحد پولی کشور چین یکی از رایجترین ارزهای مورد استفاده در معاملات بین المللی شده است از این رو حواله یوان در غالب حواله شخصی یوان و حواله شرکتی یوان هم به یکی از نیازهای بسیاری از تجار و بازرگانان ایرانی و سایر کشورها تبدیل شده است.

امروزه بسیاری از خریداران کالا از کشور چین برای پرداخت هزینه های خرید کالای خود و سایر هزینه ها از جمله حمل و نقل هوایی و یا دریایی  تمایل به استفاده از یوان و انجام حواله یوان دارند.

گروه تجاری ققنوس به عنوان یکی از فعالان حوزه تجارت بین المللی در کشور به لطف سابقه درخشان خود در حوزه واردات و تجارت خارجی و ارائه خدمات به بسیاری از بازرگانان ایرانی از جمله خدمات حوالجات خارجی و حواله یوان به چین و کلیه بانک های آن امادگی ارائه این خدمات را به کلیه مشتریان خود دارا میباشد.

چرا یوان را برای انجام تجارت خود انتخاب کنید ؟

به دلیل تحریم های امریکا در حال حاظر انجام معاملات تجاری بین المللی که در به صورت دلار انجام پذیرد بسیار هزینه و زمان بر شده است به علت محدودیت های فعلی هزینه های جانبی حواله جات در قالب دلار و یورو با شرکت های چیینی بسیار گران تمام خواهد.

به عنوان مثال کارمزد انجام حواله به صورت دلار در بهترین حالت برای هر مبلغی توسط صرافان فعال در کشور بین ۱۰۰ الی ۱۵۰ دلار می باشد که در مقایسه با حواله جات یوان و هزینه ارسال پول به چین از طریق یوان کارمزد بسیار چشمگیری می باشد.

اما ما در زیر لیست برخی از دلایلی که چرا باید یوان و حواله یوان را برای انجام معاملات خود استفاده کنید را بیان می کنیم

سرعت انجام حواله

اگر در گذشته سابقه انجام حواله جات دلاری، یورو و یا پوند را به صورت ارسال سوئیفت داشته باشید می دانید انجام این حواله ها زمان بسیار زیادی به طول می انجامد و این زمان به عواملی مانند روزهای تعطیلی کشور ارسال کننده حواله، روزهای تعطیلی کشور گیرنده حواله و انجام خود حواله دارد.

در جدول زیر زمان تقریبی انجام حواله جات در قالب کلیه ارزهای بین المللی ذکر می شود:

نوع حواله حواله دلاری حواله یورو حواله پوند حواله یوان
زمان انجام حواله ۳ الی ۷ روز کاری ۳ الی ۵ روز کاری ۳ الی ۵ روز کاری ۳ الی ۵ روز کاری

عدم تاثیر نرخ تبدیل ارز

اگر در زمان خرید کالا از فروشندگان چینی فاکتوری که دریافت میکنید به صورت دلاری باشد احتمالا فروشنده شما مقدار یوانی سفارش را با بر اساس نرخ تبدیل مد نظر خودش به دلار تبدیل کرده و انرا برای خرید شما اعمال کرده است.

معمولا فروشندگان چینی برای نرخ تبدیل ارز از یوان به دلار از نرخ های بین ۶.۷ الی ۷.۳ استفاده میکنند که در خریده و پرداخت های بالا تفاوت مبلغ چشمگیری میباشد و معمولا این هزینه را خریدار باید پرداخت کند.

اگر شما فاکتور خرید را از همان ابتدا به صورت یوان دریافت کنید نیازی به تبدیل نرخ ارز و استفاده از ریت های تبدیل بالای فروشندگان نمیباشد.

کارمزد بسیار کم

همانطور که در ابتدای این مقاله ذکر شد اگر شما برای انجام حوالجات ارزی خود از ارزهای مانند دلار، پوند، یورو استفاده کنید به احتمال زیاد باید کارمزد بسیار بالایی را برای انجام حواله به کارگزار خود پرداخت نمایید که بین ۱۰۰ الی ۱۵۰ دلار،پوند و یا یورو می باشد که مبلغ بسیار بالایی است.

اما حواله یوان و هزینه ارسال یوان به چین و حساب های فروشندگان چینی بسیار اندک می باشد و چیزی در حدود ۲۰ الی ۵۰ یوان می باشد که بسیار به صرفه تر از سایر ارزها می باشد.

جدول زیر کارمزد تقریبی حوالجات یوان را نمایش می دهد.

مبلغ حواله ۱ الی ۳۰۰۰ یوان ۳۰۰۰ الی ۱۰۰۰۰ یوان ۱۰۰۰۰ به بالا
کارمزد حواله ۳۰۰ یوان کارمزد ۸ درصد کارمزد  تماس بگیرید

عدم نگرانی از تحریم ها و بلوکه شدن حواله

متاسفانه به علت تحریم های بین المللی و بانکی و استفاده ای صرافی های واسطه و مشکلات ناشی از ناشناس بودن منبع اصلی ارزهای که برای حوالجات بسیاری از ایرانیان استفاده می شود همه روزه تعداد بالایی از حواله جاتی که توسط صرافی های ایرانی در قالب ارز های دلار، پوند و یورو انجام می گیرد بلوکه می شود و در بهترین حالت پس از بلوکه شدن برای مدتی که می تواند بین ۲ الی ۳ ماه باشد نهایتا توسط بانک مبدا یا مقصد حواله آزاد می شود که البته منوط به ارائه مدارک مورد نیاز بانک مبدا و مقصد می باشد.

اما حواله یوان این مشکل را ندارد به ۲ دلیل اصلی که به شرح ذیل می باشد:

انجام حواله یوان از حساب های داخلی چین

تمامی حواله های یوانی که توسط گروه تجاری ققنوس انجام می گیرد از حساب های این شرکت در چین که در بانک های چینی قرار دارد انجام می گیرد. لذا هیچ گونه نگرانی ناشی از بلوکه شدن تراکنش ها به دلیل تحریم ها وجود ندارد.

عدم دخالت دلار در انجام حواله

چون حواله در قالب ارز یوان صورت می گیرد و دلار دخالتی در معاملات خریدار و فروشنده کالا ندارد. عملا تحریم های بانکی و آمریکا متوجه این تراکنش ها نمیشود.

ققنوس به چه بانک هایی در چین ارسال یوان و حواله را انجام میدهد ؟

با توجه به اینکه گروه تجاری ققنوس به دلیل دارا بودن دفتر رسمی در چین دارای حساب بانکی در اغلب بانک های فعال کشور چین را با کمترین مشکل و هزینه دارا می باشد .

در زیر لیست برخی از بانک های که می توانید به آنها از طریق گروه تجاری ققنوس حواله یوان ارسال کنید ذکر می شود:

  • بانک چین Bank of China
  • کونلون بانک Bank of Kunlon
  • پینگان بانک Pingan Bank
  • کانسترشن بانک چین China Construction Bank
  • بانک SPD چین SPD Bank
  • بانک جی چی مورگان JP Morgan Bank
  • بانک مردم چین The People’s Bank of China
  • بانک آی سی بی سی چین ICBC Bank
  • بانک توسعه چین Development Bank
  • بانک کشاورزی چین Bank of Agricultural (ABC)

بهترین بانک چین برای انجام حواله یوان برای ایرانیان چه بانکی میباشد ؟

۹۵ درصد حواله جاتی که تجار ایرانی و واردکنندگان کالا به چین ارسال می کنند به بانک بانک کشاورزی چین Bank of Agricultural (ABC) و در قالب حساب های شخصی می باشد.

بانک بانک کشاورزی چین Bank of Agricultural (ABC) به علت حواله یوان بدون کارمزد در تراکنش های بین بانکی و بین استانی درون چین یکی از بهترین گزینه ها برای ایرانیان می باشد.

یکی دیگر از دلایل استفاده ایرانیان از بانک کشاورزی چین Bank of Agricultural (ABC) عدم محدودیت در مبلغ قابل تراکنش در این بانک می باشد.

امکان گردش مالی تا سقف ۵۰۰۰۰۰۰ یوان برای هر حساب به صورت روزانه برای صاحبین حساب بانک کشاورزی چین Bank of Agricultural (ABC) امکان پذیر می باشد و در صورتی که مشتریان از نوع ویژه باشنک این مبلغ تا ۲۵۰۰۰۰۰۰ یوان در روز افزایش پیدا خواهد کرد.

قیمت حواله یوان

ارز یوان به دلیل شرایطی که در کشور چین دارد و دولت چین سعی در پایین نگه داشتن ارزش ان به دلیل به صرفه بودن واردات از چین برای تجار خارجی میباشد همواره دارای نرخ بسیار مناسب تری برای تجار و واردکنندگان می باشد.

کارشناسان گروه تجاری ققنوس همواره توصیه می کنند که مشتریان ایرانی از ارز یوان برای انجام خریدهای خود از فروشندگان چینی اسنفاده نمایند.

حواله یوان با استفاده از حساب الکترونیکی پی پال

استفاده از خدمات سیستم های نقل و انتقالات وجه بین المللی قطعا برای کاران ایرانی غیرممکن یا بسیار دشوار است؛ اما حضور کارگزاران با ارائه خدمات مختلف توانسته کمک زیادی به سهولت انجام معاملات بین المللی کند. استفاده از سیستم پرداخت الکترونیکی پی پال، نیازمند ساخت اکانت کاربری است و به این صورت، شخص میتواند با برخورداری حساب کاربری نسبت به نقل و انتقالات مالی اقدام کند. از جمله ویژگی های سیستم الکترونیکی پی پال میتوانیم به جابجایی پول تا سقف ۱۰ هزار دلار آمریکا اشاره کنیم. به علاوه، خرید از سایت های خارجی و بهره مندی از سایت های خدماتی از دیگر ویژگی های استفاده از پی پال هستند.

علاوه بر همه اینها، با برخورداری از حساب کاربری پی پال، میتوانید از مزایای زیر بهره مند شوید:

  • ایجاد تراکنش های همزمان
  • انتقال وجه از حساب بانکی به حساب کاربری پی پال
  • انتقال وجه به کارت های اعتباری
  • دریافت وجه از بقیه حساب های پی پال

حساب شخصی یا حساب شرکتی کدام را برای انجام حواله انتخاب کنید ؟

اگر از فروشندگان چینی حساب یوان تقاضا کنید احتمالا از شما سوال خواهند کرد حساب شخصی نیاز دارید و یا حساب شرکتی.

هر کدام از این حساب ها دارای شرایط خاص به خود می باشد و انجام حواله به هر کدام از این حساب ها هزینه و شرایط خاصی دارد که در زیر به صورت مختصر بیان می گردد.

حساب شخصی

۹۵ درصد حواله های یوان که بازرگانان ایرانی انجام میدهد در قالب حواله های شخصی میباشد و یوان از حساب های ققنوس در چین به حساب های شخصی فروشندگان ارسال می شود. این روش  دارای مزایا و معایب زیر است:

مزایا

  • انتقال سریع یوان و انجام حواله
  • عدم اعمال مالیات بر فروش بر حساب های شخصی چین
  • کارمزد بسیار کم و گاها صفر

معایب

  • امنیت پایین در خرید از فروشندگان چینی چون خریدار پول را به حساب های شخصی فروشنده واریز می کند.
  • عدم امکان پیگیری برای حساب های شخصی در صورت بروز مشکل در طی فرایند معامله با فروشندگان چینی

حساب شرکتی

مزایا

  • امنیت درخرید و معلاملات تجاری

معایب

  • اعمال مالیات بر فروش بر حساب های شرکتی که گاها هزینه خرید مشتریان را بین ۵ الی ۲۰ درصد افزایش می دهد.
  • زمان انجام حواله های شرکتی طولاتی تر می باشد.
  • کارمزد بیشتر نسبت به حواله های شخصی
  • این که حساب شرکتی و شخصی فروشنده را دریافت کنید و حواله خود را به چه حساب هایی انجام دهید به انتخاب مشتریان می باشد.

انواع روش های ارسال حواله ارز به چین

برای حواله ارز به چین، از روش های مختلفی میتوانید استفاده کنید و از آنجا که روز به روز بر تبادلات ارزی ایران و چین افزوده میشود، ارسال حوله یوان به چین برای دانشجویان، سرمایه گذاران و تاجران و.. از اهمیت بالایی برخوردار است. بهترین راهکار این است که بتوانید از خدمات واسطه ها جهت انجام حوالجات ارزی بهره مند شوید و از کمترین کارمزدها برخوردار شوید. به غیر از این روشی که درباره آن توضیح دادیم، باقی روش های بین المللی جهت ارسال حواله ارز به چین به صورت زیر هستند:

استفاده از خدمات سیستم بین بانکی سوئیفت

برای مهاجرانی که در کشور چین اقامت دارند، باید برای ارسال حواله یا دریافت آن، حساب بانکی در چین باز کنند تا بتوانند از این طریق، نقل و انتقالات مالی را به انجام برسانند. متقاضیانی هم که داخل ایران هستند، میتوانند با به همراه داشتن مشخصات صاحب حساب و مبلغ مورد نظر، به شرکت های داخلی معتبر و موسسات مراجعه کنند تا این موسسات و شرکت ها بتوانند با دریافت وجه به صورت ریال از متقاضی، با استفاده از سیستم بین بانکی، به شکل یوان به دست صاحب حساب بانکی در چین برسانند. پروسه نقل و انتقال وجه با استفاده از حواله سوئیفت، حدود یک تا پنج روز کاری ممکن است طول بکشد؛ البته این مدت زمان به ارگان دریافت کننده نظیر شرکت، دانشگاه یا شخص و مبلغ وجه بستگی دارد.

ارسال حواله یوان از طریق سیستم آنلاین مانی گرام

مانی گرام را میشناسید؟ عملکرد و نحوه فعالیت در مانی گرام نیز شبیه به سیستم پی پال است و اگر امکان استفاده از آن را دارید، میتوانید برای نقل و انتقالات وجه استفاده کنید. برای ارسال حواله یوان به چین از طریق سیستم مانی گرام، لازم است متقاضی مشخصات گیرنده وجه را همراه اکانت کاربری وبی به موسسه مورد نظر ارائه دهد. از آنجا که پولی که متقاضی تحویل میدهد به صورت ریال میباشد، با تبدیل ارز به یوان به دست گیرنده خواهد رسید. استفاده از سیستم مانی گرام، خدمات و مزایای دیگری نظیر شرکت در سمینارهای علمی، خرید اینترنتی، استفاده از سایت های خدماتی و ثبت نام در دانشگاه ها و دوره های اموزشی را هم با خود به همراه دارد. همچنین، شامل درامدهای ارزی نیز میشود.

مزایای انجام حواله یوان به چین چیست؟

چرا استفاده از حواله یوان را پیشنهاد میکنیم؟ بهتر است نگاهی به مزایای انجام حواله یوان به چین داشته باشیم. استفاده ازاین حواله وزایا و ویژگی های منحصر به فردی دارد که برخی از آنها، عبارتند از:

  • در رابطه با میزان حواله، محدودیتی وجود ندارد؛ در صورتی که برخی محدودیت ها برای حواله سایر ارزها وجود دارد.
  • اگر حواله به صورت آنلاین باشد، کارمزدی ندارد و نرخ کارمزد تبدیل یوان به ریال نسبت به بقیه ارزها کمتر میباشد.
  • ارسال حواله یوان به چین نسبت به حواله دلار یا یورو به چین مقرون به صرفه تر است.

این نکته هم خوب است بدانید که دلار و یورو ارز محسوب و دولت چین از حواله های دلار و یورو بسیار زیاد استقبال میکند. به علاوه، افرادی که بتوانند حواله یورو یا دلار دریافت کنند، جایزه صادراتی میگیرند و بانک های چینی در ازای تبدیل یورو یا دلار به یوان، کارمزد دریافت میکنند.

  • به دلیل تبادلات بالای تجاری میان چین و ایران، حواله کردن یوان به چین با سرعت بالایی صورت میگیرد.
  • مشکلاتی مانند تحریم یا بلوکه شدن پول را هنگان ارسال حواله به چین نخواهید داشت.
  • در صورتی که فرد در چین، شرکتی ثبت کرده باشد، با استفاده از حساب شرکت خود به راحتی میتواند نسبت به انجام حواله اقدام نماید.

لیست مدارک مورد نیاز برای حواله های ارزی

اگر بار اولی است که قصد حواله ارز را دارید، باید یک سری مدارک را تهیه و تحویل دهید. مدارکی که در ادامه برای شما لیست کرده‌ایم، جهت انجام حواله های ارزی ضروری هستند و تنها با تحویل آنها به شعب مربوطه، میتوانید پرونده خود را کامل کنید. برای دفعات بعدی، نیازی به تحویل این مدارک نخواهید داشت و با تکمیل فرم حواله و پرداخت کارمزد ارسال حواله جهت انتقال پول، میتوانید نسبت به انجام حواله ارزی اقدام نمایید.

مدارک لازم برای اشخاص حقیقی: کپی کارت ملی، شماره موبایل شخص، نامه درخواست حواله با امضا، ادرس، شماره تلفن، فکس و آدرس ایمیل شخص

مدارک لازم برای اشخاص حقوقی (مانند شرکت ها): کپی روزنامه رسمی شرکت، کپی کارت بازرگانی شرکت، نامه درخواست حواله در سربرگ شرکت با امضای مدیرعامل، کپی کارت اقتصادی شرکت، معرفی نماینده با درج شماره کارت ملی و تلفن موبایل نماینده در سربرگ شرکت با امضای مدیرعامل، کپی کارت ملی مدیرعامل و نماینده معرفی شده، ارائه پروفرمای مربوط به حواله، آدرس، شماره تلفن، ایمیل و فکس شرکت

برخی از مزایای انجام حواله یوان توسط گروه تجاری ققنوس

  • انجام حولجات بدون واسطه و با بهترین نرخ ممکن
  • انجام حواله جات در کمتر از ۱ روز کاری و واریز به حساب گیرنده
  • عدم نگرانی بابت بلوکه شدن حواله به دلیل اعتبار بالای حساب های شرکتی ققنوس در چین
  • عدم هزینه اضافی برای تبدیل به ارز چین
  • امکان ارسال در هر مبلغی
  • هزینه نهایی کمتر به نسبت حواله دلار

توصیه موکد ققنوس به کلیه بازرگانان محترم واردکننده از چین این است که به جای حواله دلار یا حواله یورو یه چین، پرداخت های مورد نیاز خود را بصورت یوان RMB به چین انجام دهند تا از مزایای ذکر شده آن بهره مند شوند.

برای انجام حواله یوان چه اطلاعاتی را به کارشناس خود در ققنوس باید ارائه کنید ؟

ما برای انجام کلیه حوالجات یوان به ۳ نوع اطلاعات نیاز داریم که به شرح زیر می باشد:

  • شماره حساب گیرنده پول در یکی از بانک های چین ( ترجیحا بانک کشاورزی چین Bank of Agricultural (ABC) )
  • اطلاعات گیرنده حساب به همراه ادرس شعبه به چینی و انگلیسی
  • فاکتور خرید یا همان پروفورما

پس از دریافت این اطلاعات توسط کارشناسان ققنوس معادل ریالی هزینه حواله محاسبه می گردد و به مشتریان اعلام می گردد و مشتریان می بایست در همان لحظه اقدام به تسویه هزینه های حواله خود نمایند.

شرکت بازرگانی و خدمات خدمات حمل بار هوایی ققنوس با توجه به موجودی مناسب در کشور چین از منشا  ارز ناشی از صادرات کالا به این کشور توانایی انجام حواله جات مشتریان و بازرگانان ایرانی را به صورت یوان با شرایط و تعرفه ویژه انجام می دهد.

انواع حوالجات یوان به چین  

  • شرکتی
  • شخصی

اطلاعات مورد نیاز برای این حواله جات به شرح ذیل می باشد:

  • شماره حساب گیرنده در چین
  • نام دارنده حساب به انگلیسی
  • نام دارنده حساب به چینی
  • نام و آدرس شعبه گیرنده
  • تکمیل فرم درخواست حواله

در مورد حواله یوان سوال دارید؟

در انجام معاملات برون مرزی یکی از موارد مهمی که باید به آن توجه شود نوع حواله ارزی است که به عنوان وجه معامله به کار می رود، زیرا میزان کارمزدی که تاجران باید در ازای نوع ارز بپردازند در میزان سود و زیان آن ها بسیار تاثیر گذار می باشد. امروزه به دلیل تحریم های آمریکا بر علیه ایران استفاده از دلار برای معاملات و تجارت برون مرزی کارمزد زیادی را به تاجران تحمیل می کند، از این رو گروه تجاری ققنوس استفاده از حواله یوان را برای انجام معاملات برون مرزی به تاجران پیشنهاد می کند. زیرا حواله یوان و هزینه ارسال آن به کشور چین نسبت به دلار، پوند، یورو و …. بسیار مناسب و مقرون به صرفه تر است.

در هنگام معاملات برون مرزی بسته به این که از چه نوع ارزی برای انجام خرید خود استفاده کنید سرعت رسیدن حواله به فروشنده با توجه به معیار های مختلف متغیر می باشد. به طور مثال ارسال حواله هایی همچون دلار، یورو، پوند و …. به صورت سوئیفت پروسه ای طولانی می باشد و زمان زیادی را به خود اختصاص می دهد. از جمله عواملی که در روند و سرعت انجام حواله ارزی تاثیر گذار است می توان به مواردی چون روز های تعطیل در کشور فرستنده، روز های تعطیل در کشور گیرنده، روند خود حواله و … اشاره کرد. مدت زمان مورد نیاز برای حواله دلار ۳ تا ۷ روز کاری، حواله پوند ۳ تا ۵ روز کاری، حواله یورو ۳ تا ۵ روز کاری و حواله یوان ۱ الی ۲ ساعت اشاره کرد.

اطلاع از قیمت ارز مسئله ای است که باید با توجه به نوسانات بازار اراز به صورت روزانه از آن باخبر شد. اما این موضوع در رابطه با روند قیمت حواله یوان نوسان بسیار کمی دارد، زیرا دولت چین برای این که استفاده از حواله یوان برای تاجران خارجی مقرون به صرفه و مناسب باشد و باعث جذب تاجران به استفاده از این حواله شود سعی دارند همواره قیمت این نوع حواله را پایین نگه دارند. از این رو کارشناسان گروه تجاری ققنوس استفاده از حواله یوان را برای انجام معاملات و تجارت برون مرزی به جای دیگر حواله های ارزی به تاجران ایرانی پیشنهاد می کنند تا در روند تجارت خود متحمل پرداخت کارمزد های سنگین نشوند.

گاهی اوقات این مسئله پیش می آید که در هنگام معامله با فروشندگان چینی این فروشندگان هزینه ی کالا را بر اساس دلار دریافت می کنند. به این صورت که آن ها در ازای فروش کالا به تاجران ایرانی یوان دریافت می کنند اما هزینه را بر اساس نرخ دلار محاسبه می کنند، هزینه ی به دست آمده را به یوان تبدیل می کنند و سپس به خریدار اعلام می کنند. فروشندگان معمولا در انجام چنین کاری از نرخ های ۶.۷ الی ۷.۳ استفاده می کنند. هزینه ی برآورد شده در این روند مبلغ چشمگیری می باشد و خریدار نیز موظف به پرداخت آن است. اما در صورتی که هزینه را تنها بر اساس یوان برآورد کن این مشکل ایجاد نخواهد شد.

هنگامی که تاجران برای معاملات برون مرزی خود از حواله های ارزی چون حواله دلار، یورو، پوند و … استفاده می کنند به دلیل تحریم های موجود بر علیه ایران این امکان وجود دارد که حواله آن ها بلوکه شود. در صورتی که این اتفاق بیافتد، آزاد کردن حواله طی یک پروسه ۲ الی ۳ ماهه امکان پذیر است که آن هم با ارائه مدارک مورد نیاز، توسط یکی از بانک های مبداء و یا مقصد انجام می شود. اما در صورتی که تاجران از حواله یوان برای معاملات برون مرزی خود استفاده کنند نگرانی در راستای بلوکه شده حواله یوان وجود ندارد زیرا انجام حواله یوان از حساب های داخلی چین انجام می شود و دلار در انجام حواله یوان دخالتی ندارد.

برای معامله و تجارت برون مرزی با کشور چین در راستای وارد کردن کالا به کشور یکی از بهترین گزینه ها استفاده از گروه تجاری ققنوس و راهنمایی های کارشناسان زبده این گروه می باشد. این گروه تجاری به دلیل داشتن دفتر رسمی در چین در اکثر بانک های رسمی و فعال این کشور حساب دارند که این امکان را برای مشتراین ان ها ایجاد می کند تا برای ارسال حواله یوان به چین بانک های مختلفی را برای انتخاب پیش رو داشته باشند. از جمله این بانک ها می توان به مواردی چون بانک چین، کونلون بانک، پینگان بانک، کانسترشن بانک چین، بانک SPD چین، بانک جی چی مورگان، بانک مردم چین، بانک آی سی بی سی چین، بانک توسعه چین و بانک کشاورزی چین اشاره کرد.

هنگامی که تاجران به انجام یک معامله برون مرزی در کشور چین می پردازند و با یک فروشنده چینی معامله می کنند برای پرداخت وجه خرید و ارسال حواله یوان به یک حساب از طرف فروشنده نیاز دارند. حسابی که به آن ها معرفی می شود یک حساب شخصی و یا یک حساب شرکتی می باشد که هر کدام از آن ها دارای معایب و مزایایی می باشد. حساب شخصی که ۹۵ درصد از تاجران حواله های خود را به آن ارسال می کنند دارای مزیت هایی چون انتقال سریع، عدم اعمال مالیات بر فروش، کارمزد بسیار کم و معایبی چون امنیت پایین، عدم امکان پیگیری و … می باشد. حساب های شرکتی نیز دارای مزیت هایی چون امنیت در خرید و معایبی چون اعمال مالیات بر فروش که هزینه ی خریدار را ۵ تا ۲۰ درصد افزایش می دهد، زمان انجام حواله طولانی و …. می باشد.

از بین بانک های فعال و رسمی چین که گروه تجاری ققنوس در آن ها حساب دارد، بانک کشاورزی چین یکی از بهترین موارد برای انجام حواله یوان می باشد که به طور معمول ۹۵ درص از حواله های تاجران ایرانی در قالب حساب های شخصی به این بانک ارسال می شود. از جمله دلایلی که باعث می شود تاجران برای انجام حواله های خود به سمت این بانک جذب شوند می توان به مواردی چون انجام حواله یوان بدون کارمزد در تراکنش های بین شهری و بانکی، عدم محدودیت در مبلغ و میزان تراکنش های بانکی، امکان پذیر بودن گردش مالی تا سقف ۵۰۰۰۰۰۰ یوان به صورت روزانه برای افرادی که در این بانک حساب دارند و …. می باشد.

زمانی که تاجران برای انجام حواله یوان خود در راستای تجارت برون مرزی با کشور چین به شرکت تجاری ققنوس مراجعه می کنند باید یک سری اطلاعات را در راستای انجام این کار در اختیار کارشناسان این شرکت قرار دهند. از جمله این اطلاعات می توان به مواردی چون یک شماره حساب از گیرنده پول یا همان فروشنده در یکی از بانک های چین که بهتر است متعلق به بانک کشاورزی چین باشد، اطلاعات کامل فروشند یا همان دارنده حساب به دو زبان چینی و انگلیسی، فاکتور خرید کالا ها یا همان پروفورما اشاره کرد. کارشناسان گروه تجاری ققنوس پس از دریافت اطلاعات به محاسبه هزینه ریالی می پردازند که باید بلافاصله توسط تاجر پرداخت شود. سپس دیگر مراحل کار توسط کارشناسان این شرکت انجام می شود.

مراجعه به گروه تجاری ققنوس و استفاده از خدمات این گروه در روند تجارت برون مرزی با کشور چین سود زیادی را برای تاجران به دنبال دارد. یکی از این موارد پیشنهاد استفاده از حواله های ققنوس در راستای معامله است که از جمله مزایای استفاده از حواله یوان این گروه می توان به مواردی چون انجام حواله یوان با بهترین نرخ ممکن به همراه حذف واسطه های اضافی، ارسال سریع حواله یوان به کشور چین در کمتر از ۱ روز کاری و واریز آن به حساب فروشنده، عدم نگرانی در راستای بلوکه شدن حواله به دلیل اعتبار حساب های این گروه در کشور چین، حذف هزینه های نامعقول و اضافی برای تبدیل ریال به ارز چین، امکان ارسال هزینه از مبلغ های سبک تا سنگین، کارمزد کمتر از حواله یوان نسبت به کارمزد حواله دلار و … اشاره کرد.

جمع-بندی

جمع بندی

با توجه این که در حال حاضر و با وجود تحریم ها، انجام معاملات تجاری و پرداخت های بین  المللی با استفاده از دلار بسیار سخت و پرهزینه میباشد، روشی که عموما به تجار و وارد کنندگان کالا از چین پیشنهاد میگردد، انجام حواله یوان و استفاده از مزایای آن میباشد. در واقع، محدودیت های فعلی سبب شده تا هزینه های جانبی حوالجات در قالب یورو و دلار افزایش چشمگیری داشته باشد و کارمزد آنها به قدری است که انجام معاملات تجاری را دشوار میکند. از این رو، بهترین روش برای خریدار کالا از چین، پرداخت هزینه های خرید کالا و سایر هزینه ها مانند حمل و نقل بار، استفاده از یوان و انجام حواله یوان میباشد. یوان یکی از ارزهای بسیار پرکاربرد در معاملات تجاری به شمار میرود و همانطور که میدانید به یکی از نیازهای اصلی تجار و وارد کنندگان ایرانی تبدیل شده است.

خدمات انجام حواله یوان که توسط گروه تجاری ققنوس برای تسهیل روند واردات کالا از چین و کاهش هزینه های واردات به تجار گرامی ارائه میگردد، مزایای فوق العاده‌ای نظیر انجام حوالجات بدون واسطه و با بهترین قیمت ممکن، انجام حوالجات در کمتر از یک روز کاری و واریز به حساب گیرنده، امکان ارسال در هر مبلغی و هزینه نهایی کمتر نسبت به حواله دلار را با خود به همراه دارد. علاوه بر این، دیگر نگرانی بابت بلوکه شدن حواله به دلیل اعتبار بالای حساب های شرکتی گروه ققنوس در چین نخواهید داشت.

چنانچه شما هم برای واردات کالا از چین و مدیریت سرمایه خود نیاز به انجام حواله یوان به جای حواله دلار یا حواله یورو دارید، گروه تجاری ققنوس آماده هستند تا شما را در مسیر واردات کالا، حمل بار از چین و پرداخت های بین المللی با استفاده از حواله یوان همراهی نمایند. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه، میتوانید همین حالا با کارشناسان ما تماس بگیرید.

۵/۵ - (۳ امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی حسینی
علی حسینی
4 ماه قبل

سلام
میخواستم بدونم شما حواله علی پی یا ویچت پی هم انجام میدید؟
ممنونم

سمیه حسینی راد
سمیه حسینی راد
4 ماه قبل

سلام
شما حواله یوان برای مبالغ کم زیر ۱۰۰۰ یوان انجام میدید؟
مرسی