[ad_1]

رئیس جمهور چین در اجلاس جی ۲۰ در بوینس آیرس گفت که چین همواره اهمیت زیادی برای روابط با عربستان قائل بوده است و به شدت از عربستان در حرکت به سوی تنوع اقتصادی و اصلاح اجتماعی حمایت می کند.

به گزارش رویترز، ثبات در عربستان سعودی اساس موفقیت و پیشرفت در خلیج فارس است و رئیس جمهوری چین به ولیعهد سعودی محمد بن سلمان گفت که کشورش به شدت از ریاض برای رسیدن به تنوع اقتصادی و اصلاح اجتماعی حمایت می کند .

وی در جلسه ای در بوینس آیرس، میزبان اجلاس جی ۲۰ متشکل از کشورهای صنعتی در روز جمعه گفت این کشور همواره اهمیت زیادی برای روابطش با عربستان قائل بوده است .

وی اظهارداشت:« چین به شدت از عربستان در حرکت به سوی تنوع اقتصادی و اصلاح اجتماعی حمایت می کند و در مورد مسائل مهم مورد علاقه دو طرف همچنان کنار عربستان می ماند» .

آژانس خبری عربستان در اولین ساعات روز شنبه گزارش داد که بن سلمان و زی در مورد همکاری بین دو کشور و هماهنگ کردن دورنمای ۲۰۳۰ عربستان با طرح ابتکاری جاده و کمربند چین و همچنین عرضه انرژی عربستان به چین و سرمایه‌گذاری‌های دو طرف مذاکره کردند .

چین و عربستان روابط نزدیکی در زمینه انرژی دارند .

قرار است عربستان سهم بازار خود را در چین برای اولین بار از سال ۲۰۱۲ افزایش دهد، چون تقاضای پالایشگاه‌های جدید چین افزایش یافته است. این کار آن را در مقابله با روسیه به عنوان بزرگترین عرضه کننده نفت و بزرگترین خریدار نفت دنیا قرار می دهد .

بیشتر بخوانید :  دولتی بودن و نفتی بودن دو آفت اقتصاد ایران

عربستان سعودی بزرگترین صادر کننده نفت جهان پس از اینکه در دو سال گذشته تاسیس پالایشگاه های خصوصی «تیپات» در چین و احداث یک خط لوله جدید، تقاضای نفت روسیه را افزایش داد، از این کشور در فروش نفت به چین عقب ماند .

چین همچنین روابط خوبی با ایران، رقیب منطقه‌ای عربستان دارد و باید تعادلی میان روابط با تهران و ریاض ایجاد کند .

 

تسنیم

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها