[ad_1]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل گمرک، فرود عسگری گفت: در برنامه جدیدی که برای تعامل و تسهیل صادرات در پیش گرفته ایم مقرر شده تا مشکلات صادرکنندگان در مواردی که به گمرک مرتبط است رفع شود و در مواردی که فراسازمانی است نتایج جمع بندی و به شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی ارائه شود که خوشبختانه در حال حاضر دکتر کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی در راس این شوراست و علاوه بر مسائل بانکی و بیمه ای ، کاملا به حوزه صادرات اشراف دارد و به بیانی دیگر می تواند ضمانت حل مشکلات مطرح شده در این نشست ها تلقی گردد ، ضمن اینکه دکتر کرباسیان ارتباطات بسیار خوبی با دکتر شریعتمداری وزیر صنعت ، معدن و تجارت دارند و با تعامل و همدلی می توانند گره های صادراتی را باز کنند.

وی در ادامه گفت: فضا برای تعامل گمرک با بخش خصوصی باز است و هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد ، ضمن اینکه گمرک ایران به صورت روزانه با اتحادیه ها و تشکل های بخش خصوصی در ارتباط است و حتی ارزش گذاری کالاها در چارچوب همین تعاملات و ارتباطات به روزرسانی می شود .

سرپرست گمرک ایران در نشست تخصصی با تشکل ها و سازمان های همجوار از همکاری گمرک و وزارت صنعت برای تسهیل هر چه بیشتر صادرات غیرنفتی خبر داد و با اشاره به ماده ۳ قانون امور گمرکی گفت: از آنجایی که بالا بودن هزینه های حمل و نقل از عمده ترین مشکلات صادرکنندگان است ماده ۳ به ما اجازه می دهدبا همکاری وزارت صنعت معدن و تجارت به هزینه های وصول شده در صادرات سامان دهیم. 

بیشتر بخوانید :  حذف یارانه ثروتمندن آب در هاون کوبیدن بود/دولت دوازدهم پرداخت یارانه به عموم را متوقف کند

عسگری مشکلات و مسایل مطرح شده در این نشست را بسیار مهم و تاثیر گذار ارزیابی کرد و گفت:در زمینه حمل و نقل و چنانچه نیاز به ورود کامیون و کانتینر است، گمرک  برای تسهیلات در زمینه حقوق ورودی آماده همکاری است.

سرپرست گمرک ایران با اشاره به اینکه بخش عمده ای از مشکلات صادرکنندگان در حوزه امور گمرکی  با آسان سازی رویه های صادرات طی هفته های اخیر و الکترونیکی شدن تشریفات صادرات حل شده ؛ دعوت از مقامات و مسئولان سازمان های همجوار در نشست های تخصصی گمرک را حل هر چه سریع تر مشکلات و چالش های صادرکنندگان غیرنفتی عنوان کرد. 

فرود عسگری در خصوص مشکل صادرکنندگان به عراق و افغانستان با اشاره به دیپلماسی موفق وزارت امور خارجه به صادرکنندگان اطمینان داد این مسئله با همکاری وزارت امور خارجه به زودی حل خواهدشد. وی همچنین از ساماندهی صادرات به قطر و روسیه خبر داد .

سرپرست گمرک ایران در این نشست به شرایط مطرح شده از سوی عراق برای اندازه های بسته بندی میوه اشاره کرد و گفت: این شرایط به صادرکنندگان اعلام شده است و از آبان اجرایی خواهد شد و امیدواریم که صادرکنندگان به این مسئله توجه داشته باشند.

فرود عسگری در بخش دیگری از سخنانش به فعالان اقتصادی مجاز اشاره کرد و توضیح داد: ما برای این صادرکنندگان تسهیلات ویژه ای ایجادکرده ایم و کالای آنها بدون ارزیابی و کارشناسی در مسیر سبز به مرز ها هدایت می شود.

عسگری ادامه داد: مسائل مطرح شده در جلسات در اختیار وزیر اقتصاد قرار خواهد گرفت و در حال حاضر با ارتباطات خوبی که میان وزاری اقتصاد و صنعت وجود دارد و هم چنین اشراف کاملی که آقای کرباسیان در گمرک دارند می توانیم به حل مشکلات مطرح شده امیدوار باشیم.

 

بیشتر بخوانید :  استانداردهای خودرو به ۸۳ مورد افزایش می‌یابد

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هاآموزش هک پی پالاتاق بازرگانی ثبت سفارشاتاق بازرگانی لرستاناتاق بازرگانی مشترک ایران و ترکمنستانارسال پول به عراقاصطلاحات بازرگانی و گمرکیانتقال پول به حساب سپهانتقال پول به کارت ملیبیت کوین ایرانیپست اکسپرسیونیسمتجهیزات شبکه پچ پنلتجهیزات شبکه موتورولاتجهیزات شبکه وایرلسترخیص خودروهای بالای 2500ترخیص کار بندر شهید رجاییترخیص کار رسمی گمرکترخیص کالا یعنی چهتعرفه واردات خودرو 93چگونه مستر کارت داشته باشیمحمل بار به قزاقستانحمل بار زمینی داخلیحواله ارز مسافرتیحواله یورو به اسپانیاخدمات پی پال تبریزخرید ابزار و آچارخرید اینترنتی 250 فیلم برتر دنیاخرید تجهیزات ساختمانیخرید تجهیزات شبکه های کامپیوتریخرید در ebayرهگيري مرسولات خودروسایت امازون بازیسایت حراجی ebayستاد ترخیص خودرو جنوب تهرانشرکت ترخیص کالا شیرازشرکت حمل و نقل بین المللی جم راهشرکت کارگوصادرات لواشکصرافی یشفروش دلار فیبوقیمت حواله یوانکارگو شیرازگمرك صادرات وارداتگمرک افغانستاننرخ حواله دلار به آمریکاواردات پرتقال از ترکیهواردات خودرو از ژاپنواردات دام زندهواردات مستقیم از امریکاواردات و صادرات در ایرانوب مانی کارت

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها