[ad_1]

روابط عمومی گروه تجاری ققنوس: پس از این‌که آمریکا تحریم‌هایی را علیه شرکت ملی نفت ونزوئلا اعمال کرد، قیمت‌های نفت بیش از ۲.۵ درصد جهش کردند و تقریبا سقوط ۳ درصدی دیشب خود را جبران کنند.

به گزارش خبرگزاری روابط عمومی گروه تجاری ققنوس  به نقل از رویترز، سه‌شنبه شب پس از این‌که آمریکا تحریم‌هایی را علیه شرکت ملی نفت ونزوئلا اعمال کرد، قیمت‌های نفت بیش از ۲.۵ درصد جهش کردند و تقریبا توانستند سقوط ۳ درصدی دیشب خود را جبران کنند. دیشب با نگرانی از کند شدن اقتصاد چین و وفور عرضه نفت در بازارهای جهانی، قیمت‌ها به شدت پایین آمدند.

در حالی که هنوز بازارها تا ۳ ساعت دیگر به کار خود ادامه خواهند داد، قیمت‌های نفت که از بعد از ظهر امروز روند صعودی به خود گرفتند، همچنان در حال افزایش هستند. تا ساعت ۲۱:۱۳ به وقت تهران، قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، ۱.۵۲ دلار یا ۲.۵۴ درصد جهش کرد و به ۶۱.۳۳ دلار رسید.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی هم ۱.۳۶ دلار یا ۲.۶۲ درصد جهش کرد و به ۵۳.۳۵ دلار رسید.

ونزوئلا دارای بزرگترین ذخایر نفت جهان است اما به علت عدم سرمایه‌گذاری، نتوانسته است از ظرفیت‌های خود استفاده کند. این کشور همچنین تامین‌کننده نفت خام سنگین است که اکثر پالایشگاه‌های خلیج آمریکا از آن استفاده‌ می‌کنند، حالا با این تحریم‌ها این پالایشگاه‌ها باید به دنبال منابع دیگری، مانند عربستان سعودی، مکزیک یا عراق، برای تامین نفت خام مورد نیاز خود باشند. این امر بی‌اختیار منجر به افزایش قیمت‌ها می‌شود.

بیشتر بخوانید :  افزایش بیش از ۴۰ درصدی قیمت شیرینی متعارف است؟

آمریکا علی‌رغم اختلافات سیاسی با ونزوئلا، بزرگترین خریدار نفت خام این کشور است و حدود نیمی از صادرات این کشور را به خود اختصاص می‌دهد. تخمین زده ‌می‌شود با تحریم‌های آمریکا، صادرات ونزوئلا ۵۰۰ هزار بشکه در روز افت کنند.

از سوی دیگر بازارها در انتظار اعلام میزان ذخایر انبارهای نفت آمریکا در روز آینده هستند که انتظار می‌رود با توجه به سطح تولید بی‌سابقه این کشور که به تازگی به رکورد ۱۱.۹ میلیون بشکه در روز رسیده است، میزان ذخایر دوباره افزایش پیدا کنند.

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها