حجتی: ۵۷۰ طرح تکمیلی توسط تعاونی‌ها تهیه شده است

VID-TEACHING main

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این محتوا میخوانید😃

[ad_1]

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه تولیدکنندگان باید تعاونی‌ها را تشکیل داده و تقویت کنند گفت: ۵۷۰ طرح تکمیلی بعد از تولید توسط تعاونی‌ها تهیه شده است.

به گزارش ایسنا، محمود حجتی که برای پاسخ به سوال نماینده دشتی و تنگستان درخصوص عدم جرای اساسنامه سازمان تعاون روستایی در مجلس حضور داشت طی سخنانی اظهار کرد: در حال حاضر نگاه به محصولات کشاورزی باید تقاضامحور بوده و بازار هدف شناسایی شود. براساس این نگاه در این وزارتخانه بحث زنجیره تولید را مطرح کردیم که از مزرعه تا سفره این زنجیره باید بدون کمترین دغدغه محصول خود را عرضه کند.

وی افزود: حجم عملیات در این بخش تولید ۱۱۰ تا ۱۲۰ میلیون تن محصولات کشاورزی است که تعاونی‌های توانمند مسائل مربوط به عملیات بعد از تولید را در دستور کار خود قرار دادند.

وزیر جهاد کشاورزی همچنین بیان کرد: در خصوص خدمات بعد از تولید در سال ۹۶ تعاونی‌ها ۵۷۰ طرح تکمیلی بعد از تولید را تهیه کردند که حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان هم سرمایه‌گذاری در این بخش انجام شده است. البته نارسایی‌هایی وجود دارد که امیدواریم به موقع آنها را برطرف کنیم.

حجتی در ادامه با اشاره به استانداردسازی در زمینه تولید محصولات کشاورزی گفت: بر طبق مشخصات و استانداردی که وجود دارد باید بینیم محصولاتی که در مزارع ما تولید می‌شوند مطابق این استانداردها هستند یا خیر و در طول زمان باید خودمان را با آن تطبیق دهیم که اینها فرآیند مخصوص به خود  را دارد.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه اظهار کرد:  طبق اصل ۴۴ سازمان تعاونی نمی‌توانند متصدی این قبیل فعالیت‌ها باشد. بلکه آن یک نهاد ناظر کشاورزی است و تولید کنندگان خود باید تعاونی تشکیل دهند، تقویت شوند و آموزش ببینند. البته در سال گذشته ۵۳۰۰ میلیارد تومان تعاونی‌ها تسهیلات دریافت کردند.

وی همچنین ادامه داد: طی سه سال گذشته هیچ غرفه‌ای برای عرضه محصولات کشاورزی اختصاص پیدا نمی‌کرد، اما با هماهنگی‌هایی که با نهادهای مسئول مثل شهرداری ها داشتیم توانستیم این کار را عملی کنیم. امروز هم اعلام کرده‌ایم که تعاونی‌ها در سطح کشور محصولات خود راعرضه کنند.

وی خاطر نشان کرد: البته باید به دنبال این باشیم که محصولی را تولید کنیم که تقاضامحور بوده و مصرف کننده می‌خواهد و در واقع بتوانیم شرایط را براساس نیاز بازار تنظیم کنیم که این مسئله را در دستور کار داشته و داریم.

انتهای پیام

[ad_2]

Source link

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x