[ad_1]

به گزارش خبرنگار کشاورزی خبرگزاری تسنیم صبح امروز «اولین همایش ارتقای تولید و مصرف آبزیان» توسط جهاد کشاورزی استان تهران و با همکاری سایر بخش‌های مرتبط از جمله سازمان شیلات تهران در برج میلاد تهران در سالن سعدی برگزار شد که با استقبال مناسبی از سوی تولیدکنندگان کنندگان این بخش نیز مواجه شد.

در این همایش علاوه بر تولید کنندگان برخی مسئولان و کارکنان جهاد کشاورزی استان تهران و سازمان شیلات حضور داشتند و سخنرانان اصلی این برنامه حسین هاشمی استاندار تهران، حسن صالحی رئیس سازمان شیلات و معاون وزیرجهاد کشاورزی و اشرف الله منصوری رئیس جهاد کشاورزی استان تهران بودند و درباره فواید استفاده از مصرف آبزیان و گریز خانواده های ایرانی از مصرف این محصولات داد سخن سر دادند.

استاندار تهران در این مراسم از خاطره سفری به خارج از کشور سخن گفت که در آنجا رستورانی وجود داشت که سفارش افراد را از روی ماهی زنده می‌گرفت و  مراحل طبخ جلوی چشم مشتری انجام می‌شد.

بعد از این افاضات و صحبت از این که مردم گوشت قرمز را به گوشت سفید ترجیح می‌دهند استاندار به همراه معاون وزیر و رئیس جهاد استان به سالن vip برای پذیرایی با انواع آبزیان رفتند و سایر شرکت‌کنندگان در پشت در به مصرف کیک و ساندیس دعوت شدند.

بنابراین گزارش مسئولان بعد از صرف آبزیان بر سر میز مسابقه پخت آبزیان رفتند تا هنر آشپز‌هایی  را ببینند که محصولات خود را بر پایه آبزیان درست کرده بودند. در همین حینکه مجری برنامه در حال صحبت کردن درباره مسابقه بود، سایر میهمانان از در پشتی به سالن vip  آمدند و بخش قابل‌توجهی از میز مسابقه را در مدت زمان کمی مصرف کردند تا آثار شرکت کنندگان ( غذاهای تولیدشده شده بر پایه آبزیان) برای ارزش‌یابی یابی به‌طور کامل وجود نداشته باشد.

بیشتر بخوانید :  صادرات در نیمه اول سال افت کرد/ اشتباه در شیوه انتخاب "صادرکنندگان نمونه"

مجری برنامه نیز در این شرایط به‌طور مرتب پشت میکروفن اعلام می‌کرد که افراد سالن را ترک کنند زیرا ین مکان صرفاً برای افراد vip است و اینجا مکانی برای پذیرایی از آنها نیست.

بنابراین گزارش باید توجه داشت این حادثه در مکانی حادث شد  که برای ترویج مصرف آبزیان بود و افراد در سخنرانیهای خود مرتب دم از مصرف آبزیان می‌زدند اما در مقام و زمان عمل مصرف این محصولات را برای عموم فراهم نکردند.

از طرفی نیز می‌توان نتیجه گرفت که  مردم به مصرف آبزیان علاقه دارند اما توان خرید آن را ندارند و نمی‌توانند برای خرید یک کیلوگرم میگو رقمی بالغ‌ بر ۴۰ هزار تومان تا ۵۰ هزار تومان پرداخت کنند.

بنابراین گزارش قیمت آبزیان در ایران از متوسط قیمت‌های جهانی بیشتر است. یکی از این شرکت‌کنندگان کنندگان دراین‌باره می‌گوید: بنده از کارمندان سازمان شیلات ایران هستم؛ درگذشته که سهمیه ماهی از طرف اداره داشتیم از آبزیان استفاده می‌کردیم اما از زمان قطع شدن سهمیه، مصرف آن در خانواده ما به‌شدت کاهش‌یافته است.

گفتی است، سرانه مصرف آبزیان در کشور ۱۰.۶ کیلوگرم، سرانه جهانی بیش از ۲۰ کیلوگرم و در برخی کشورها این رقم  بیش از ۳۵ کیلوگرم است.  

انتهای پیام/

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هاانتقال پول به كارت ديگرپست سریع به خارج از کشورتجهیزات شبکه تهرانتجهیزات شبکه سیمیترخيص خودرو از گمركترخیص خودرو از گمرکترخیص کار به انگلیسیترخیص کالا از سرخسترخیص کالا به انگلیسیترخیص کالا شلمچهترخیصیه و قبض انبارتمدید کارت بازرگانی در تهرانتمدید کارت بازرگانی همدانچگونه از چین واردات کنیمحقوق حمل و نقلحمل بار پیروزیحمل بار گرگانحمل و نقل بین المللی ره انجامحمل و نقل دریاییحمل و نقل قمحواله یورو به اروپاخدمات بار هوایی سپید تهرانخريد در چينخرید ابزار صافکاریخرید تجهیزات سفارشی 206خرید تجهیزات گلخانه خانگیخرید مستقیم از سایت آمازونسایت آمازون فارسیسفارش خرید از آمریکاسوالات ترخیص کالاصادرات سنگ به اروپاصادرات عسل به چینصرافی بفروش خط تولید حوله خشک کنفروش خط تولید ذغال قالبیفروش رنو 5 صادراتیقوانین کارت بازرگانیقوانین گمرک روسیهقوانین و مقررات گمرکی ایرانکارت بازرگانی سمنانکارت بازرگانی گمرککارگو قشم ایرگمرک غرب+ادرسگمرک های مرزی ایرانمراحل ترخیص خودرو از گمرکنرخ خرید دلار در بازار آزادواردات چایواردات خودرو دانشجوییواردات خودرو در سال 94واردات فندک

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها