[ad_1]

عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: برای از رده خارج کردن پراید دولت باید با تسهیلات ارزان قیمت بانکی به خودروسازان، کاهش مالیات‌های خودروسازی و اختصاص وام خرید به خریداران، خودروهای ارزان قیمت را در سبد خانوارها نگه دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجواد حسینی‌کیا در گفت‌وگو با ایسنا گفت: قیمت پراید و سایر خودروهای ایرانی توسط شورای رقابت از قبل گران شده بود اما این مساله دیر اعلام شد. اعلام خبر گران شدن پراید و سایر خودروهای داخلی مصادف شد با مصاحبه مطبوعاتی مدیرعامل سایپا و اعلام این جمله از ایشان که «پراید خودروی مطلوب فقراست».

وی اظهار کرد: اعلام خبر گران شدن پراید و سایر خودروها به فاصله کوتاهی از این سخن مدیرعامل سایپا کاملا تصادفی بود. منظور آقای جمالی این جمله این بود که «پراید خودرویی همگانی و برای همه است». به نظرم در انتقال سخنان ایشان، برخی نتوانستند خوب مطلب را انتقال دهند.

نماینده مردم سنقر در مجلس مدعی شد: این طور نیست که پراید فقط خودروی فقرا باشد، بلکه اقشار مرفه نیز در سفرهای درون شهری از این خودرو استفاده می‌کنند.

عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اطلاع کمیسیون صنایع و معادن مجلس از گران شدن خودروهای ایرانی، گفت: ولی ملکی نماینده مشکین شهر در مجلس که عضو ناظر مجلس در شورای رقابت هم هست، قبل از تعطیلات تابستانی مجلس در نشست کمیسیون، نمایندگان را از تصمیم جدید شورا مطلع کرد.

حسینی‌کیا در عین حال از نگرانی دهک‌های ضعیف جامعه برای از رده خارج شدن این خودرو در آینده نزدیک سخن گفت و افزود: تغییر ناگهانی قیمت‌ها یا تصمیم برای از رده خارج کردن پراید نیازمند تدبیر مدبرانه‌ای است که کمترین اثر منفی را بر خانواده‌های ضعیف و فقیر داشته باشد. نباید روی پراید متوقف ماند؛ به همین دلیل مدیران سایپا نیز درصدد هستند تا قبل از پایان سال ۱۳۹۷ خودروی جایگزین پراید را شناسایی و تولید کنند، خودرویی که در توان خرید مردم باشد.

بیشتر بخوانید :  آغاز عملیات آبخیزداری و بیولوژیکی با اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی در ۱۴ شهرستان آذربایجان‌شرقی

وی گران نشدن قیمت خودرو را به حمایت‌های مالی و قانونی دولت از خودروسازان منوط کرد و افزود: برای عرضه خودروی جایگزین پراید اما با کیفیت‌تر و ایمن‌تر از این خودرو که در استطاعت مالی دهک‌های متوسط و ضعیف جامعه هم باشد، دولت باید با تسهیلات ارزان قیمت بانکی به خودروسازان، کاهش مالیات‌های خودروسازی و اختصاص وام خرید به خریداران خودروهای ارزان قیمت را در سبد خانوارها نگهدارد.

انتهای پیام

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااخبار جدید گمرکیاخبار گمرک استاراارسال پول به دانمارکانتقال پول به حساب مهرتجهیزات شبکه 3comترخیص خودرو از گمرک بندرعباسترخیص کار خودروترخیص کار قطعات کامپیوترترخیص کالا از کلیه گمرکات تهرانتعرفه حمل بار از چینجایگزین بیت کوینچگونگی ترخیص خودرو از گمرکحمل بار سیر و سفرحمل هوایی بار از چینحمل هوایی بار از چین به ایرانخرید 1 دلاریخرید ابزار زناشوییخرید ابزار شمع سازیخرید ابزارهای نجاریخرید از ایبی در ایرانخرید اینترنتی بلیط هواپیماخرید تجهیزات پلیسیخرید تجهیزات هواویخرید لوازم یدکی از چینراهنمای واردات کالا از چینرهگيري مرسولات خودروسامانه رهگیری مرسولات مدارک خودروستاد ترخیص خودروشرکت خدمات بار هوایی سیطرهشرکت های حمل بار هواییصادرات قارچ دنبلانطریقه خرید دلار از بانکفروش خط توليد فيلتر هواي خودروفروش خط تولید جعبه پلاستیکیفریت بارقوانین گمرکی فرودگاهگمرک پرویزخانمطلب درباره ی حمل و نقلنحوه ی ترخیص کالانحوه ی خرید بسته اینترنتی ایرانسلهزینه حمل دریایی از چینواردات به المانواردات خودرو جانبازان 25 درصدواردات خودرو جیپواردات عالنبعواردات قطعات موبایل از چینواردات قطعات یدکی خودروواردات مصالح ساختمانی از دبیواردات و ثبت سفارشوب ماني چيست

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها