[ad_1]

به گزارش روابط عمومی گروه تجاری ققنوس، «فرهاد دژپسند» عصر سه شنبه در نخستین حضور خود در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در اتاق ایران اظهار داشت: همه ما یک مرز مشخص برای خودمان داریم که همان هویت ملی است و به همین خاطر اعتقاد داریم اگر صادر کننده ای ارز وارد کشور می کند، در راستای دفاع از همین هویت است.

وی در پاسخ به برخی گلایه صادر کنندگان تصریح کرد: ما در دولت معتقدیم، فرد صادرکننده همان قدر باید نتیجه رنج و تلاش خود را دریافت کند که کشاورز برنج کار و گندم کار حق دارند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: در شرایط فعلی دو موضوع جدی باید مورد توجه قرار گیرد؛ یکی اینکه حفظ ارزش پول ملی را جدی بگیریم و دیگر اینکه، از خروج سرمایه، تحت پوشش صادرات ممانعت کنیم، گرچه، این موضوع نباید بهانه ای برای سرکوب صادرات شود.

دژپسند در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه همکاری جدی و حمایت من از بخش خصوصی، برخاسته از اعتقاد قلبی، تجربیات و کار کارشناسی است، تصریح کرد: اگر حمایت من از بخش خصوصی، تشریفاتی و ظاهری باشد، یقیناً نخستین کسی که به مشکل بر می خورد، خود من خواهم بود.

وی تاکید کرد: اینکه من در جلسه معارفه با نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفتم که بخش خصوصی در خط مقدم مقابله با تحریم ها قرار دارد، نه تعارف، بلکه مبتنی بر کار کارشناسی و تجربیات جهانی است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: دولت ممکن است در شرایط تحریم، در خیلی فضاها نتواند وارد عمل شود اما بخش خصوصی بخوبی می تواند در این شرایط، ایفای نقش کند.

بیشتر بخوانید :  ابلاغ پروژه‌های اولویت دار وزارت اقتصاد ودارائی از سوی معاون اول

دژپسند افزود: من در جلسه ای با اعضای هیات رییسه اتاق ایران و چین به این نکته اشاره کردم که در تاریخ ما، بسیاری از نوآوری های اقتصادی و تجاری، مدیون ارتباط تجار ایرانی با خارج از کشور بوده است.

وی تصریح کرد، بنابراین، اعتقاد شخصی، تجربه، برنامه و تاکید رییس جمهوری توجه به همکاری بیشتر و حمایت از بخش خصوصی است و از این پس، این، مطالبه شما از من و بدهی من به شما است.

وی با اشاره به سخنان اخیر خود در خصوص تشکیل هسته های اندیشه ورزی با حضور مجلس، دولت، بخش خصوصی و دانشگاه، اظهار کرد : مگر دولت می تواند تصمیم موثری در خصوص فعالیت های اقتصادی بگیرد ولی از تجربیات بخش خصوصی استفاده نکند؟

وی برخی زمینه های مشترک مشورت و همکاری وزارت اقتصاد با بخش خصوصی را شامل «بهبود فضای کسب و کار و حمایت از بخش خصوصی واقعی»، «نحوه تامین مال داخلی و خارجی» و «اصلاح نظام پولی بانکی، مالیاتی و گمرک» عنوان کرد و خواستار حضور نمایندگان بخش خصوصی در هسته های مزبور شد.

دژپسند با اشاره به برخی گلایه های فعالان بخش خصوصی مبنی بر موفق نبودن شورای گفت و گو، خواستار طراحی و باز تعریف فرآیند تصمیم گیری در این شورا به منظور ارتقای کارکرد و تاثیر گذاری بیشتر آن در رفع مشکلات بخش خصوصی شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار کرد: من در خصوص جلسات شورا، آسیب شناسی کرده ام و اعتقادم این است که برای تاثیرگذاری بیشتر مصوبات، بهتر است که مباحث، قبل از طرح در جلسه، پردازش کافی شده باشند.

بیشتر بخوانید :  آمریکا نمی‌تواند به سیاست ضدایرانی ادامه دهد

وی گفت، بخش دوم کار نیز طراحی ساز و کاری در وزارت اقتصاد برای پیگیری هر چه سریع تر مباحث مطرح شده در شورا است.

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها