حضور ۶۰ دستگاه با ۵۰۰ نیاز فناورانه در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فن‌بازار

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این محتوا میخوانید😃

[ad_1]

معاون پژوهش وفناوری وزیر علوم از عرضه ۳۱۹۹ فناوری در نوزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار کشور خبر داد و گفت: در بخش تقاضای این نمایشگاه نیز ۶۰ دستگاه با ۵۰۰ نیاز فناوری حاضر خواهند شد.

به گزارش روابط عمومی گروه تجاری ققنوس، دکتر مسعود برومند امروز، شنبه در نشست خبری ششمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران و نوزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار که در محل معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری برگزار شد، با اشاره به برگزاری نوزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار از ۳ تا ۶ دی ماه، افزود: این نمایشگاه هم زمان با ششمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت داخل در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه این دوره از نمایشگاه به عرضه و تقاضای فناوری اختصاص یافته است، ادامه داد: در این دوره از نمایشگاه ۳۱۹۹ طرح از سوی دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارکهای علم وفناوری و مراکز رشد و موسسات تحقیقاتی ارائه می‌شود.

برومند با بیان اینکه این تعداد محصول از سوی ۱۹۹ مرکز ارائه می‌شود، خاطر نشان کرد: از تعداد ۳۱۹۹ طرح، ۵۸ درصد آن مربوط به دانشگاه‌ها، ۵ درصد مربوط به موسسات تحقیقاتی، ۱۱ درصد مربوط به مراکز رشد، ۵ درصد به مربوط به پژوهشگاه‌ها و ۱۶ درصد مربوط به پارکهای علم وفناوری می‌شود.

به گفته وی، از تعداد ۱۹۹ موسسه، ۵۱ دانشگاه، ۱۵ پژوهشگاه، ۴۰ پارک علم‌وفناوری و ۷۲۰ مرکز رشد و ۱۴ موسسه تحقیقاتی در این نمایشگاه محصولات خود را عرضه کرده‌اند.

اعطای گرنت فناوری ۲۵ میلیارد ریالی

معاون پژوهش‌وفناوری وزیر علوم از اعطای گرنت فناوری ۲۵ میلیارد ریالی خبر داد و گفت: این گرنت به منظور تجاری‌سازی طرح‌ها و محصولات فناورانه عرضه شده در این نمایشگاه اختصاص می‌یابد که بعد ار ارزیابی در مکان پژوهشگاه‌ها به صاحبان طرح‌ها اعطا می‌شود.

برومند، قابلیت بالای فروش و قابلیت سرمایه‌گذاری با تایید کارگروه تجاری‌سازی و سطح فناوری بالا را از جمله شرایط اعطای این گرنت نام برد.

وی همچنین رونمایی از ۷۵ فناوری را از جمله برنامه‌های این دوره از نمایشگاه نام برد واضافه کرد: علاوه بر آن کارگاه‌های آموزشی نیز برگزار خواهد شد.

برومند با بیان این که بیشترین طرح‌های ارسال شده به این نمایشگاه مربوط به استان تهران با تعداد ۳۲۰ فناوری است، افزود: گلستان با عرضه ۲۵۵ فناوری، مازندران با عرضه ۱۳۰ فناوری، گیلان با عرضه ۱۳۱ فناوری و خراسان رضوی با ۱۱۸ فناوری از جمله استان‌هایی هستند که بالاترین طرح‌های خود را ارائه کرده‌اند.

برومند با بیان اینکه در این دوره از نمایشگاه از ۸۰۰ سرمایه‌گذار داخلی وخارجی دعوت به عمل آمده است، یادآور شد: در روز سه شنبه ۴ دی ماه دومین نشست مدیران ارتباط با صنعت و دانشگاه برگزار خواهد شد و در آن روش‌های همکاری با بخش‌های خصوصی، ارتباط با پژوهش‌های دستگاهی و متصل کردن پژوهش‌های فناوری با نیازهای کشور بحث و تبادل نظر می‌شود.

معاون پژوهش‌وفناوری وزیر علوم همچنین به بخش تقاضای نوزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار اشاره کرد و یادآور شد: در این دوره از نمایشگاه با همکاری مرکز توسعه فناوری ریاست جمهوری، دبیرخانه شورای عالی علوم،تحقیقات وفناوری(عتف) از سازمان‌ها و نهادها درخواست شد تا نیازهای فناورانه خود را در این نمایشگاه عرضه کنند.

وی هدف از این بخش از نمایشگاه را حمایت از تولید ملی و حمایت از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و رفع نیازهای داخلی توسط تولیدکنندگان داخلی نام برد و گفت: برای این منظور سامانه ثبت و مشاهده نیازمندی‌های فناورانه راه‌اندازی شد.

به گفته وی، در این بخش تاکنون ۶۰ سازمان با بیش از ۵۰۰ نیاز فناورانه حضور دارند.

انتهای پیام

[ad_2]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x