[ad_1]

به گزارش تراز ،در چهارماه نخست امسال حقیقی‌ها ۵۳درصد و حقوقی‌ها ۴۷درصد از خریدهای بورس را به خود اختصاص دادند و سهم حقیقی‌ها از فروش‌ها ۵۵ درصد و حقوقی‌ها ۴۵درصد کل معاملات بود.

 

بازار سرمایه از ابتدای امسال تا پایان تیرماه بازار سرمایه ۷۸ روز معاملاتی را به خود دیده و در این مدت تعداد ۷۷ میلیارد و ۹۸۶ میلیون اوراق بهادار به ارزش ۱۹۷ هزار و ۶۸۹ میلیارد ریال در بیش از ۴ میلیون و ۴۲۶ هزار و ۷۵۸ دفعه مورد مبادله قرار گرفته است.

 
آمار رفت و آمدها
 

همچنین در چهارماه گذشته تعداد ۳۳۲نماد معاملاتی در بورس بازگشایی و ۳۸۶ نماد متوقف شده که این آمار در مدت مشابه سال ۹۵ به ترتیب ۳۶۵و ۴۱۵نماد بوده است.
 
رشد شاخص
 
این گزارش می افزاید: شاخص بورس نیز که معاملات امسال را از ارتفاع ۷۷ هزار و ۲۳۰ واحد آغاز کرده است تا پایان تیرماه رشد ۳۴۴۱ واحد و افزایش ۴.۵ درصدی را به ثبت رسانده و در ارتفاع ۸۰ هزار و ۶۷۰ واحد قرار گرفته است.
 
شاخص بازار اول هم در این مدت با ۱۶۴۶ واحد افزایش به رقم ۵۶۱۰۶ واحد و شاخص بازار دوم با ۱۱.۷۵۳ واحد رشد به عدد ۱۷۸.۱۲۴ واحد رسیدند.
 
افزایش مثبت‌های شاخص
 
همچنین در چهارماه گذشته بازار سرمایه ۷۸روز معاملاتی را پشت سر گذاشته که از این تعداد شاخص بورس ۵۴ روز را مثبت بوده که این آمار در ۸۴روز معاملاتی مدت مشابه سال گذشته ۴۱ روز مثبت برای شاخص بورس بوده است.
 
افزایش معاملات اوراق بدهی
 
همچنین در  این مدت تعداد ۲۵ میلیون برگه اوراق بدهی به ارزش ۲۵ هزار و ۸۰ میلیارد ریال معامله شده و این درحالی است که در این مدت تعداد ۲۳۳ میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله نیز در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۲ هزار و ۴۹۳ میلیارد ریال در ۱۲ هزار و ۲۳۶ نوبت مورد معامله قرار گرفته است.
 
ثبت ۱۱ هزار میلیارد ریال افزایش سرمایه
 
از سوی دیگر در چهارماه گذشته بالغ بر ۲۶هزار و ۵۸۸میلیارد و ۶۶۱میلیون ریال افزایش سرمایه در بورس اوراق بهادار انجام شده که از این میزان ۲هزار و ۶۵۷میلیارد ریال از طریق جایزه و ۲۳هزار و ۹۳۱میلیارد و ۶۶۱میلیون ریال از طریق حق تقدم بوده است.
 
حقیقی‌های پررنگ‌تر
 
بر پایه این گزارش؛ در چهارماه نخست امسال حقیقی‌ها ۷۳ هزار و ۴۷۸میلیارد ریال(۵۳درصد) و حقوقی‌ها ۶۴هزار و ۳۰۷میلیارد ریال(۴۷درصد) سهم و حق تقدم در بورس خریداری کرده‌اند و در مقابل حقیقی‌ها ۷۵ هزار و ۳۹۱میلیارد ریال(۵۵ درصد) و حقوقی‌ها ۶۲هزار و ۳۹۴میلیارد ریال(۴۵درصد) سهم و حق تقدم در بورس فروخته اند.

بیشتر بخوانید :  افزایش ۲۲ درصدی شاخص بهای تولیدکننده در ایران

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هاارسال پول به عربستانانتقال پول به شباانتقال پول به ویزا کارتبان ک صادرات ایرانبیت کوین مجانیپست سریع بین المللیترخیص خودرو از گمرک کیشترخیص خودرو منطقه ازاد اروندثبت نام گمرک بوشهرحجازی اتاق بازرگانیحمل دریایی فلهحمل هوایی از چینحمل و نقل بین المللی تبریزحمل و نقل جاده ایحمل و نقل دریایی از چینحمل و نقل ریلی ژاپنحمل و نقل کالا از دبی به ایرانحواله دلار نیوزلندخرید ابزار الکترونیکخرید ابزار گچبریخرید اینترنتی بلیط 724خرید اینترنتی هواپیمایی ماهانخرید تجهیزات شبکه های کامپیوتریخرید خط تولید ام دی افخرید دلار پی پال شماخرید لباس از خارجشرکتهای حمل دریاییصادرات حناصدور مستر کارت توسط بانکصرافي طلاصرافی شهرک غربفروش حواله داخلی یوروفروش خط تولید یونولیتقوانین گمرکی ترخیص کالاقوانین گمرکی کشور ترکیهکسب یک بیت کوینگمرك مشهدگمرک خوزستانگمرک زنجانگمرک ساوهمسئولیت مدنی در حمل و نقل هوایی کالا و مسافرنحوه ی صدور کارت بازرگانیهمایش انجمن علمی حمل و نقل هوایی جمهوری اسلامی ایرانواردات ابزارالاتواردات از دبیواردات حبوبات از کاناداواردات درب ضد سرقت از چینواردات دستمال کاغذی از چینواردات عدس کاناداییواردات و ترخیص خودرو

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها