حضور پررنگ خصولتی‌ها در پروژه‌های ریلی/سرمایه‌گذاران فراری شدند! – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این محتوا میخوانید😃

[ad_1]

علی شمس اردکانی در گفتگو با روابط عمومی گروه تجاری ققنوس در تشریح دلایل عدم تحقق پروژه‌های ریلی و توسعه این حوزه گفت: اگرچه در دولت یازدهم، اقبال خوبی به سرمایه‌گذاران نشان داده شد، اما متاسفانه عدم تمایل متولیان ریلی به حضور بخش‌خصوصی، منجر به دوری سرمایه‌گذاران از این حوزه شده است؛ البته دلیل اصلی بروز چنین اتفاقی، آن است که مقامات تصمیم‌ساز دولتی، منافع ملی را در نظر نمی‌گیرند و ماحصل این خواهد شد که نه تنها در مسیر توسعه حرکت نمی‌کنیم، بلکه پسرفت حاصل می‌شود.

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران افزود: ممانعت از حضور بخش‌خصوصی در این حوزه، بر خلاف شعارهای سر داده شده مبنی بر این است که توسعه حوزه ریلی، اولویت دولت است؛ در حالیکه این نوع برخورد متولیان، منجر به آن شد تا چند شرکت بخش‌خصوصی هم که تلاش می‌کردند تا در این عرصه حضور داشته باشند، تمام منابع خود را در مسیر مطالعات و بروکراسی پیچیده راه‌آهن از دست بدهند و بعد از آن هم، اعمال تحریم‌ ها عملا سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذار را دچار چالش کرده است.

وی با بیان اینکه عدم توسعه پروژه‌ها در این حوزه به فرصت سوزی متولیان باز می‌گردد، تصریح کرد: کالای ریلی یک کالای با تکنولوژی بالا (hitech) است و هر چند با اعمال تحریم‌ها، کار سخت‌تر شده، اما متاسفانه شرکت‌های دولتی درگیر در این بخش، نه خودشان کار انجام می‌دهند و نه اجازه فعالیت به بخش‌خصوصی می‌دهند.

به گفته شمس اردکانی، تا پیش از این برخی از شرکت‌های دولتی در این حوزه، انحصار بی حد و حصر ایجاد کرده بودند و حالا هم که این شرکت‌ها خصولتی شده‌اند، به مراتب شرایط سخت تر شده است.

[ad_2]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x